Platíte pokuty?
Re: Platíte pokuty?
Biscuit: ale zase mas na druhou stranu lidi, co vjedou na kruhac a omezi ridice, co uz tam jsou. To se stava hodne casto a kdyz tam takhle vjede kamion, tak obvykle musim i zastavit abych do nej nenarval.
Re: Platíte pokuty?
Vždycky je lepší vjet trošku později než příliš brzy
Ale nejdojemnější jsou borci co nevědí že mají něco jako blinkr a na objezdu a u jiných odboček nedají vědět že odbočují ještě než k tobě dojedou a ty čekáš jak šašek ...

Re: Platíte pokuty?
pavlii: to ale potom neni kruhovy objezd ale krizovatka s prednosti zprava
peteness: to mas pravdu, na ty ale troubime a ukazujeme zname gesto z navstevniku
jinak u "long vehicles" se predpoklada jakasi kolegialita ostatnich ridicu, ne? jestli se nebavime o megapraseti s velkym autem 
ivo: na ty troubim taky
klakson je vubec velmi dulezita soucast vozidla. parkrat uz mi nefungoval a byl jsem celej nestastnej
peteness: to mas pravdu, na ty ale troubime a ukazujeme zname gesto z navstevniku


ivo: na ty troubim taky

klakson je vubec velmi dulezita soucast vozidla. parkrat uz mi nefungoval a byl jsem celej nestastnej

Re: Platíte pokuty?
Ale fakt ne
kruhový objezd sám od sebe neznamená, že vozidla na něm mají přednost - dyk se stačí do zákona kouknout
nebudeme diskutovat logiku; ta je v daném případě mimo mísu (proto jsou taky prakticky všechny kruhové objezdy označeny - kromě značky C01 - ještě dodatkovou značkou P04 nebo P06, aby bylo dáno, že přednost mají vozidla na kruhovém objezdu).
P.


P.
Re: Platíte pokuty?
Biscuit, tak třeba v Indii je klakson vůbec nejdůležitější součást vozidla. Bez něj se nedá jet ... nemožné ... nejdelší možná pauza mezi dvěma zatroubeními je cca 5 vteřin. V Bombaji a okolí jsem šoféroval 5 let, takže vím o čem mluvím
Jednou se mi v mém Maruti-Suzuki klakson porouchal a byl jsem v tom mišmaši jako paralyzovaný ...

Re: Platíte pokuty?
pavlii: mas samozrejme pravdu. ona "vsude" ta prednost s tou informativni znackou bejva spolecne, az na hostivici
ja jsem mel nekde v hloubce ulozeno, ze kdysi, kdyz se zacaly masivne prosazovat v nasi zemi kruhove objezdy, ze byla nejaka diskuze, ktera tohle tema resila, a myslel jsem, ze se to sjednotilo... oni to ale vyresili tak, ze vsude davaj i tu prednost (asi lobby vyrobce znaceni, jinak si to neumim vysvetlit). popravde vubec ten trojuhelnik u kruhaku neregistruju, coz je samozrejme chyba. v hostivici by se mi to mohlo krute vymstit 
ivo: to si dovedu predstavit... ale tam bych si na auto uz asi rovnou namontoval rotacni kulomet


ivo: to si dovedu predstavit... ale tam bych si na auto uz asi rovnou namontoval rotacni kulomet

Re: Platíte pokuty?
Tak tak. Zase - já dal Hostivici jen jako příklad; ten kruháč je stejně utopenej v jedný zástavbě a na standardně frekventované silnici jsem kruháč bez dodatku o přednosti v jízdě neviděl. Kdyby udělali od začátku správně definici, tak si ušetřili spoustu trojúhelníkových značek (minimálně) 
P.

P.
Re: Platíte pokuty?
Kazdopadne jsou horsi staty nez Cesko. Byli jsme v Parizi, taky ruka z okna - stuj, jedu ja, - do toho motorky skutry, neda se pomalu ani otevrit okno. Ja videl v Kahire krizovatku, kde se krizi dve sestiproudovky, vsichni vjedou do krizovatky, troubi, mavaji rukama z oken, do toho tam najedou povozy tazene zviratama, ale pritom maji USMEV NA RTU. U nas je spousta nelogickeho znaceni, vetsina prechodu je nacpana tesne do krizovatky (hodne nebezpecne, zbytecne to zapricinuje konflikty), polomery zatacek a horizontu nikdo neresi (narozdil od Rakouska, ale i srovnatelneho Madarska) - vsechno je jako delane k nejruznejsim zbytecnym konfliktum, ale kazdy od tech druhych ridicu furt vyzaduje stoprocentni bdelost a bezpecnost. Kdysi jsme byli v Bulharsku, uzoucke pruhy, nebylo snad jedineho auta bez obouchanych blatniku, ale lidi byli V POHODE.
V Praze je na dennim poradku bouracka na krizovatce a co tak mam vysledovane, typicky se to stava mladym maminkam v malem starsim aute, se dvema detma vzadu a dvaceti dioptriema na kazdem oku.
Co me ale nejvic sere, to je volani a esemeskovani. Jedu po dalnici a nejaky vul me predjizdel a koukam, ze furt jede vedle, ja uz potreboval odbocit a ten curak furt jel jak posrany. Mobil v ruce, vubec se nedival na cestu. Troubim a on nic, vesele si psal esemesku, to me vytacelo do bela.
V Praze je na dennim poradku bouracka na krizovatce a co tak mam vysledovane, typicky se to stava mladym maminkam v malem starsim aute, se dvema detma vzadu a dvaceti dioptriema na kazdem oku.
Co me ale nejvic sere, to je volani a esemeskovani. Jedu po dalnici a nejaky vul me predjizdel a koukam, ze furt jede vedle, ja uz potreboval odbocit a ten curak furt jel jak posrany. Mobil v ruce, vubec se nedival na cestu. Troubim a on nic, vesele si psal esemesku, to me vytacelo do bela.
Re: Platíte pokuty?
Don't warry, be happy

Re: Platíte pokuty?
http://zpravy.idnes.cz/kdyz-je-dalnice- ... domaci_fer
To jsou komici. Na dálnicích se běžně jezdí mnohem rychleji a je to úplně v pohodě a s přehledem ... A oni to řeší jako kdyby to byl nějaký zatím neprobádaný experiment a autům by začala hořet střecha. 130 je na dálnici většinou nesmyslně pomalá rychlost, to je prostý fakt. 160 je ve většině situací taková pohodová relaxační rychlost a na prázdnějších dálnicích i mnohem víc. Podle mě by rychlost měla být jen doporučená, pouze na vyloženě problematických úsecích omezená (viz Německo). Kolik nehod se stalo z důvodu že někdo jel 160+ po dálnici ? Nehody se dějí většinou z úplně jiných důvodů
To jsou komici. Na dálnicích se běžně jezdí mnohem rychleji a je to úplně v pohodě a s přehledem ... A oni to řeší jako kdyby to byl nějaký zatím neprobádaný experiment a autům by začala hořet střecha. 130 je na dálnici většinou nesmyslně pomalá rychlost, to je prostý fakt. 160 je ve většině situací taková pohodová relaxační rychlost a na prázdnějších dálnicích i mnohem víc. Podle mě by rychlost měla být jen doporučená, pouze na vyloženě problematických úsecích omezená (viz Německo). Kolik nehod se stalo z důvodu že někdo jel 160+ po dálnici ? Nehody se dějí většinou z úplně jiných důvodů
Re: Platíte pokuty?
ivo u nas jsou ridici neukazneni a 160 je proste blbost, protoze cesi pak budou jezdit s cistym svedomim dve kila... uz ted jsou plne leve pruhy... proste dokud se tu nezlepsi disciplina, nema to zadnej vyznam.
nehod ciste proto, ze nekdo jede 160 je samo o sobe malo, ale jestli nekdo prilitne do kriticky situace ve 160ti ma daleko mensi sance na preziti. je to i o tom, ze lidi neumeji prizpusobovat svou rychlost situaci. na znacce je proste 160, tak oni to pojedou za kazdy situace... proste vsechno je to o vyspelosti ridicu, bohuzel.
nehod ciste proto, ze nekdo jede 160 je samo o sobe malo, ale jestli nekdo prilitne do kriticky situace ve 160ti ma daleko mensi sance na preziti. je to i o tom, ze lidi neumeji prizpusobovat svou rychlost situaci. na znacce je proste 160, tak oni to pojedou za kazdy situace... proste vsechno je to o vyspelosti ridicu, bohuzel.
Re: Platíte pokuty?
2 kila se jezdí i ted ... a kupodivu to podobně jako v Německu nezpůsobuje žádné problémy ... (ty způsobují jiné věci).
Šance kdyby ... z tohoto hlediska je teoreticky nejbezpečnější rychlost tak 5 km/h
Když ti večer v 50 km/h leží opilec na cestě nebo ti někdo skočí pod auto ze stromu (nebo totéž na dálnici ve 130), taky nemáš šanci
Rozumný řidič jede tak, že přizpůsobí svoji rychlost dané situaci a podmínkám. Někdy je šedesátka vražedná jindy 160 úplně s přehledem bezpečná ... Ale máš pravdu že blbců je na u nás na silnici opravdu hodně. Ale pro ty jsou zase tyhle limity neúčinné ... Opravdu bych už konečně rád viděl jak zastavují někoho, kdo před chvílí předjel na dvojité čáře (jen proto aby se v koloně zařadil o jedno auto dopředu) a donutil protijedoucí málem zastavit na krajnici. Tady bych šel do nekompromisní perzekuce (a vidím to na cestách skoro denně). Bohužel tohle nikdo neřeší. Nesmyslné buzerace za rychlost ano ...
Šance kdyby ... z tohoto hlediska je teoreticky nejbezpečnější rychlost tak 5 km/h


Re: Platíte pokuty?
u me je hrozne dulezitej faktor to, jestli ridic, kterej jede rychle se radi zpet doprava. jestlize to nedela, vyrazne tim zhorsuje "komfort" jizdy ostatnim a zvysuje riziko vzniku problemu. navic tim, ze zustava stale v jednom pruhu ma mensi prehled o situaci pred sebou (situace za nim ho zpravidla nezajima vubec) a taky prichazi o koncentraci. je to podle me obrovskej problem dalnic a mel by se resit megapokutama - nemci, pokud vim, tohle resi nekompromisne, i kdyz i na nemeckejch dalnicich jezdej "levaci" hojne...
dalsi veci je pak to uzpusobovani rychlosti a zvysena pozornost pri mijeni / predjizdeni jinejch vozidel, zejmena tech velkejch. to taky moc lidi nedela - proste to sypou a nepremejslej a nepredvidaj.
dalsi veci je pak to uzpusobovani rychlosti a zvysena pozornost pri mijeni / predjizdeni jinejch vozidel, zejmena tech velkejch. to taky moc lidi nedela - proste to sypou a nepremejslej a nepredvidaj.