24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
demsky
Příspěvky: 2671
Registrován: 10 bře 2007 21:43

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od demsky » 01 úno 2015 07:45

MDudas píše:
biscuit píše: spis jsem rostl z napisu "digital" treba na sluchatkach :-)
Ty nepoznas digitalne sluchatka ? :shock: No ved to su tie uplne zakladne - rachot tam je (1) / rachot tam neni (0) :wink:
Mna skor se.u (rozculuju) tie napisy typu "PRO", "HQ" atd. To je cista loz !
Ked zapnes tlacitko Pro, alebo HQ tak to urobi zo samohrajky PSR orchester Hansa Zimmera, nepoznas?
http://www.soundcloud.com/martindemsky | Kurzweil Forte | Arturia MatrixBrute

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2671
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od MDudas » 03 úno 2015 01:19

Jasne, oznacenia profesionality - PRO, RX, RC, HX, XTR, SRC, VRC, Surround, Turbo, Mega, Giga, Ultra, EX, HQ, HD, Pr-de ... :)

klingáč
Příspěvky: 408
Registrován: 08 pro 2010 11:36

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od klingáč » 03 úno 2015 10:26

MDudas píše: Jasne, oznacenia profesionality - PRO, RX, RC, HX, XTR, SRC, VRC, Surround, Turbo, Mega, Giga, Ultra, EX, HQ, HD, Pr-de ... :)
Zabudol si Dr.Dre :mrgreen:

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od carloff » 06 úno 2015 18:55

Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2683
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od Fractal » 06 úno 2015 20:36

s tím Ponem je to jasné jako facka, bylo to děláno pro určitou skupinu lidí a stejně tak to pouze cílová skupina ocení

pokud do toho narveš špunty za stovku nebo nějaké módní designové sluchadla, tak to jsou vyhozené peníze (tím nechci říct, že všecky designové hedfouny hrajou špatně)

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od Ivo » 20 úno 2015 08:19

http://www.audiostream.com/content/dsd- ... d-128x-dsd

Nádherně dramatický report jak se posluchači dostávají do stále nových širších a přirozenějších prostorů se zvyšovaním samplovací frekvence :mrgreen: A při 128x DSD už jsou minimálně v pětirozměrném prostoru a nahrávka ve 44kHz jim proti tomu zní jako 1D plechový shit :D

Já jsem ze zvědavosti vyzkoušel porovnat 44 až 192 kHz a též DSD u Sony D100 nahrávače při nahrávání identického zdroje (nejdřív kytara, pak hlas). Musím říct že i když jsem se snažil, žádný rozdíl jsem moc neslyšel (poslouchal jsem na kvalitní sluchátka přímo z přehrávače). Spíš jsem měl pocit že nejvíc se mi líbí 44kHz (jakoby nejpřirozenější zvuk) - ale v rámci mikronuancí a možná i psychonuancí ... Prostě všechno víceméně totéž - v žádném případě jsem neslyšel sebemenší kvalitativní skok při DSD v porovnání s nižšími frekvencemi (škoda - těšil jsem se na specialitku :)
Pravda je že tohle DSD je jeden ze zdůrazňovaných marketingových aspektů u tohoto Sony přístroje. Vypadá ale že v praxi je to úplně jedno (potěší snad jen teoretický pocit)

Zajímavý komentář na toto téma je třeba tady:

There has been much controversy between proponents of DSD and PCM over which encoding system is superior. Professors Stanley Lipshitz and John Vanderkooy from the University of Waterloo, in Audio Engineering Society Convention Paper 5395 (2001), stated that 1-bit converters (as employed by DSD) are unsuitable for high-end applications due to their high distortion. Even 8-bit, four-times-oversampled PCM with noise shaping, proper dithering and half data rate of DSD has better noise floor and frequency response. However, in 2002, Philips published a convention paper arguing against this in Convention Paper 5616[dead link]. Lipshitz and Vanderkooy's paper has been criticized in detail by Professor Jamie Angus at an Audio Engineering Society presentation in Convention Paper 5619[dead link]. Lipshitz and Vanderkooy responded in Convention Paper 5620.

There are fundamental distortion mechanisms present in the conventional implementation of DSD.[17] These distortion mechanisms can be alleviated to some degree by using digital converters with a multibit design. Historically, state-of-the-art ADCs were based around sigma-delta modulation designs. Oversampling converters are frequently used in linear PCM formats, where the ADC output is subject to bandlimiting and dithering (Hawksford 1995). Many modern converters use oversampling and a multibit design. It has been suggested that bitstream digital audio techniques are theoretically inferior to multibit (PCM) approaches: J Robert Stuart notes,[18] "1-bit coding would be a totally unsuitable choice for a series of recordings that set out to identify the high-frequency content of musical instruments, despite claims for its apparent wide bandwidth. If it is unsuitable for recording analysis then we should also be wary of using it for the highest quality work."

When comparing a DSD and PCM recording of the same origin, the same number of channels and similar bandwidth/SNR, some still think that there are differences. A study conducted at the Erich-Thienhaus Institute in Detmold, Germany, seems to contradict this, concluding that "hardly any of the subjects could make a reproducible distinction between the two encoding systems. Hence it may be concluded that no significant differences are audible."[19]

In the popular Hi-Fi press, it had been suggested that linear PCM "creates [a] stress reaction in people", and that DSD "is the only digital recording system that does not [...] have these effects" (Hawksford 2001). This claim appears to originate from a 1980 article by Dr John Diamond entitled Human Stress Provoked by Digitalized Recordings.[20] The core of the claim that PCM (the only digital recording technique available at the time) recordings created a stress reaction rested on "tests" carried out using the pseudoscientific technique of Applied Kinesiology, for example by Dr Diamond at an AES 66th Convention (1980) presentation with the same title.[21] Diamond had previously used a similar technique to demonstrate that rock music was harmful due to the presence of the "stopped anapestic beat".[22] Dr Diamond's claims regarding digital audio were taken up by Mark Levinson, who asserted that while PCM recordings resulted in a stress reaction, DSD recordings did not.[23][24][25]

A double-blind subjective test between high resolution linear PCM (DVD-Audio) and DSD did not reveal a statistically significant difference.[26] Listeners involved in this test noted their great difficulty in hearing any difference between the two formats.

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od biscuit » 20 úno 2015 08:39

je to citat z wikipedie predpokladam.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od Ivo » 20 úno 2015 08:52

Ano (ale uváděli to v nějakém Sony fóru). Pojednání o DSD bylo napsáno i u nás: http://www.svetaudia.cz/dsd-spasa-nebo- ... myslu/66-2

Taky se tam uvádí: Při praktickém testu na Thienhaus Institute (Německo), kdy je z jednoho zdroje nahráváno DSD a PCM se stejným počtem kanálů podobným bitrate (což v tomto případě znamenalo PCM 24-bit/96 kHz a DSD 64) nebyl skoro žádný subjekt schopen rozlišit rozdíly mezi DSD a PCM při výsledné reprodukci.

Já jsem prostě taky žádný rozdíl neslyšel (a upřímně řečeno - chtěl jsem aby tam byl :wink:

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od biscuit » 20 úno 2015 09:00

tzn. ze mezi naberem nazivo a zaznamem porad vnimas takovy rozkol, ze mas duvod k nespokojenosti?
ja myslim, ze zvuk je daleko vic poznamenanej lidskejma "chybama" v procesu, nez zaznamovou kvalitou. od 44,1/16 je pro me vsechno vlastne dokonalost. v tomhle moc nemusim hledat "neco vic"

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od Ivo » 20 úno 2015 09:14

Já nejsem nespokojený - ale vždycky to může být ještě lepší. Např. ted už měsíc tady testuju mikrofony Sandhill a i když jsou pro mě léta Schoepsy nepřekonatelné, teď mám pocit na něčem Sandhill znějí lépe.

Ve studiu při nahrávání akustických nástrojů jsem si víckrát vyzkoušel že 96kHz přináší o něco lepší výsledný zvuk (výšky, detaily atd.) Proto nahrávám v 96kHz.

Ale zase si nechci hrát na "hifistu" ... Když tam rozdíl neslyším, tak ho neslyším ... A když se tento dojem shoduje i s jinými testy, tak asi na tom něco bude ? Myslím že se výsledek dá vylepšit mnoha jinými (reálnými) způsoby než zvyšováním samplovacích frekvencí - kde ty reálné zvukové rozdíly jsou buď nulové nebo minimální. Vypadá že je to celé spíš marketing než reálný zvukový pokrok ? (to že ty věci zase postupně v praxi odumírají to asi naznačuje ?)

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2671
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od MDudas » 20 úno 2015 16:25

Mne sa lubi, ze niekdo dokaze za poslednych 0,02% kvality pri nahravani bojovat ako o zivot. Pripada mi to take "ludske". :lol:
Skoro ako ked sa poslanci hadaju o milionoch v rozpocte ... a miliardy utecu cez skorumpovanych uradnikov... Treba hlavne riesit tie nepodstatne detaily.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21302
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od Pytkin » 20 úno 2015 16:31

velmi hlupe prirovnanie ..

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 2671
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od MDudas » 20 úno 2015 16:43

chcelo by to vysvetlit, a nie iba sundavat....
(nehovoril som o Ivovi, ale o tych "vyskumoch")

charonme
Příspěvky: 1147
Registrován: 01 říj 2008 09:26

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od charonme » 16 úno 2017 17:05

sory ze musim toto resurrectnut, ale akurat som narazil na excelentne nazorne video od autora povodneho clanku (mozno sa to tu dokonca aj spominalo, ak ano tak sa ospravedlnujem)
Ak ma niekto este stale zmetok v teme a viac mu prospievaju nazorne zive ukazky ako teoretizovanie, argumentacia a kreslenie grafov, tak silne odporucam

Uživatelský avatar
Stan
Příspěvky: 1936
Registrován: 27 dub 2013 15:26

Re: 24/192 Music Downloads ...and why they make no sense

Příspěvek od Stan » 16 úno 2017 17:39

Tohle hodne stary video je dost diskutovane na audio webech ci forech. Taky jsem se kdysi nad nim pozastavil ale v realite je dost dalsich faktoru ktere maji vliv kdyby, to bylo tak jak rika (nepochybuji ze ma zajimave nazory) tak by nebyl slysitelny rozdil pri ADA prevodu mezi prevodnikem za $5 nebo $500 na kanal. Pokud ano tak nas BURL ANTELOPE APOGEE a podobny firmy tahaji za nos? Uz me na to nebavi se znova koukat. Na druhou stranu co si pamatuju tak to bylo pekne podane.

Odpovědět