Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od vras » 18 kvě 2009 22:38

To se mi snad povedlo vyzkoumat: V cubase to nastaveni definuje, do jakeho wavu se uklada record a bounce. Proste se to pred ulozeni zkonvertuje (budto up nebo down nebo 1:1) Kazdy nacteny wav se pak interne prevede zpet do 32bitu. Nastaveni bitove delky se da za behu menit (da se nahravat v 24 bitech, a pak prepnout do 32 pro dilci editace - cubase vytvari sve wavy vzdycky podle aktualniho nastaveni) Audio mixdown je samostatna kapitola, tam je to asi jasne, to ma sve vlastni nastaveni.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Ctirad » 18 kvě 2009 22:42

Těch 32 bitů je ale float! Tudíš jde o několik řádů větší rozlišení než má jakýkoliv převodník.

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od vras » 18 kvě 2009 22:55

To neni uplne presne receno, nekde uz to tady bylo rozebirano. V praxi staci vedet, ze pri konverzi 24int do 32float je degradace zanedbatelna (resp. ve velke vetsine presne nulova)

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od delay » 19 kvě 2009 07:11

ksr píše:delay: pokud Cubase pracuje interne na 32bit neni jedno v cem se projekt zalozi? Asi to bude takhle zrat hodne cpu, ne? Neco jineho je to pri nahravani do Cubase.
První části otázky tak docela nerozumím, co se týče spotřeby CPU, tak zase nedovedu porovnat, pač v 16 ani 24 bitech nedělám vůbec, FL Studio jede taky na 32-bit float a spotřeba je taková jaká je (u FL se mi zdá nižšší než v Cubase a dokážu jít výš bez lupaní_nevim jak to) :), chce to víc používat sendy a groupy aby se šetřilo efektování každé stopy zvlášť, jinak snad dnes budu mít první UAD1, takže bude víc power na úpravu dynamiky a FX jednotlivejch stop. Krom toho, daleko více CPU žere vyšší samplovací frekvence nežli bitová hloubka.
Naposledy upravil(a) delay dne 19 kvě 2009 07:17, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od delay » 19 kvě 2009 07:14

vras píše:To neni uplne presne receno, nekde uz to tady bylo rozebirano. V praxi staci vedet, ze pri konverzi 24int do 32float je degradace zanedbatelna (resp. ve velke vetsine presne nulova)
A nebylo by lepší poměřit rozdíl spotřeby CPU, pač jeslti je stejně zanedbatelná nebo nulová oproti 24bit jako samotná konverze je přece lepší stavět projekt hned ve 32-bitech.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od kexik » 19 kvě 2009 07:29

spotreba cpu pri zapise 24bit do 32bit je 0. navyse pri posielani 24bit audia na zvukovu kartu moze byt paradoxne viac zatazovana zvukova karta koli architekture pci zbernice, kde sa pouzivaju 32bitove bloky a 24bit stream sa musi doplnat nulami alebo rozdelovat na rezance (zavisi od driveru). stiahnite si manual k lubovolnej PCI terratec zvukovej karte, je to tam pekne vysvetlene. cize z mojho pohladu ma rozhodne vyznam nastavit projekt na 32bit. jedine co je vtedy viac namahane je pamat a HDD ale to pri dnesnych cenach, kapacitach a vykonoch neni vobec dolezite

Uživatelský avatar
biscuit
Příspěvky: 8807
Registrován: 22 črc 2004 02:58

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od biscuit » 19 kvě 2009 09:22

tak ted jste me rozlozili na elementarni castice a mam hlavu jak balon :-D
doted jsem resil, jestli se spis nevyplati delat export s vyssi samplovaci frekvenci (96k) a ted tohle.. dekuju vam :mrgreen: asi si pojedu dal ve 24/44.1, protoze nemam silu nad tim premejslet :-)

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od vras » 19 kvě 2009 09:50

Polopaticky shrnuto, vyberte si:

pouzije-li se 32 BIT FLOAT, pak (oproti 24bitum):
1) PRO: zaruci nejvyssi kvalitu
2) PRO: nazatizi vic procesor ani pamet
3) PROTI: vyssi naroky na kapacitu disku a prenos (o 33% vetsi wavy oproti 24bitum)
4) PRO: je to bezpecne, nemuze nastat CLIP

Narust velikosti wavu je jedine minus.


pouzije-li se 24 BIT, pak:
1) zaruci nejvyssi kvalitu, ale je potreba udrzovat hlasitosti v rozumne urovni (podobne jako u zvukovky)
3) muze nastat CLIP pri preteceni 0dB

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 19 kvě 2009 10:26

nerozumiem tomu .. sak na AD prevodniku strazis aby ti spicka nepresla cez nulu .. cize potom ani vo wave nemoze byt cez nulu ..

Uživatelský avatar
delay
Příspěvky: 5828
Registrován: 20 říj 2005 09:29

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od delay » 19 kvě 2009 10:35

Pytkin píše:nerozumiem tomu .. sak na AD prevodniku strazis aby ti spicka nepresla cez nulu .. cize potom ani vo wave nemoze byt cez nulu ..
Tohle jsem taky přesně nepochopil.

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Ctirad » 19 kvě 2009 10:38

Pytkin píše:nerozumiem tomu .. sak na AD prevodniku strazis aby ti spicka nepresla cez nulu .. cize potom ani vo wave nemoze byt cez nulu ..
Právěže může, protože když máš vyšší rozlišení, tak is můžeš dovolit nechat si tam nějakej headroom pro +dB. Pochopitelně na master volume to musíš mít adekvátně ztlumentý, aby ti to na převodník šlo do 0dB a neklipovalo.

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 19 kvě 2009 10:54

Ctirad píše:
Pytkin píše:nerozumiem tomu .. sak na AD prevodniku strazis aby ti spicka nepresla cez nulu .. cize potom ani vo wave nemoze byt cez nulu ..
Právěže může, protože když máš vyšší rozlišení, tak is můžeš dovolit nechat si tam nějakej headroom pro +dB. Pochopitelně na master volume to musíš mít adekvátně ztlumentý, aby ti to na převodník šlo do 0dB a neklipovalo.
Jeden o koze , druhy o voze ? alebo som kokot ?

Ctirad
Příspěvky: 1448
Registrován: 03 říj 2003 13:16

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Ctirad » 19 kvě 2009 11:01

Ne, všichi o voze ;)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od Pytkin » 19 kvě 2009 11:10

ctirad : no ja hovorim o vstupe a ty o vystupe .. alebo som fakt kokot ..

vras
Příspěvky: 831
Registrován: 27 lis 2007 20:36

Re: Bitove rozlisenie pri ciastkovom a finalnom mixdowne

Příspěvek od vras » 19 kvě 2009 11:17

nerozumiem tomu .. sak na AD prevodniku strazis aby ti spicka nepresla cez nulu .. cize potom ani vo wave nemoze byt cez nulu ..
1) Z AD to nemusi jit na disk 1:1, chain je nasledujici [A/D]->[INPUT_CHANNEL]->[WAV] - dej si do input channel treba sonalksis freeG, pridej volume a wav se ulozi prebuzeny - cubase rozsviti na savli CLIP (to je priklad, osobne input channel vubec nepouzivam, nikdy jsem nenasel duvod)
2) bounce - na event pridej hodne volume a dej bounce audio - wav se ulozi prebuzeny (bez varovani)
Takze prvni problem ve 24 bitech je u extremne hlasitych veci, kde hrozi klip, druhy problem, opacny, bude u extremne tichych wavu, kde se zase ztraci presnost.
Proste musis peak uhlidat.

To vse v 32bit float jednoduse odpada. Zaplatim za to temi par mega nebo giga navic na disku, ale to je skoro zadarmo pri dnesnich kapacitach.

Odpovědět