no na to srovnavani hlasitosti krome "vsemocneho ucha a omylneho mozku" este funguje fajn vec, analyza vzorku, ktera ti rekne prumernou RMS hodnotu. Peak hlasitosti sou popravde mimo, porotoze kdyz ti neco voreze peaky (a nemusime chodit daleko pro priklad - L2), tak potom srovnani na peaky vychazi dost mimo. No a jakmile neco s audiem telas, tak je velka sance, ze ti to zmeni peaky, proto se na ne nekoukam a raci sleduju RMS, ktera dava zprumerovanou energii, ktera pokud se zmeri na uplne stejnym kousku souboru (resp. na souboru celym), tak vychazi docela spolehlive. U tech tvejch ukazek jsem pro to mereni nemohl brat ten kousek ticha, kterej mas na zacatku, protoze to by samozrejme trochu snizilo RMS hodnotu.
Ta analogie s moukou neni moc na miste. Kolaze se taky delaj z ruzne staryho materialu. Krupance sou fakt normalni soucast hudby, nikdy sem je nepovazoval za nic extra "jeee poslouchejte me to hraje jakoze z vinylu!!!" a ani za neco chybnyho "hele tyjo, nevypalil si mi to CD nejak spatne, je to plny nejakejch praskancu...". Na praskani sou jak znamo dneska zalozeny cely styly moderni elektroniky a je to proste zvuk jako kazdej jinej

.