To si asi moc juose nepochopil... on myslel de-ess na celej mix

nebo na bici a na vsechny stopy, co maj vic vejsek

.
Jinak v tom o cem mluvis pak zalezi hodne na tom, co s danym zvukem delas. Neco jinyho je povidani pohadek detem a neco jinyho je hokynarsky do maxima vyhnanej radiovej spot. Zkus si nekdy udelat snesitelne znejici, srozumitelnej a dostatecne vejskovej hlas davajici vicemene konstantne -9dB az -8dB RMS a uvidis, ze najednou sykavky delaj trochu jiny problemy nez pri cisty nahravce a prirozeny dynamice. To si pak nucenej delat jiny EQ zasahy nez bys delal do nekomprimovany veci. Tim chci rict, ze zalezi na aplikaci.
Jinak u komprese de o to aby byla akorat... je to vicemene dost dany. Komprese nedela jen jednu vec... je to jak pise EW.. a to znamena, ze kdyz neco kompresujes, tak des po konkretnim zvuku/efektu/prirozenost/pruraznosti/vytazeni detailu. Kompresi vubec nevnimam pri michani jako nejaky zlo, ktery musim chte nechte pouzit. Spis jako nastroj, kterej me dostane k urcitymu zvuku. Je hudba u ktere je komprese na skodu samo, ale u popu/elektroniky/rocku je to soucast zvuku. Nektery zvuky v plny dynamice neznej dostatecne plne pro danej zanr. Proste si myslim, ze kdyz prekompresovavas, podkompresovavas v mixu, tak nemuzes byt este ve stadiu, kdy vis co chces. A tim se te nesnazim nijak schazovat a nemyslim, ze to je vec konstantni. U nekterejch mixu clovek vi lip co s tim chce u jinejch min a tam se tyhle problemy vyskytnou a je proste potreba ziskat odstup, nechat si poradit nebo to proste delat tak dlouho nez se trefis.
Komprese v masteringu to ma podobne. Pro dany zarizeni/pluginy a pro dany mixy existuje urcita hranice, kde se to zacne cely rozpadat. Existuje taky urcity nastaveni, ktery je idealni. Takze clovek hleda ideal a snazi se od nej moc nevzdalit pri boji o kazdy dB hlasitosti navic.