OT: ... tohle se krasne dela v Samplitude jako EQ na objektu (v tomhle pripade rozstrizene sykavce)ECSON WALDES píše:, ale pokud je sykavka komplikovana (casto tu mam zpevy kde zpevak/zpevacka malinko nahvizdava a sykavka ma vetsi mnozsti harmonickejch) tak tam deesser nepomuze a musim problem resit tak ze kazdou sykavku vystrihnu a manualne potlacim, je to casove narocny, ale pak mam zaruku ze ostatni casti hlasu nebudou ovlivneny deesserem a budou mit hezkou barvu.
Mastering
Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
Ano, v tomto je Samplitude naprosto geniální (nemyslím použítí jen na deessing) a nedovedu si představit mastering v jiném programu než v Samplitude - možnost uplatnit si vybrané efekty, nastavení pluginy atd. na každou písničku pěkně zvlášt (nebo i část písničky), kopírovat je z jedné na druhou atd. (plus vypálit master CD rovnou z 24 bit session, s hromadou pluginů na každé písničce bez nutnosti nějakého renderování), z bez toho bych se už ted cítil trochu jako bez rukysafa píše: OT: ... tohle se krasne dela v Samplitude jako EQ na objektu (v tomhle pripade rozstrizene sykavce)

-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
u jednoho myho vihnilu se mi stalo, ze rhodes v nem post-master zni, jako kdybys ho projel bitcrusherem na nejakejch 12bitu... fakt ulet.Fractal píše:no, jeste k tem releasum, me se treba stalo ze mi track "masteringem" uplne z*urvili... sice profici, ale kdyz jsem se o master pokousel sam, tak absolutni spokojenost (ten muj vlastni master zni vsude dobre, vsecko ciste, no problem)
zkratka nechci jmenovat, ale jeden muj vydany track na jistem zahranicnim labelu je proste zmrseny, strasne me to stvalo, jak muzou ve studiu udelat tak chybovy master, haprujou tam basy, chytaji distorzi na par mistech tracku
Tohle prohlášení si pamatuju a jsem přesvědčený, že se týkalo čistě vokálu.fova píše:Vim, ze Kexik tu nedavno psal, ze vsichni prece pouzivame deeser, ale dovolim si jednu poznamku:
Problem deeseru vidim v tom, ze je to destruktivni editace, ktera s sebou vezme i cast dalsich informaci na vyssich frekvencich.
Jako lepsi reseni vidim vlastnit mikrak, ktery ty sykavky moc nezduraznuje a deeser pokud mozno nepouzivat.
Zni to pak cele prirozeneji.
Já mám asi (z těch pár zkušeností s točením zpěvu) štěstí na lidi s normálními sykavkami, ale fakt jsem to zatím nemusel řešit (nepočítaje pokus o nabírání zpěvu nevhodným mikrofonem).
Poslední věci jsem navíc točil přes kovový popfiltr sE, kterej těch sykavek pouští víc, než klasická "silonka" a opět no problem.
Když budu chtít míň sykavek, použiju klasický popfiltr

Před časem jsem sykavky dost řešil a pak jsem si poslechl pár zahraničních nahrávek a tam je sykavek 5x tolik ("krásná" ukázka jsou The Cure) a přitom jsem si toho při běžným poslechu nikdy nevšiml...
Petr Tudy Holubář - INSANIA, RIVER
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
Tvorba + dema nástrojů: http://www.soundcloud.com/tudy-cz
To umi vic programu, treba Reaper, Tracktion, castecne Sonar, Usine (ale to je na mastering uz opravdu bizar)... Samplitude ale v tomhle asi vede...Ivo píše:a nedovedu si představit mastering v jiném programu než v Samplitude - možnost uplatnit si vybrané efekty, nastavení pluginy atd. na každou písničku pěkně zvlášt (nebo i část písničky),
Jo to jen potvrzujes moje "zjisteni" o kompresi a sykavkach (dobry je nedavat moc kratkej release na kompresoru)... jinak ty mikraky... to mas tezky, i mikraky s dobrou konzistenci polarni charakteristiky proste berou vic vejsek na ose nez po strane... no a hlavne kdyz chces pouzit neco s vetsim charakterem nez DPA, tak na tenhle problem narazis.safa píše:... z tohohle pohledu je jakejkoliv dynamickej zasah destruktivni editace. Ono klidne muzes nahrat rekneme zpev s vyrovnanejma sykavkama a sykavky ti pak vylezou po kompresi. Nevim jak vy ale ja casto kdyz potrebuju brutelnejsi kompresi pak sykavky umravnuju de-esserem. Ano, reknete si "tak nepouzivej brutalni kompresi" ... mmno ale ja ji potrebuju pouzit ;-) a s naslednym deeserem to je ve vysledku k dobru veci. Cili ja bych deesser nezavrhoval ;-)fova píše:Problem deeseru vidim v tom, ze je to destruktivni editace, ktera s sebou vezme i cast dalsich informaci na vyssich frekvencich.
... a nebo pouzivat mikrofony DPA, ktery touhle nectnosti netrpej ;-))) (SRRY, nemoh jsem si pomoct ;-) )fova píše:Taky jak lidi zpivaj a hejbou se, tak se dostavaj do jinejch mist v polarni charakteristice mikraku, ktera je u hodne velkyho mnozstvi dost frekvencne zavisla. Takze se casto deje to, ze v nekterejch momentech sou sykavky uplne ideal a pak najednou dve chytnou divnou barvu a to je pak na peclivou automatizaci EQ. No a nebo tocit vokaly na kouli.
Stejne blizky nahravani je dost neprirozena vec. Je to jako by ti nekdo rval do ucha a hejbal se u toho do rytmu... nic moc. Dobra akustika a dobrej odstup od mikraku je asi ideal. Mimochodem jak moc zblizka nahravate vokaly/vo? Ja tak 10-20cm.
... naprosty souhlas. Nekdy mi prijde, ze tady maji lidi na sykavky jakousi fobii ... ze tim slovem snad i strasi detiTudy píše: Před časem jsem sykavky dost řešil a pak jsem si poslechl pár zahraničních nahrávek a tam je sykavek 5x tolik ("krásná" ukázka jsou The Cure) a přitom jsem si toho při běžným poslechu nikdy nevšiml...


Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
... ne, DPA prave ze ne. Tady je polarni graf smerovosti mikrofonu 4011 (kardioida, stejna vlozka je i v kompaktech 4023, 4022 a 4021). Vsimni si ze az do 10kHz je ta smerovost temer na decibel stejna, uhne se az nad 10kHz. DPAcka jsou tim povestny:matucha píše:... jinak ty mikraky... to mas tezky, i mikraky s dobrou konzistenci polarni charakteristiky proste berou vic vejsek na ose nez po strane...


... mmno to je taky u kazdyho mikraku jiny, stejne jako jeho smerovani (treba 4041dnicku mirim smerem na hrudnik ... coz by nekoho mohlo prekvapit ale vetsinou mi to takhle funguje nejlipDobra akustika a dobrej odstup od mikraku je asi ideal. Mimochodem jak moc zblizka nahravate vokaly/vo? Ja tak 10-20cm.

Freelance zvukař, uživatelská a prodejní podpora u Audiopro s.r.o.
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
http://www.soundman.cz | http://www.audiopro.cz | http://www.zvukarskaskola.cz
tak to predsa nefunguje. ani jeden moj mikrofon nema nasucho neprijemne sykavky, inak by som ho uz nemal, ale ak chces vytiahnut spev z mixu, v ktorom je vela (uz natlaceneho) signalu okolo 3-6kHz, musis pridavat. ovsem potrebujes pridat vsade, okrem sykaviek. takze nahodis deesser a pred aj za deesser das eq, prvym natlacis formanty a tym druhym skorigujes paseku co narobil deesser. ked pouzijes deesser vyrobeny napriklad z multibandu, kde ide presne nastavit frekvenciu aj sirku pasma kde pracuje, ten druhy eq mozes vynechat. samozrejme ak robis jednoduche nahravky typu gitara a spev, tam si vystacis aj bez tohto celeho. dlho som si myslel ze som amater a ze profici to robia inak, az kym sa mi nedostal do ruk jeden sae kurz na dvd kde to radi manik robit prave takfova píše:Vim, ze Kexik tu nedavno psal, ze vsichni prece pouzivame deeser, ale dovolim si jednu poznamku:
Problem deeseru vidim v tom, ze je to destruktivni editace, ktera s sebou vezme i cast dalsich informaci na vyssich frekvencich.
Jako lepsi reseni vidim vlastnit mikrak, ktery ty sykavky moc nezduraznuje a deeser pokud mozno nepouzivat.
Zni to pak cele prirozeneji.
nestálo by za to toto téma rozdělit a příspěvky o sykavkách , deessingu, mikrofonech atd. dát do samostatného tématu?
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com
-------------------------------------
hm... a na co je potom dobre mat kvalitny mikrofon?... musis pridavat. ovsem potrebujes pridat vsade, okrem sykaviek. takze nahodis deesser a pred aj za deesser das eq, prvym natlacis formanty a tym druhym skorigujes paseku co narobil deesser. ked pouzijes deesser vyrobeny napriklad z multibandu, kde ide presne nastavit frekvenciu aj sirku pasma kde pracuje, ten druhy eq mozes vynechat. samozrejme ak robis jednoduche nahravky typu gitara a spev, tam si vystacis aj bez tohto celeho. dlho som si myslel ze som amater a ze profici to robia inak, az kym sa mi nedostal do ruk jeden sae kurz na dvd kde to radi manik robit prave tak
??? mikrofon co ma dobre sykavky este nie je nevyhnutne kvalitny... podstatne je co z toho nahrateho zvuku dokazes vyrazit pri mixe. a s lacnymi mikrakmi, ktore mam ja, je to teda kriz...PiKey píše:hm... a na co je potom dobre mat kvalitny mikrofon?... musis pridavat. ovsem potrebujes pridat vsade, okrem sykaviek. takze nahodis deesser a pred aj za deesser das eq, prvym natlacis formanty a tym druhym skorigujes paseku co narobil deesser. ked pouzijes deesser vyrobeny napriklad z multibandu, kde ide presne nastavit frekvenciu aj sirku pasma kde pracuje, ten druhy eq mozes vynechat. samozrejme ak robis jednoduche nahravky typu gitara a spev, tam si vystacis aj bez tohto celeho. dlho som si myslel ze som amater a ze profici to robia inak, az kym sa mi nedostal do ruk jeden sae kurz na dvd kde to radi manik robit prave tak
som VELKY fanusik the cure, ale ako referencny by som zvuk ich nahravok teda rozhodne nepouzival. je to indie bieda, snad az po wild mood swings...Tudy píše: Před časem jsem sykavky dost řešil a pak jsem si poslechl pár zahraničních nahrávek a tam je sykavek 5x tolik ("krásná" ukázka jsou The Cure) a přitom jsem si toho při běžným poslechu nikdy nevšiml...