sorry to byl preklep to nemelo byt na teberastis píše:Neviem, ci si chcel reagovat na mna. Ja som nikde nenapisal, ze chcem mat vsetky nastroje nabuseny co to da !!! A uz vobec nikde som nepisal, ze mam vsetko v strede !!! Pisal som o hlasitosti renderu, pretoze sa niekto pytal, ako ma mat nastavenu master sablu.TOM-Thak píše:kdyz budes mit naprd smichany nastroje a bude se ti to tam frekvence mlatit jako mluvis o tom, ze chces mi vsecky nastroje nabuseny co to da.. tak se ti toho tam zarucene mlati vic.. dalsi vec je teda jestli to mas vsecko na stredu nebo jestli se poradne vyradis se sterem.. pokud to tam mas namlaceny tak se ti snadno stane, ze se ti tam zacnou generovat neprijemne peaky a sup hned to clipuje a muzes master savli stale stahovat a nakonec ten mix nebudes moct ani poradne vybudit napr. pri maximalizaci, abys to nezkreslil.rastis píše:
Vsak ten mix nebude tak hlasity, ako mas nastavenu master sablu. A tych -6 az -3 mi tak nejak zhruba vyjde samo, ked sa snazim aby to bolo co najhlastnejsie a neklipovalo.
Je to dost tezky popisovat michacku..
Mixaz - prosim o rady
LOL to znám.. reverby hehe.. ale jak jsem zjistil kombinace reverbu na nastroji a sterea to dela tu pravou atmosferu.. lidsky uši maj svoje chyby.Tonysss píše:No podobný probém s mixem i u mně))
prosím o rady a názory :
www.dastudio.kvalitne.cz/ZBRANE.mp3
Asi se mi nedaří při práci s reverby ?? reverbujete i nahrávku celou?? nebo glavně jenom samostaný nástroje v tracku ??
Namísto očekávaného prostoru je to pouze velká koule)
Jde o to navodit dojem jaky chces. No mix velka koule to neni vec jenom reverbu ale vseho. Ja si teda davam zalezet, aby kazdy nastroj mel dobrou barvu a zvuk jakej presne chci.. jinak ho proste vyhodim a dam tam jinej.. kdyz mi nesedi. Ja mam proste svuj postup sve zakonitosti jak to zpracovavam, nerikam, ze to je nejaky ucebnicovi a ze ma profesionalni prupravu, ale nejaky vysledek z toho leze, takze to uplne tak spatne asi zas neni. Pro me je ted nejvetsi problem narvat do songu SawPad stringa a pritom ho nezašumět a ostatni nastroje.
Tonysss: posloucham jen na sluchatkach na integrovany zvukovce, ale prijde mi, ze tam mas rozhodne moc nejakych kratkych reverbu. Je tam hodne early reflections, takovy trochu ze sudu. A hlavne mas vsechno hodne uprostred a na sirku sterea to rozhazujes prave pouze ruznyma verbama. Vysledkem je velka hustota a energie uprostred a hluchy mista vsude okolo. Jestli se teda v tomhle nemylim, tak to asi neni nejlepsi postup, tim se skoro vzdycky dostanes k ty kouli. Radil bych nejdriv posadit jednotlivy suchy nastroje ruzne do panorama tak, aby prostor nejak rozumne vyplnily a pritom byly vsechny dobre citelne. A pak pouze neco pomoci reverbu a delaye odsunout dozadu nebo rozsirit do prostoru.
Me osobne vzdy velmi pomaha vzpomenout si na tenhle navod
http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=1285
http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=1285
Tak vida! Fórum o elektronický muzice a je tu jedna čistě kytaro-baso-bicí záležitost! Kde je zpěvTonysss píše:No podobný probém s mixem i u mně))
prosím o rady a názory :
www.dastudio.kvalitne.cz/ZBRANE.mp3
Asi se mi nedaří při práci s reverby ?? reverbujete i nahrávku celou?? nebo glavně jenom samostaný nástroje v tracku ??
Namísto očekávaného prostoru je to pouze velká koule)
V rychlosti jsem to poslechnul a srovnal si vedle sebe s "Last man standing" z posledního alba od Bon Jovi (míchal Tom LordAlge)-mám ji taky v zkomprimovanou v compu a tempem trochu odpovídá... Tohle Ti ostatně doporučuju-dát si svůj mix do stopy v čem děláš a pod to nějakou dobrou věc někoho jinýho a přepínat a poslouchat...
Samozřejmě oni to maj zmástrovaný, tak jsem jim ubral cca 6 db abych měl stejný RMS...
Moje rada jak používat Reverby na jednotlivejch stopách nebo na celej mix: ZKUS TO NEJDŘÍV BEZ NICH
Hned bylo patrný, že to je fakt "koule" . Ty tam máš-v celkovym mixu strašně moc nízkejch frekvencí co jen hučí. Je to "slyšet" a srovnánim s Bon Jovi se mi to potvrdilo. Tak že od 20-40 Hz máš jeden problém... Např. na 25 Hz jsi na cca -35 db, kdežto oni na cca -45 db. U Tebe je pak tahle frekvence (tohle pásmo) víceméně "stojatá" záležitost... Tedy solidní a spíš konstatntní "hučák" . Kdežto jim to víc "pumpuje" jak tam pěkně funguje basa s kopákem... Abych Tě neuváděl v omyl-ty Bon Jovi jsem v rychlosti zmínil jako příměr a nestačí aby jsi na tomhle mixu ubral na EQ pomocí low shelf zmíněný frekvence. Důležitý je, co je jejich zdrojem. To by bylo dobrý vědět jak jsi co nahrál, do kolika stop, jaký mikrofony atd... Ten hučák může bejt i z Reverbu, kterýho (kterých) je tam asi použito několik? Nebo jsi pracoval s dozvukem místnosti? Osobně bych ty reverby všechny zrušil, nejsou hezký (jak říkám "osobně" tak to neber "osobně" proti sobě, mně vadí ten reverb
Být Tebou bych se to snažil smíchat úplně suchý bez reverbů a poslechnout si to. Reverb je mrcha. Dáš jeden na jednu kytaru a hned abys dal jinej na druhou no a honem taky na virbl aby nebyl tak sám ...a ještě... a pak je z toho koule
V čem nahráváš?
PS-taky to je trošku "zadekovaný" jak to málo zní ve vejškách, což může bejt i tou mptrojkou
PPS-a nenech se mnou znechutit, dovedu si představit jakou jsi měl radost když jsi to "dával dohromady" a pak si to poprvý pustil
Naposledy upravil(a) velvet dne 14 bře 2006 14:18, celkem upraveno 1 x.
Ja cetl kdysi na dreamface nejaky postupy. Tohle je dost dobre napsany.Amorph píše:Me osobne vzdy velmi pomaha vzpomenout si na tenhle navod
http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=1285
Chtelo by to jeste jedny monitory
http://www.globerecording.com/virt/faq.htmlTOM-Thak píše:Ja cetl kdysi na dreamface nejaky postupy. Tohle je dost dobre napsany.Amorph píše:Me osobne vzdy velmi pomaha vzpomenout si na tenhle navod
http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=1285
Chtelo by to jeste jedny monitory)
Syncro-nemohl by jsi jím s tím jejich softem pomoct aby už byl konečně ready? Slibovali mi demo už před 2 rokama a furt nic...
O.K. to se mě právě nelíbí ,že se nachází všechno ve středu.
Ale jak natáhnout prostor??, jedině verbem,
používám většinou pluginy Waves ,mícháno v Sonaru 4 ,točeno na Delta 1010 ,
Převádíte mono stopy do sterea?? a poté se hrajete s panoramou??
a nebo použít klasický fígl, dát reverb jenom na levý kanál stopy a nástroj samotný dát na stranu druhou??
Jaké používáte verby??
Ale jak natáhnout prostor??, jedině verbem,
používám většinou pluginy Waves ,mícháno v Sonaru 4 ,točeno na Delta 1010 ,
Převádíte mono stopy do sterea?? a poté se hrajete s panoramou??
a nebo použít klasický fígl, dát reverb jenom na levý kanál stopy a nástroj samotný dát na stranu druhou??
Jaké používáte verby??
Predpokladam, ze vsechny stopy z tve skladby jsi nahral mono. A predpokladam, ze vsechny posilas na nejaky stereo vystup. Pak u kazde te mono stopy muzes nastavit jeji umisteni ve stereu - panorama. S tim bys nemel mit zadny problem. Prevod na stereo je zbytecny, pokud z nejakeho duvodu nepotrebujes stopu posilat do stereo insert efektu.
pockej a co treba takovej stereo expander, psp stereo enhancer nebo Waves stereo Imager na roztazeni sterea? to nepouzivas na navozeni lepsiho dojmu a roztazeni nastroje do sterea?Tonysss píše:O.K. to se mě právě nelíbí ,že se nachází všechno ve středu.
Ale jak natáhnout prostor??, jedině verbem,
používám většinou pluginy Waves ,mícháno v Sonaru 4 ,točeno na Delta 1010 ,
Převádíte mono stopy do sterea?? a poté se hrajete s panoramou??
a nebo použít klasický fígl, dát reverb jenom na levý kanál stopy a nástroj samotný dát na stranu druhou??
Jaké používáte verby??
roztiahnutim sterea pomocou expanderu mozno nieco docielit u stereo stopy... u mona jaksi nie je z coho, akurat to mono rozfazujes co je velmi nemila vec... minimalne nejaky reverb, phaser, chorus, alebo iny rus pred to treba
ja najradsej vyrabam stereo zdvojovanim, prastara to technika ale znie imho najprijatelnejsie. druha moznost je pingpong delay (dry signal dolava a dozvuk doprava), kde vesiam na delay time random kontroler, ktory meni time v malom rozsahu nahodnym sposobom.
a vobec, je tu o tom dakde patstranovy thread kua, nedavno sme tu o tom filozofuvali a zasa to pisem odznova
ja najradsej vyrabam stereo zdvojovanim, prastara to technika ale znie imho najprijatelnejsie. druha moznost je pingpong delay (dry signal dolava a dozvuk doprava), kde vesiam na delay time random kontroler, ktory meni time v malom rozsahu nahodnym sposobom.
a vobec, je tu o tom dakde patstranovy thread kua, nedavno sme tu o tom filozofuvali a zasa to pisem odznova
Hlavne je blbost mat vsetky gitary takmer v strede so vsetkym ostatnym a potom riesit nejake zostereofonnovanie pluginom.
<b>Velvet Ti radi dobre.</b> Povypinaj vsetky reverby a najprv zacni s umiestnenim v ramci panoramy - vsak aj to je prisetor, nie len vpredu/vzadu. Az to bude prehladne a citatelne takto, zacni riesit reverby. Nakoniec zistis, ze ich zdaleka nepotrebujes dat na vsetko.
<b>Velvet Ti radi dobre.</b> Povypinaj vsetky reverby a najprv zacni s umiestnenim v ramci panoramy - vsak aj to je prisetor, nie len vpredu/vzadu. Az to bude prehladne a citatelne takto, zacni riesit reverby. Nakoniec zistis, ze ich zdaleka nepotrebujes dat na vsetko.




