O.K ...zdvojováním stop myslíš nakopírovat si další stopu např. virblu pod virbl a každou posunout v panoramě na obrácenou stranu? pochopil jsem to dobře?
ad Rastis : Ty kytary jsou dvě ,a když každá hraje něco jiného tak nemůžeš přece jednu dát do prava a druhou doleva??, jedině zdvojit tu stopu a potom to roztáhnout od sebe.....
Já asi opravdu nechápu jak se dá roztáhnout do sterea mono nahraná Kytara )
cyril : lebo ked ju skopirujes , tak nikdy nebude zniet tak , ako ked ju nahras 2x .. 2x ju nikdy nezahras uplne rovnako.. a to je ten efekt ktory chces dosiahnut .. ked tu istu stopu skopirujes , tak bude ta ista stopa 2x .. nedosiahnes s tym nic .. akurat to bude hrat hlasnejsie .. moze ju trosku posunut do predu / do zadu .. co je to iste akoby si na nu dal delay (posunutie do zadu) .. tym ale nic nedosiahnes (snad ledva problemy s mono kompatibilitou ) ..
Tonysss - pocuvni vselijake tie kapely, co maju 2 gitary, to je jedno ci hard rock alebo thrash metal. Nie vzdy idu 2 gitary unisono a aj tak sa davaju v drvivej vacsine aspon trochu do stran. Ak Ti pojdu 2 rovnake nastroje z jedneho bodu, vzdy tam bude problem s citatelnostou.
Inak zdvojit mozes jednoducho - zduplujes stopu, doprava dolava, jednu z nich o par milisekund posunies v case a je to. Tento sposob je nekompatibilny na mono prehravanie. Ak to chces kompatibilne, hod to do 3 stop, vpravo, vlavo, v strede, jednu krajnu stopu par milisekund posunut a otocit fazu.
Nahrat dvojmo zneje prirodzenejsie, zalezi ale od zameru.
No to teda nevím s tím nahráváním Double ( představ si nahrávat rockovou smečku... a kytary dvakrát zkus udeřit přesně do viblu dvakrát stejně , nebo nedej bože sólo na kytaru doublovat ) ...asi bude rozumnější najít si v Sonaru ,funkci "zdvojit stopu" ...
A opravdu díkes za rady, opravdu mě ntrkla ta základní věc a to zdvojit stopu a roztáhnout ji do stran ) "Blbec" ( a já se pořád smažím s verbama
Tonysss: stereo obraz vubec nemusi byt symetricky. Je dobre, kdyz bude vyvazeny, ale symetricky, to je neco uplne jineho a uz z z vyznamu toho slova je videt, ze to znamena pro celkovy zvukovy obraz urcite ochuzeni (nekdy to ale muze byt zamer, treba kdyz chces dodat kytare vetsi silu a plochu). To, ze ti prijde, ze kdyz jedna kytara vlevo hraje neco jineho nez ta druha vpravo jako nevyvazenost, no to je asi pouze otazka zvyku. Me asi taky chvili trvalo, nez jsem se toho prestal bat.
skopirovanie a posunutie stopy v case je to same ako posunutie fazy, co robi ten stereoizer, a opakujem, tade cesta nevedie, po zmoneni to bude prave daky isty grc ako to je teraz, bude to zniet neprirodzene bud na sluchatka alebo na bedne atd... treba tu skopirovanu stopu nejak zmenit, alebo ju neskopirovat ale ziskat nejak inak, ako wet signal z nejakeho efektu...
cyril: ucho dvakrat zahraty nastroj perfektne vnima a specialne pri spanielkach tie drobne nepresnosti tomu dodavaju dost efektny a zivy priestor... ked som to spravil prvy krat, bol som velmi prijemne zaskoceny
A hlavne nikto Ti nekaze nahravat vsetko 2x . Ide o to, ze beglajtove gitary sa najcastejsie mixuju do stran (kedze v strede mas basu a kopak) a ze je prirodzenejsie, ked sa to radsej rovno nahra dvojmo. Ani virbel ani solo Ti predsa nikto neradil zdvojovat .
zavisi od toho co je to za nastroj... fat chorus alebo phaser na umele zvuky, vratane el gitar; reverby, delaye na akusticke veci (tie ovsem namnozis TAZKO tak aby to znelo doveryhodne) a funguje trebars aj ekvalizer, ovsem bacha, na toto radsej nie phase linear; cudoval by si sa co to spravi ked mas nalavo opacne zekvalizovanu stopu ako napravo
Tonysss: dry je cistej, neefektovanej signal, kterej pak projde efektem a je z nej wet (100procentne ovlivnenej efektem)... nekdy se da treba nastavit pomer mezi dry a wet signalem ... obecne wet je necim protazenej signal... snad to rikam spravne.
Amorph píše:Tonysss: posloucham jen na sluchatkach na integrovany zvukovce, ale prijde mi, ze tam mas rozhodne moc nejakych kratkych reverbu. Je tam hodne early reflections, takovy trochu ze sudu. A hlavne mas vsechno hodne uprostred a na sirku sterea to rozhazujes prave pouze ruznyma verbama. Vysledkem je velka hustota a energie uprostred a hluchy mista vsude okolo. Jestli se teda v tomhle nemylim, tak to asi neni nejlepsi postup, tim se skoro vzdycky dostanes k ty kouli. Radil bych nejdriv posadit jednotlivy suchy nastroje ruzne do panorama tak, aby prostor nejak rozumne vyplnily a pritom byly vsechny dobre citelne. A pak pouze neco pomoci reverbu a delaye odsunout dozadu nebo rozsirit do prostoru.
A jak rozhodit do panoramy třeba tu kytaru? ,zdvojením stopy a posunutím paždé třeba na 50% od sebe ? tím se přece nic neřeší? musím s tou jednou stopou něco provést?
rastis píše:...Inak zdvojit mozes jednoducho - zduplujes stopu, doprava dolava, jednu z nich o par milisekund posunies v case a je to. Tento sposob je nekompatibilny na mono prehravanie. Ak to chces kompatibilne, hod to do 3 stop, vpravo, vlavo, v strede, jednu krajnu stopu par milisekund posunut a otocit fazu.
Ten sposob s troma stopami robi dojem plneho sterea a zaroven je plne monokomatibilny. Pravdu povediac pri el. gitare nic ine, co by tento stereo dojem robilo nepoznam. Mozes jednu zo stop odladit pitchshifterom, ale bude to obcas zakolisavat na strany. S EQ podlma mna toho tiez moc nezmozes, bude to skorej tahat za usi, ze jedna zo stran hra nejak divne. Mozes mono stopu zostereofonnit a hodit jemne nastaveny chorus, ale to uz je dost jednoznacny efekt. Skratka, mne sa najviac osvedcilo posuvanie jednej zo stop v case, v ramci monokompatibility cez 3 stopy.