Mixaz - prosim o rady

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21303
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 15 bře 2006 23:38

rastis : pisal si ale , ze jednu posunies .. potom musis ale posunut tu strednu . aby tie krajne boli rovnake len v proti faze aby sa v mone odcitali .. divne riesenie , ked na mono zmiznu .. nehovoria o pokrutenom zvuku jedneho kanala s protifazou .. mojim usiam taketo veci nelahodia ..

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 15 bře 2006 23:48

No hej, v tom prvom prispevku som to napisal trochu zasmodrchane...

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 16 bře 2006 11:50

Tonysss: opet posloucham jen na sluchatkach v praci, takze se vyjadrim jen k tomu stereu. Ano, myslim, ze takhle nejak by to asi melo byt, rozhodne je to mnohem lepsi, nez pred tim. Akorat, proc jsi sem nedal stejnou skladbu, to by bylo asi lepsi srovnani, ne?

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Příspěvek od Tonysss » 16 bře 2006 14:13

Protože už mě z ní hrabalo :-))

rastis
Příspěvky: 2883
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis » 17 bře 2006 00:34

Tonysss píše:pardoooon..............

www.dastudio.kvalitne.cz/dracice.mp3
Znie to ovela lepsie, ako to prve. Ale teraz neviem ci dobre pocujem... Ty si jednu gitaru zdvojil a dal napravo/nalavo a druhu gitaru nechal v strede ? Pretoze to co je napravo/nalavo je v podstate normalne znejuca gitara a kdesi zo stredu v pozadi obcas zacut nejaku druhu gitaru a to je to, co mam pochybnost, ci dobre pocujem :). Skratka ak tam je v strede nejaka gitara, preco nie je rovnako vpredu, ako ta druha, ktoru si vobec nemusel zdvojovat, ked mas nahrate dve gitary... Alebo pocujem zle a je to nejak inak ?

Ak reverb, nejaky vhodny by som dal na snare, na gitary ani moc nie, na spev by som dal viac kompresoru, kolise mu hlasitost. Kopaku by som zvyraznil attack uzkym EQ, podla typu kopaku kde najlepsie zneje nieco medzi 2000-4000Hz

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Příspěvek od Tonysss » 20 bře 2006 20:16

Tak a teď už jsem konečně na 70% spokojený z výsledkem............


Co vy na to ?????

http://www.dastudio.kvalitne.cz/dej.mp3




........................................................................................

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 21 bře 2006 14:20

Moje anglictina neni uplne dobra, a moje znalosti oboru taky ne. Prosim nejakeho dobrodince, jestli by nemohl shrnout zasadni myslenku tohoto clanku, vztahujici se k nasledujicimu obrazku, nekolika ceskymi vetami ,) DIKY!

http://www.digido.com/portal/pmodule_id ... age_id=36/

obrazek:

Obrázek

Taky se tam nejak otira o Normalizaci, ani to jsem nejak nepochopil ,)

"The Myth of "Normalization"
Digital audio editing programs have a feature called "Normalization," a semi-automatic method of adjusting levels. The engineer selects all the segments(songs), and the computer grinds away, searching for the highest peak on the album. Then the computer adjusts the level of all the material until the highest peak reaches 0 dBFS. This is not a serious problem esthetically, as long as all the songs have been raised or lowered by the same amount. But it is also possible to select each song and "normalize" it individually. Since the ear responds to average levels, and normalization measures peak levels, the result can totally distort musical values. A compressed ballad will end up louder than a rock piece! In short, normalization should not beused to regulate song levels in an album. There's no substitute for the human ear."
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
peteness
Příspěvky: 3668
Registrován: 22 čer 2004 17:31

Příspěvek od peteness » 21 bře 2006 14:55

Cyril: jde tam o to, že kdybys upravoval do konečné podoby album, tak nemáš používat normalizaci na celé album, ale jednotlivě na tracky. Software, který tu normalizaci vypočítává bere v potaz špičky, kdežto lidské ucho preferuje průměrnou hlasitost. Tudíž by se mohlo stát, že balada bude (pro lidské ucho) hlasitější než rocková piece (asi pecka - pozn.překl.).... :twisted:

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 21 bře 2006 15:44

peteness píše:Cyril: jde tam o to, že kdybys upravoval do konečné podoby album, tak nemáš používat normalizaci na celé album, ale jednotlivě na tracky.

Prave naopak.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 21 bře 2006 16:46

imho najlepsie je vsetky treky albumu nasypat do audio montaze vo wavelabe a mastrovat to cele dokopy, aby sa to dalo namieste merat a porovnavat uchom.

p:0
Příspěvky: 52
Registrován: 18 led 2007 10:01

Příspěvek od p:0 » 18 led 2007 10:22

Zdravim. Nevim jestli se to tady už někde řešilo, jestli ano, tak když tak někdo hoďte odkaz na thread. Chtěl sem se zeptat jak optimálně nacpat do spodního pásma kopák a basu, tak aby se to tam nemlátilo a aby se tyto dva nástroje daly od sebe rozlišit. Pročítal sem docela hodně věcí, ale mám z toho hlavu jak balón. Předem díky...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 18 led 2007 10:31

tak, ze bud podsadis basu pod kopak, alebo opacne (ekvalizaciou), + nastavis attacky tak aby kopak mal kratky a basa dlhsi attack, alebo basu posunies o par ms v case pozadu + base povolis troska sterea a kopak natvrdo zmonis. ktore z tychto troch si vyberies alebo skombinujes, zavisi od toho, ako velmi sa basa a kopak spektralne podobaju

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 18 led 2007 10:49

p:0: nebo si nastuduj tema ducking, sidechain komprese, hodne zalezi na samotnych zvucich basy a kopaku jak k sobe jsou, dobry je taky pohrat si s Tritone Digital PhaseTone na kopaku.
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 18 led 2007 11:29

sidechain je na zaciatocnika silne kafe... najprv musi pochopit zakladne veci

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 19 led 2007 01:59

Cyril píše:rastis¨: lidi tu doporucovali drzet to kolem -6, cetl sem taky pozadavky masteringovych studii na hlasitost mixu, co jim odevzavas,a chtej -3 az -6... o RMS samozrejme ted nemluvim, to bych rad mel tak -11/-10 zhruba
-11 mivam vetsinou samotny bici, kdyz jsou dobre smichany a zprodukovany. s basou tak -9 az -8...

Odpovědět