Simulace orchestru (reálných akustických nástrojů)

Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Odpovědět
Keitaro333
Příspěvky: 161
Registrován: 12 lis 2006 04:23

Příspěvek od Keitaro333 » 28 říj 2008 23:35

kexik píše:o ktorych dychovych nastrojoch teraz hovoris? zhruba to plati akurat o plechoch a aj to len zhora, najnizsi ton obmedzuje fyzika. pri drevenych nastrojoch to pravda nie je
myslel som to v tom zmysle ze menej skuseny hrac nemusi vediet spravne zahrat ani niektore najnizsie tony a tak isto niektore vysoke u drevenych nastrojov, nie ze je ten rozsah neobmedzeny. Nieco v tom zmysle ako ze rovnako u slakov iba ti skusenejsi vedia hrat harmonics a dosiahnut najvyssich tonov. Take info sa nikedy hodi ked napr. napises part a zavolas si kamosku ze ti nahra zivu flautu a zistis ze tak vysoko to nevie este zahrat :D

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 29 říj 2008 00:40

pri flaute su to tri oktavy. polovica najvyssej uz znie hnusne aj ked ju hra profesional, naopak aj lama zahra dve a pol. na tej poslednej sa sice meni prstoklad ale nie je to nic dramaticke

Keitaro333
Příspěvky: 161
Registrován: 12 lis 2006 04:23

Příspěvek od Keitaro333 » 29 říj 2008 01:11

tak hnusne, znie to samozrejme horsie nez nizsie registre ale hlavne pri runoch alebo roznych efektoch je to pouzitelne. A hej, standard su 3 a kusok oktavy ale niektori profesionali zahraju aj 4.

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 29 říj 2008 08:10

ach jo... 4 oktavy zahra na flaute jedine chuck norris. opakujem, rozsah nastroja su 3, opakujem, 3 oktavy. ak potrebujes 4 musis part rozpisat na flautu a pikolu

Keitaro333
Příspěvky: 161
Registrován: 12 lis 2006 04:23

Příspěvek od Keitaro333 » 29 říj 2008 08:39

kexik píše:ach jo... 4 oktavy zahra na flaute jedine chuck norris. opakujem, rozsah nastroja su 3, opakujem, 3 oktavy. ak potrebujes 4 musis part rozpisat na flautu a pikolu
neviem o akej flaute hovoris ale ja hovorim o modernej koncertnej flaute...samozrejme nemyslim pikolu. Hodim sem citat z clanku kedze zjavne asi nezniem doveryhodne :D :

"The standard range of the concert flute extends from B3 to D7, sometimes to F7. There is an additional octave above C7 known as the altissimo register, which reaches C8, but its usage is rare, required only in advanced musical pieces, as this upper range demands fine breath control and exacting embouchure technique to produce." (z wikipedie)

a ano viem, ze nad C7 uz je to tazko kontrolovatelne ale skuseny hrac v orchestri zvlada aj D7, nehovoriac o roznych virtuoznych solistoch.

Inak aj ja som si urcitu dobu myslel ze flauta ide od B3 do C7, potom som v sample kniznici od VSL videl, ze ich flauta ide az do F7 (a VSL je znama velmi preciznym pristupom k samplovaniu takze som vedel ze to urcite nieje nejaka "chyba") tak som o tom nieco vyhladal a zistil som vyssie uvedene a potvrdil mi to aj jeden kamarat (dirigent).

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 29 říj 2008 09:04

flauta ide od c4 (b3 sice zahrat ide ale to nie je oktava, ale len jej posledny ton) po c7 (d7 je opat extrem a puhy zaciatok 4tej). f7 je absolutne scifi, ktore urcite nejde pouzit pri praktickej hre. ked poviem ze ma nastroj rozsah 4 oktavy automaticky to znamena ze viem zahrat stupnicu cez 4 oktavy a nie nejaky nahodny kvikot ked postlacam trilkovacie klapky
aby bolo jasne, hram na flaute 22 rokov, to nie su nejake vycitane mudrosti z wikipedie

Keitaro333
Příspěvky: 161
Registrován: 12 lis 2006 04:23

Příspěvek od Keitaro333 » 29 říj 2008 09:23

Vpohode, ved preto som hovoril ze 3 a kusok je normalny rozsah (B3 - D7). Ako ide alebo nejde F7 pouzit pri praktickej hre dobre posudit neviem ale pocul som ho pekne zahrane tak hadam ak je to majster tak aj hej.
Ved som nehovoril ze v 4 oktavach mozes perfektne hrat... len som pisal co je mozny rozsah. Teda aspon do F7 urcite co uz je presne 3 a pol oktavy...
To je ako u tych 4 strun naraz u slakov... mozne to je, na zlomku nastrojov a prakticky sa to takmer nepouziva ale vzapati som napisal ze co sa da pouzit v praxi...

Ja respektujem ze mas s tym dlhorocne osobne skusenosti a rad sa od niekoho takeho poucim. Ale povazujes sa za tak spickoveho flautistu ze sa mozes brat ako benchmark toho co je mozne? :D (neviem, mozno si, len sa pytam)

Co sa tyka wikipedie, nezacinajme s flejmom o jej doveryhodnosti ako je zvykom :D Osobne nevidim dovod preco tomu neverit, je kopa inych stranok kde spominali ze je mozne zahrat G7, A7 a podobne. Ako kvalitne je otazne samozrejme. Ked spoznam nejakeho flautoveho virtuoza tak sa spytam :D

Inak nasiel som zaujimavu stranku, prstoklady pre 4. oktavu: http://www.wfg.woodwind.org/flute/fl_alt_4.html
Da sa vraj podla toho zahrat az C8 aj ked to uz je trocha odveci a vlastne uplne nanic ako si hovoril random kedze napr. A7 a B7 tam ani neni. (a bude to zrejme asi tak C8 +-30 centov :D)

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 29 říj 2008 10:49

no, myslim ze kazdy flautista skusa co sa da zahrat. a hodne samozrejme zavisi od nastroja (trebars to b3 skolskou flautou tiez nezahras). ale hovorim, tie extremy nehraju pekne, ked chces tie horne registre, vzdy budu cistejsie zniet z pikoly. ked je rec o tom praktickom rozsahu nastroja, ja by som fakt tie tri oktavy neopustal. no a samo podobne to bude aj pri ostatnych dychoch, ale tam to detailne nepoznam, zobcovu flautu akurat a trubku (tam je to dost zaujimave, btw)

Keitaro333
Příspěvky: 161
Registrován: 12 lis 2006 04:23

Příspěvek od Keitaro333 » 29 říj 2008 17:19

Jojo, tie vyssie registre rozhodne zneju ovela krajsie na pikole :D

A ked uz sme pritom len tak pre zaujimavost (myslim ze to moze byt on topic), na pikole su prstoklady rovnake ako na flaute? Tj. flautista zahra aj na pikole? (ked si zrejme trocha zvykne ze je mensia a dierky/klapky su asi blizsie)

A este jedna vec, ked sa vyznas aj v trubke - co by si z tvojho pohladu povedal ze je tazsie sa naucit hrat - na flautu alebo trubku? Myslim na nejaky zaciatocnicky az mierne pokrocily level ked zahras nejake jednoduchsie melodie a budu zniet ako tak dobre a zladene.
A co vibrato, je to tazke pre zaciatocnika?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 29 říj 2008 18:11

nie je to pre mna lahka otazka lebo s trubkou som zacal ked som hral uz dlho na flaute, ale povedal by som ze trubka je tazsia. natisk a praca s dychom je fakt o inom, ako pri flaute, tam mas zjednodusene povedane hmat na klapkach a tri urovne natisku. pri trubke je tych urovni skoro nekonecno a cisto nahodit a udrzat ton sa uci dlho a rodina aj susedia trpia :)

flautista na pikole zahra ale potrebuje trocha cvicit, su tam drobne odlisnosti v prstoklade ale hlavne iny "pocit" pri natisku. je to ako keby si hral na flaute tu hornu oktavu, akurat to ide o nieco lahsie, ale ak s tym nemas prax, pocut to na vysledku. ja som sa s pikolou trapil, nebola to zabava. a nastroj sa neda lacno zohnat, to je dalsia vec

Uživatelský avatar
Eye
Příspěvky: 153
Registrován: 14 led 2010 16:16

Re: Simulace orchestru (reálných akustických nástrojů)

Příspěvek od Eye » 19 črc 2010 15:08

Tohle mi přijde jako hodně zajímavé téma a jelikož jsem nenašel topic, kde by se to aktuálně rozebíralo, zkouším jej oživit, takže - jakou máte zkušenost se simulací orchestrů v roce 2010? Přeci jen, asi málokdo si může dovolit jen tak pronajmout orchestr a některé současné software už jsou (podle toho, co jsem slyšel) celkem uvěřitelné, tak zdali se nechcete podělit? Určitě šel vývoj dopředu, objevily se nové verze starých softů i úplně nové věci.

Třeba mně osobně se líbí, jak se Amorph popasoval s Inquisitorem, v návaznosti na to jsem zkoušel EWQL jak dávali teď zadarmo ke stažení nějakou verzi a musím příznat, že jsem z toho měl dojem, že to strašně žere CPU a zvukově to vlastně neni o tolik lepší nez starej Edirol Orchestral, kterýmu jde podle mýho věřit jen částečně. Jaké jsou tedy vaše aktuální horké tipy? EWQL? Vienna? Něco úplně jiného?
A furt to komprimuju, a furt je to zkreslený....aneb P.P. (žádný "doktor", ale "poučený posluchač")

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: Simulace orchestru (reálných akustických nástrojů)

Příspěvek od carloff » 19 črc 2010 19:33

nejlepsi jsou momentalne Holywood Strings... a LA strings...
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
Eye
Příspěvky: 153
Registrován: 14 led 2010 16:16

Re: Simulace orchestru (reálných akustických nástrojů)

Příspěvek od Eye » 20 črc 2010 14:53

Okay, díky za tip, ty Hollywood Strings znějí vážně moc dobře (jenom trubky mi přišly malinko "poznatelný", ale jinak supr), ale ani ty LASS vůbec nebudou špatný...zaujalo mne, že mi přišlo, že to tahá přes Kontakt a moc mne nenapadá proč. Nicméně zaváděcí cena za Hollywood Strings $1,495.00 a následně o dvě stovky víc...celkem drahej koníček teda :mrgreen:
A furt to komprimuju, a furt je to zkreslený....aneb P.P. (žádný "doktor", ale "poučený posluchač")

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Re: Simulace orchestru (reálných akustických nástrojů)

Příspěvek od carloff » 20 črc 2010 15:04

Kontakt se stava standardem formatu sample libraries--navic se u nej daji programovat skripty, ktere vylepsuji uveritelnost techto library..mrkni na novy update 1,5 LASS.
jinak to pro hobbisty neni no:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Re: Simulace orchestru (reálných akustických nástrojů)

Příspěvek od kexik » 20 črc 2010 15:39

no, ber to tak, ze za 1500 kupis akurat jedny lepsie horsie husle, a to este nemas huslistu, jeho 50 spoluhracov, miestnost, nahravaci retazec... mne to pride ferova cena

Odpovědět