Simulace orchestru (reálných akustických nástrojů)

Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vey
Příspěvky: 475
Registrován: 19 čer 2003 12:44

Příspěvek od Vey » 07 pro 2005 08:58

Amorph, Poklop: Pánové, ty vaše ukázky jsou pro mě super, i když vy třeba momentálně zas tak nadšení nejste, protože toužíte po lepším a lepším výsledku, ale to je normálka. Amorphovu ukázku jsem poslech doma a i zvukově mi to nepřišlo zlý.

Jinak, můžete mi říct na čem děláte .. jaká je vaše sestava. Taky mě zajímá jak dlouho se tomuhle druhu muziky věnujete.

Poklop
Příspěvky: 980
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 07 pro 2005 09:27

:-) Já to dělám v Logicu 5.2 na PC, sampler EXS24 a další (viz. můj příspěvek výš). Teď přecházím na Cubase právě proto, že Logic už moc dobře nepodporuje nový synthy od NI.
Naposledy upravil(a) Poklop dne 07 pro 2005 11:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
upman
Příspěvky: 1587
Registrován: 08 zář 2004 16:29
Vybavení

Příspěvek od upman » 07 pro 2005 11:02

2 Poklop: teda, ta EW zni super, mam asi 2 jejich CD jeste z EMU sampleru, ale musim rict, ze ukazky zneji mnohem lip. Akorat 19 DVD, pane jo. Z jakeho samopleru to jedes?
Mac mini, Logic 9, MOTU Ultralite, PadKontrol, Novation SL37, IK VSTs
http://bandzone.cz/lifelies

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 07 pro 2005 11:03

Moje sestava je Athlon XP2600+, 1GB DDR400, board Asus, chipset Via, oboje spis nejakej low end. EWQLSO a GPO jakz takz bezi, ale je fakt, ze pri vice instrumentech hrajicich zaroven uz zacinam mit problem. O ramce ani nemluve, na Platinum edition nebo na Vienu bych asi potreboval opravdu dalsi dva kompy (a taky vyhrat ve sportce:) Oproti tomu Haliony (a v nich Vitous a dalsi Akkai) mi bezely uplne v klidu treba 3 na mym starym Athlonu 1400 s 512 Ram.

Tomuhle druhu hudby se s ruzne dlouhyma prestavkama venuju asi 6 let, kdyz pocitam, ze z pocatku jsem si jeste hral s Vitousem ve Wavech natahanejch do fastTrackera:) V nuendu pak asi 4 roky. Z pocatku jsem se nesnazil az tak o realismus nastroju a presnou simulaci orchestru, ale spise o dosazeni urcite atmosfery a brat ty zvuky jen jako prostredek. Postupne vsak menim nazor a mam pocit, ze timhle zpusobem hrane smycce a dalsi symfonicke nastroje daji skladbe vzdycky jakysi nadech MIDI, nebo neceho lacine televizniho.

V uplne posledni dobe jsem prave zacal hledat na netu ruzne ucelene knihovny typu EWQLSO nebo GPO, ktere maji dobry interface a instrumenty s namapovanymi lehce pouzitelnymi kontrolery pro ruzne artikulace. Z pocatku jsem byl nadsenej, ze se nemusim o nic starat a bude to hrat dobre a realne, ale realita je nakonec trochu jina. Vypada to, ze problematika je stale dost komplexni a pri zanedbani cehokoliv ve skladbe se celkovy priznivy dojem nedostavi. Myslim, ze zaklad jsou: dobre nahrane nastroje, dobre naprogramovane instrumenty, dobre rozmisteni a nazvuceni nastroju v prostoru a stale asi nejdulezitejsi cast, kterou nic z predchoziho nenahradi - hrat si s kazdym detailem skladby, s kazdym tahem smycce a nic nezanedbat (coz nemuzu tvrdit, ze bych delal:)

Poklop
Příspěvky: 980
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 07 pro 2005 11:28

to Amorph: souhlas. Každej detail je důležitej. Přichází tady na pořad totiž novej fenomén oproti klasický elektronice a to je to, že se snažíš aby to elektronicky neznělo. Výhoda ale zase je (a to závidím hlavně bigbí?ákům), že nemusíš vyhledávat barvy nástrojů. Ty jsou prostě daný: stringy, hoboje, brassy atd. Stejně jako u big beatu: vemou kytaru a dělaj písničku :-) (nemyslim to špatně).
EW je super ale určitě je dobrý ho kombinovat se Sedláčkem a Vitoušem a to nejen kvůli výkonu.
Já jedu na Athlon XP 3200+ 1,5GB a Athlon XP 2500+ 1,5GB. Teď jsem dělal jednu skladbu kde se zpívá a byla to orchestrálka a musel jsem jet na obou počítačích (používám V-stack), jinak bych to prostě nebyl schopnej dát do hromady.
Teď uvažuju o dualcore Athlon X2, to by mohlo bejt řešení (pro Cubase, ta to podporuje).

to upman: EW edition mám ve verzi NI kompakt, takže sampler není potřeba, je to VST plugin - teda 4pluginy (brass, strings, woodwinds a percussion) celkem 92GB na disku :cry:

Uživatelský avatar
Vey
Příspěvky: 475
Registrován: 19 čer 2003 12:44

Příspěvek od Vey » 07 pro 2005 12:15

Tak si říkám jestli to má opravdu cenu, hrát si s každým detailem, jak říká Amorph, když pro spoustu lidí stačí ta atmosféra (mě vlastně taky). Navíc pokud to není vyloženě např. sólo trumpety, tak se lecos ztratí ...

Co se týče výběru nástrojů, tak já si myslím, že to taky není úplně jednoduchý .. najít přesně ten typ smyčce atd .. Navíc výběr trvá dost dlouho díky tomu, že se samply nějakou chvíli natahujou, pak šáhnu na klaviaturu a zjistím že zvuk je o ničem, a tak opět přepínám. Zjiš?uju, že mě nakonec od práce odradí právě tohle a to, že počítač toho má po pár nástrojích dost (Athlon XP 2600+, 768 MB, 2x160 GB). Potom je možnost část vyexpotovat do wavu a pokračovat v aranžích jenže tím si částečně zavírám další editaci a projekt se pro mě po X různejch stopách stává nepřehledným.

Používate v EWQLSO ty combi sady kde je možnost za běhu rychle přepínat styl např. tahu smyčce stiskem klávesy?

Jinak, zde je odkaz na fajnovou ukázku VSL, která mě fakt dostala (je to ta poslední "Christmas Oratorio")

Poklop
Příspěvky: 980
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 07 pro 2005 12:24

jo ty combi sady jsou dobrý :-) trochu to žere RAMku, ale co se dá dělat

Uživatelský avatar
Vey
Příspěvky: 475
Registrován: 19 čer 2003 12:44

Příspěvek od Vey » 07 pro 2005 12:39

Jako další problém vidím ztrátu živosti piána. K ukázce co jsem poskytl nahrával piáno kamarád, kterej měl problém dodržovat pravydelnej rytmus .. což by ještě jakž takž šlo, pokud by se jednalo o skladbu s jednotným BPM (hrubý nerovnosti se dorovnaj a jemný nechaj, případně něco mírně posune a? tam trochu tej živosti je), ale u skladby kde navíc dochází ke zpomalování nebo zrychlování je těch úprav až moc a pokud si poslechnu původní nahrávku a upravenou nezní to tak přirozeně, takže zatím co se snažím dosáhnout větší přirozenosti, tak se přirozenost ztrácí :-)

Poklop
Příspěvky: 980
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 07 pro 2005 12:42

Ono je někdy nejlepší to zahrát znova celý než to rovnat ...

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 07 pro 2005 12:49

aj rychlejsie :) (ak chces dorovnavat notu po note s umyslom nechat male nepresnosti - fuj)

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 07 pro 2005 12:53

Vey píše:Tak si říkám jestli to má opravdu cenu, hrát si s každým detailem, jak říká Amorph, když pro spoustu lidí stačí ta atmosféra (mě vlastně taky). Navíc pokud to není vyloženě např. sólo trumpety, tak se lecos ztratí ...
Ano, to jsou dve ruzny veci - atmosfera a vernost a zivost simulace nastroju. Ja si ale myslim, ze pokud clovek citi, ze ten orchestr neni zivy, tak to atmosfere ubira i kdyz to citi treba jen podvedome. Jiste, leckomu to muze pripadat jako detail a ve spouste pripadu 90% lidi nepozna rozdil, ale i tak bych stejne rad resil, jak se tomu zivemu orchestru dostat pocitacove co nejbliz. Ono, kdyz nekde slysim 2 syntaky, tak se mi vetsinou libi vic ten, ze kteryho je citit, ze ho hral nebo programoval clovek.

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4613
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 07 pro 2005 13:00

Vey píše: Co se týče výběru nástrojů, tak já si myslím, že to taky není úplně jednoduchý .. najít přesně ten typ smyčce atd .. Navíc výběr trvá dost dlouho díky tomu, že se samply nějakou chvíli natahujou, pak šáhnu na klaviaturu a zjistím že zvuk je o ničem, a tak opět přepínám. Zjiš?uju, že mě nakonec od práce odradí právě tohle a to, že počítač toho má po pár nástrojích dost
hehe, tak to je presne to, proc jsem tohle tema zacinal puvodne tady jako snahu o vytvoreni templatu pro skladani klasicke hudby:)

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2668
Registrován: 22 zář 2005 16:21

...

Příspěvek od bassline » 07 pro 2005 13:10

Amorph píše: Ono, kdyz nekde slysim 2 syntaky, tak se mi vetsinou libi vic ten, ze kteryho je citit, ze ho hral nebo programoval clovek.
Heh, no tej vete trosku nerozumiem, a kto iny okrem cloveka moze naprogramovat synth cez sekvencer, robot? :P

Poklop
Příspěvky: 980
Registrován: 10 črc 2004 10:47

Příspěvek od Poklop » 07 pro 2005 13:14

No jasně, ale vybíráš z pár typů houslí, kdežto při elektronice to jsou tisíce možností.
Tady u klasiky je možný si udělat jednu skladbu, vychytat smyčce a další nástroje tak aby k sobě šly (mě se zdá, že kvalitní zdroje jdou k sobě skoro vždycky - ostatně tak to funguje už mnoho let) a další skladby tvořit s tímto setem.
V klasice ti nikdo nadávat nebude, že používáš pořád stejný barvy zvuků, tam je to dokonce nutný :-)

Uživatelský avatar
Vey
Příspěvky: 475
Registrován: 19 čer 2003 12:44

Příspěvek od Vey » 07 pro 2005 13:17

Amorph píše:
Vey píše: Co se týče výběru nástrojů, tak já si myslím, že to taky není úplně jednoduchý .. najít přesně ten typ smyčce atd .. Navíc výběr trvá dost dlouho díky tomu, že se samply nějakou chvíli natahujou, pak šáhnu na klaviaturu a zjistím že zvuk je o ničem, a tak opět přepínám. Zjiš?uju, že mě nakonec od práce odradí právě tohle a to, že počítač toho má po pár nástrojích dost
hehe, tak to je presne to, proc jsem tohle tema zacinal puvodne tady jako snahu o vytvoreni templatu pro skladani klasicke hudby:)
Aah, tak to sorry, nějak jsem v tu chvíli nepochopil co myslíš těma šablonama. Ale asi to je dobrej nápad, udělat si jednou projekt v kterým mám určitý druhy nástrojů (zvuků) a to používat vesměs na všechny projekty stejnýho ražení ..

Odpovědět