The tape or not the tape?
tak ne, že bych jej točil n-e-u-s-t-a-l-ePytkin píše:velvet : to pri miesani stale pas nahrava ? trosku ho tym padom deries ne ?
ale jak psal syncro, pás "dělá" něco mj. s basem a to je třeba nastavovat EQ jednotlivých tracků a pás musí běžet. Na druhou stranu nemusí zase běžet pořád - nicméně když míchám, mám jeden pás vyhrazený na takovéhle záležitosti a potom další, do kterého to přehraju "načisto" - což je, uznávám - dost nákladný na kupování nových pásů.
Ale zas tak hrozný to není, jedno album se vejde na 2 pásy 11" a fakt si nemyslím, že je třeba mít na každý novej čistej pás (i když jich mám zatím dostatek - díky tomu, že jsem náhodně sehnal krabici nepoužitých Ampexů co se již nevyráběj a potom díky tomu, že ATR
Tape lze koupit). A stejně nevím, co pořád máte s tím, že se nahráváním kazí? Já jsem si toho teda opravdu nevšimnul - možná po nějakých tisícihodinách? Možná na špatně seřízenym krámu?
Podle mého názoru ADDA cedník zůstane cedníkem a spojitý signál spojitým signálem. Digitální záznam zvuku je IMHO z principu více nebo méně nedokonalá fotka toho zvuku i při sebelepších převodnících. Pás do toho vnáší sice taky nedokonalost, ale nějak víc muzikální, a ta nedokonalost pásu se dá využít jako další nástroj, když se to umí. Donedávna jsme "do širokýho" točili (s kapelama v nichž hraju - hodně kytar, klavírů, hammondek, "air" harmonických) dokud to šlo, včetně analogového mixu do úzkého 2TRK pásu. Jelikož nejsou prachy na náročnou údržbu, firmy na projektech šetří, analogových studií ubývá, i kvůli luxusním editačním možnostem DAW jsme nakonec přešli na tuhle technologii. Podle mé zkušenosti dá mnohem víc práce dostat do DAW a zpět zvuk se kterým bychom byli spokojeni, než do pásu. Líbilo se nám ve studiu Svárov, kde to hoši mají slušně ošetřený a jsou to muzikanti, dokázali do toho cedníku dostat maximum té plastičnosti nebo jak to pojmenovat...
Já sám jsem analog u sebe doma odpískal (měl jsem ve finále 16TRK pás řídící přes LTC a WordClock další stopy na DAW) a analogový mix, ještě jsem občas aspoň míchal přes 24šavlový analogový mix (analogová sumace), ale jelikož se to nedá uložit a např. po delším čase přesně rekonstruovat (nechtěl jsem už VCA automatizaci) a opravit třeba jen jeden detail, taky jsem to už opustil.
Editační luxus DAW je návykovej...není cesty zpět.
Já sám jsem analog u sebe doma odpískal (měl jsem ve finále 16TRK pás řídící přes LTC a WordClock další stopy na DAW) a analogový mix, ještě jsem občas aspoň míchal přes 24šavlový analogový mix (analogová sumace), ale jelikož se to nedá uložit a např. po delším čase přesně rekonstruovat (nechtěl jsem už VCA automatizaci) a opravit třeba jen jeden detail, taky jsem to už opustil.
Editační luxus DAW je návykovej...není cesty zpět.
Naposledy upravil(a) Rošky dne 02 úno 2009 16:37, celkem upraveno 1 x.
Rošky
Treba osobne pro vlastni tvorbu bych si to vubec neumel predstavit. Uz takhle to mam oproti klasickejm zvukovkam/integrovanejm resenim o kousek komplikovanejsi a obcas mi ty komplikace berou motivaci zacit neco tocit. Resp. je to v danym casovym okne dost nanic... kde jsou ty dny, kdy sem moh delat x dni v kuse na svejch vecech ;|.
S tím si dovolím polemizovat ... Ono hodně záleží jaké převodníky jsi měl možnost vyzkoušet ...Rošky píše:Podle mého názoru ADDA cedník zůstane cedníkem a spojitý signál spojitým signálem. Digitální záznam zvuku je IMHO z principu více nebo méně nedokonalá fotka toho zvuku i při sebelepších převodnících.
Jak jsem slíbil, tak teď hrnu tři ukázky k sobě na stránky. Najdete je tady:
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaAD.wav
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaMGF.wav
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaMGFEQ.wav
Jsou to wavy, 44.1 kHz, 24 bit, stereo. První je výstup z mixu rovnou do AD RME Multiface, druhý je výstup z magnetofonu skrze pult do AD, třetí je výstup z magnetofonu skrze pult s lehounce přidanými výškami a opravdu velmi jemně ubranými basy (tak, jak to obvykle dělám), taktéž do AD Multiface. Zdroj je celkový mix nového riddimu.
Magnetofon je reVox PR99 Mk.III ve slušném stavu (seřízen před cca. rokem, hlava čištěná pravidelně, kalibrace ok), pás je Quantegy 456 (asi tak třikrát přehrávaný). Názor si udělejte sami. Myslím, že pro vaši představu o tom, co dělá pás s celkovým mixem, to bude stačit.
Jsem zvědav na vaše komentáře, Saša
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaAD.wav
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaMGF.wav
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaMGFEQ.wav
Jsou to wavy, 44.1 kHz, 24 bit, stereo. První je výstup z mixu rovnou do AD RME Multiface, druhý je výstup z magnetofonu skrze pult do AD, třetí je výstup z magnetofonu skrze pult s lehounce přidanými výškami a opravdu velmi jemně ubranými basy (tak, jak to obvykle dělám), taktéž do AD Multiface. Zdroj je celkový mix nového riddimu.
Magnetofon je reVox PR99 Mk.III ve slušném stavu (seřízen před cca. rokem, hlava čištěná pravidelně, kalibrace ok), pás je Quantegy 456 (asi tak třikrát přehrávaný). Názor si udělejte sami. Myslím, že pro vaši představu o tom, co dělá pás s celkovým mixem, to bude stačit.
Jsem zvědav na vaše komentáře, Saša
tak neviem, po /trojnasobnom/ posluchu cez senny HD25 hodnotim pas.. /pre niektorych kacirsky/ ako alchymiu. pocujem len to ubratie basov v 3. ukazke.
edit: snad v druhej sa mi - paradoxne - zda ten subbas cistejsi /menej harmonicky skresleny/.
syncro: alebo si mi rozdelenim a pokecom k ukazkam nasypal zamak placeba do lopuchov
edit: snad v druhej sa mi - paradoxne - zda ten subbas cistejsi /menej harmonicky skresleny/.
syncro: alebo si mi rozdelenim a pokecom k ukazkam nasypal zamak placeba do lopuchov

Já jsem si to poslechl uplně naslepo bez toho abych se nějak vázal na ty dodatečné popisy a zjistil pak, že jednoznačně nejvíc se mi na poslech líbil soubor Gaza AD (nejčitelnější, nejúdernější), nejméně GazaMGF (trošku "zahuhlanější", rozplizlejší)., ten třetí byl trošku jasnější, ale proti prvnímu stále trošku "rozmazaný" ... Jen můj čistě subjektivní poslech, ale ve studiu. Ale ty rozdíly nebyly celkově nějak dramatické ... Z mého pohledu si nejsem jistý jestli ten pás nahrávce v něčem pomohl ... (spíš možná - kacířsky - naopak ?)
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
mne se nejvic libi original, jinak velkej rozdil je slyset v prostoru / verbu, ten je sirsi na pasu, a na tom 'spinavym' snaru je myslim dobre slyset trochu procisteni vyssich stredu na pasu. asi to takhle sasa udelal schvalne, ale asi je lepsi cpat do pasu trochu vyssi rms kvuli pomeru sumu. (jinak bych este upozornil na to, ze mezi orig. a magntf je prohozeny stereo.)