The tape or not the tape?

Vše okolo samplů, samplerů nebo zvuků/programů pro syntetizátory
Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 31 led 2009 13:55

velvet : to pri miesani stale pas nahrava ? trosku ho tym padom deries ne ?

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 31 led 2009 15:13

Pytkin píše:velvet : to pri miesani stale pas nahrava ? trosku ho tym padom deries ne ?
tak ne, že bych jej točil n-e-u-s-t-a-l-e
ale jak psal syncro, pás "dělá" něco mj. s basem a to je třeba nastavovat EQ jednotlivých tracků a pás musí běžet. Na druhou stranu nemusí zase běžet pořád - nicméně když míchám, mám jeden pás vyhrazený na takovéhle záležitosti a potom další, do kterého to přehraju "načisto" - což je, uznávám - dost nákladný na kupování nových pásů.

Ale zas tak hrozný to není, jedno album se vejde na 2 pásy 11" a fakt si nemyslím, že je třeba mít na každý novej čistej pás (i když jich mám zatím dostatek - díky tomu, že jsem náhodně sehnal krabici nepoužitých Ampexů co se již nevyráběj a potom díky tomu, že ATR
Tape lze koupit). A stejně nevím, co pořád máte s tím, že se nahráváním kazí? Já jsem si toho teda opravdu nevšimnul - možná po nějakých tisícihodinách? Možná na špatně seřízenym krámu?
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 31 led 2009 15:48

velvet : nehovorim o tom ze deries pasy ale deries aj magnetofon ..

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik » 31 led 2009 15:51

pytkin: hlava na takom stroji je obrovska, mas tam cele milimetre na dranie a okrem toho amorfna ocel je pekne tvrda :)

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 31 led 2009 15:58

kexik : ja viem .. mam jeden v praci a dokonca som ho nedavno zapol , ked som kermitakovi zhraval dake pasy .. ale neviem si predstavit ze by som ho dral 8 hodin denne .

Uživatelský avatar
velvet
Příspěvky: 525
Registrován: 05 bře 2006 01:42

Příspěvek od velvet » 31 led 2009 16:00

Pytkin píše:velvet : nehovorim o tom ze deries pasy ale deries aj magnetofon ..
a tak to jóóóóóóóó

no jo, deru ho, až se z něj kouří :lol: a k čemu by jinak byl?

žiju jen jednou a ten krám mne nepřežije, ne ? :wink:
-------------------------------------
http://www.markvelvet.com

-------------------------------------

Uživatelský avatar
Pytkin
Moderátor
Příspěvky: 21306
Registrován: 23 kvě 2002 16:23

Příspěvek od Pytkin » 31 led 2009 16:13

velvet :) ale tak joooo .. s touto filozofiou je to naporaaaaaadku ..

Rošky
Příspěvky: 119
Registrován: 12 srp 2004 11:08

Příspěvek od Rošky » 01 úno 2009 15:04

Podle mého názoru ADDA cedník zůstane cedníkem a spojitý signál spojitým signálem. Digitální záznam zvuku je IMHO z principu více nebo méně nedokonalá fotka toho zvuku i při sebelepších převodnících. Pás do toho vnáší sice taky nedokonalost, ale nějak víc muzikální, a ta nedokonalost pásu se dá využít jako další nástroj, když se to umí. Donedávna jsme "do širokýho" točili (s kapelama v nichž hraju - hodně kytar, klavírů, hammondek, "air" harmonických) dokud to šlo, včetně analogového mixu do úzkého 2TRK pásu. Jelikož nejsou prachy na náročnou údržbu, firmy na projektech šetří, analogových studií ubývá, i kvůli luxusním editačním možnostem DAW jsme nakonec přešli na tuhle technologii. Podle mé zkušenosti dá mnohem víc práce dostat do DAW a zpět zvuk se kterým bychom byli spokojeni, než do pásu. Líbilo se nám ve studiu Svárov, kde to hoši mají slušně ošetřený a jsou to muzikanti, dokázali do toho cedníku dostat maximum té plastičnosti nebo jak to pojmenovat...
Já sám jsem analog u sebe doma odpískal (měl jsem ve finále 16TRK pás řídící přes LTC a WordClock další stopy na DAW) a analogový mix, ještě jsem občas aspoň míchal přes 24šavlový analogový mix (analogová sumace), ale jelikož se to nedá uložit a např. po delším čase přesně rekonstruovat (nechtěl jsem už VCA automatizaci) a opravit třeba jen jeden detail, taky jsem to už opustil.
Editační luxus DAW je návykovej...není cesty zpět.
Naposledy upravil(a) Rošky dne 02 úno 2009 16:37, celkem upraveno 1 x.
Rošky

matucha
Příspěvky: 5058
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 01 úno 2009 17:04

Treba osobne pro vlastni tvorbu bych si to vubec neumel predstavit. Uz takhle to mam oproti klasickejm zvukovkam/integrovanejm resenim o kousek komplikovanejsi a obcas mi ty komplikace berou motivaci zacit neco tocit. Resp. je to v danym casovym okne dost nanic... kde jsou ty dny, kdy sem moh delat x dni v kuse na svejch vecech ;|.

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 01 úno 2009 17:09

Rošky píše:Podle mého názoru ADDA cedník zůstane cedníkem a spojitý signál spojitým signálem. Digitální záznam zvuku je IMHO z principu více nebo méně nedokonalá fotka toho zvuku i při sebelepších převodnících.
S tím si dovolím polemizovat ... Ono hodně záleží jaké převodníky jsi měl možnost vyzkoušet ...

Uživatelský avatar
syncro
Příspěvky: 1148
Registrován: 09 čer 2002 11:30

Příspěvek od syncro » 02 úno 2009 17:56

Jak jsem slíbil, tak teď hrnu tři ukázky k sobě na stránky. Najdete je tady:

http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaAD.wav
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaMGF.wav
http://www.gunjah.cz/reVox/SyncroGazaMGFEQ.wav

Jsou to wavy, 44.1 kHz, 24 bit, stereo. První je výstup z mixu rovnou do AD RME Multiface, druhý je výstup z magnetofonu skrze pult do AD, třetí je výstup z magnetofonu skrze pult s lehounce přidanými výškami a opravdu velmi jemně ubranými basy (tak, jak to obvykle dělám), taktéž do AD Multiface. Zdroj je celkový mix nového riddimu.

Magnetofon je reVox PR99 Mk.III ve slušném stavu (seřízen před cca. rokem, hlava čištěná pravidelně, kalibrace ok), pás je Quantegy 456 (asi tak třikrát přehrávaný). Názor si udělejte sami. Myslím, že pro vaši představu o tom, co dělá pás s celkovým mixem, to bude stačit.

Jsem zvědav na vaše komentáře, Saša

mONOGRAm
Příspěvky: 993
Registrován: 16 úno 2005 16:42

Příspěvek od mONOGRAm » 02 úno 2009 18:53

tak neviem, po /trojnasobnom/ posluchu cez senny HD25 hodnotim pas.. /pre niektorych kacirsky/ ako alchymiu. pocujem len to ubratie basov v 3. ukazke.
edit: snad v druhej sa mi - paradoxne - zda ten subbas cistejsi /menej harmonicky skresleny/.
syncro: alebo si mi rozdelenim a pokecom k ukazkam nasypal zamak placeba do lopuchov 8)

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11516
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Příspěvek od Ivo » 02 úno 2009 19:04

Já jsem si to poslechl uplně naslepo bez toho abych se nějak vázal na ty dodatečné popisy a zjistil pak, že jednoznačně nejvíc se mi na poslech líbil soubor Gaza AD (nejčitelnější, nejúdernější), nejméně GazaMGF (trošku "zahuhlanější", rozplizlejší)., ten třetí byl trošku jasnější, ale proti prvnímu stále trošku "rozmazaný" ... Jen můj čistě subjektivní poslech, ale ve studiu. Ale ty rozdíly nebyly celkově nějak dramatické ... Z mého pohledu si nejsem jistý jestli ten pás nahrávce v něčem pomohl ... (spíš možná - kacířsky - naopak ?)

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4612
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph » 02 úno 2009 19:08

mam pocit, ze jedina znatelna zmena je uroven sumu

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 02 úno 2009 19:18

mne se nejvic libi original, jinak velkej rozdil je slyset v prostoru / verbu, ten je sirsi na pasu, a na tom 'spinavym' snaru je myslim dobre slyset trochu procisteni vyssich stredu na pasu. asi to takhle sasa udelal schvalne, ale asi je lepsi cpat do pasu trochu vyssi rms kvuli pomeru sumu. (jinak bych este upozornil na to, ze mezi orig. a magntf je prohozeny stereo.)

Odpovědět