The tape or not the tape?
Abych tomu správně rozuměl: co je míněno "výstup z mixu" ?syncro píše:je výstup z mixu rovnou do AD RME Multiface, druhý je výstup z magnetofonu skrze pult do AD, třetí je výstup z magnetofonu skrze pult s lehounce přidanými výškami a opravdu velmi jemně ubranými basy (tak, jak to obvykle dělám), taktéž do AD Multiface.
Ano, ale samotný pult asi nehraje, do něj musí jít nějaký signál - čili počítač - DA ?Kermitak píše:Rekl bych ze vystup z pultu, bez pasky.
Je to tedy tak že je tu digitální zdroj (počítač ?) a z něj DA
1) do pultu a pak rovnou zpět do digitálu přes RME AD
2) DA - pásek (zdroj je ve 2 stopách ?) - pult - RME
3) DA - pásek - pult (+EQ) - RME
?
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
dvojka & 3 bude obraceneIvo píše:Ano, ale samotný pult asi nehraje, do něj musí jít nějaký signál - čili počítač - DA ?Kermitak píše:Rekl bych ze vystup z pultu, bez pasky.
Je to tedy tak že je tu digitální zdroj (počítač ?) a z něj DA
1) do pultu a pak rovnou zpět do digitálu přes RME AD
2) DA - pásek (zdroj je ve 2 stopách ?) - pult - RME
3) DA - pásek - pult (+EQ) - RME
?
brooklyn: Omlouvám se za to obrácené stereo u mgf, prohodil jsem si, spěchajíc, na pultu grupy 
Ivo: Zdrojem je master out z konzole, do které jde z počítače 16 stop s virtuálními nástroji, u většiny nějaké pultové EQ. Reverby jsou outboard (MPX1 a DP4), delay je outboard (DP4), taktéž komprese bicích (dbx166XL), basy (dbx166XL) a celého master outu (dbx162SL na insertech). Na base je ještě outboard Vermona filtr. To ale asi vlastně nehraje roli.
Tenhle master out jde buď přímo do převodníku (Multiface) a zároveň (paralelním výstupem) do reVoxu, z nějž de signál zpět do pultu na dva kanály a grupami ven do Multiface. Takže u mgf je stejně průchodů převodníky (jeden), ale o jeden průchod víc pultem. Mám to takhle zapojené kvůli možnosti ekvalizovat tu magnetofonovou veri před vstupem do AD (viz. ukázka 3).
rastika: Omlouvám se, že to není akustická skladba, ale vzal jsem to, co mám teď rozdělané
Ještě snad jen, že nahrávací úroveň na pás byla tak do +3 na špičkách.
Díky za diskuzi, Saša

Ivo: Zdrojem je master out z konzole, do které jde z počítače 16 stop s virtuálními nástroji, u většiny nějaké pultové EQ. Reverby jsou outboard (MPX1 a DP4), delay je outboard (DP4), taktéž komprese bicích (dbx166XL), basy (dbx166XL) a celého master outu (dbx162SL na insertech). Na base je ještě outboard Vermona filtr. To ale asi vlastně nehraje roli.
Tenhle master out jde buď přímo do převodníku (Multiface) a zároveň (paralelním výstupem) do reVoxu, z nějž de signál zpět do pultu na dva kanály a grupami ven do Multiface. Takže u mgf je stejně průchodů převodníky (jeden), ale o jeden průchod víc pultem. Mám to takhle zapojené kvůli možnosti ekvalizovat tu magnetofonovou veri před vstupem do AD (viz. ukázka 3).
rastika: Omlouvám se, že to není akustická skladba, ale vzal jsem to, co mám teď rozdělané

Ještě snad jen, že nahrávací úroveň na pás byla tak do +3 na špičkách.
Díky za diskuzi, Saša
Re: The tape or not the tape?
tato tema ma celkom zaujima:-)
tak sa aj ja pripojim nejakymi kratkymi ukazkami na "analyzu" - aj ked ovela vhodnejsi by bol asi nejaky akusticky styl
- tam su vlastnosti pasky asi viac prinosne. a urcite zavisi aj od pouziteho AD a DA prevodnika. a nie som si isty, ci je nejaky rozdiel pocut aj mp3 s nizkym kbps...
Ukazka 1A Ukazka 1B
Ukazka 2A Ukazka 2B A a B v prvej a druhej ukazke moze a nemusi byt prehodene:-)))
tak sa aj ja pripojim nejakymi kratkymi ukazkami na "analyzu" - aj ked ovela vhodnejsi by bol asi nejaky akusticky styl

Ukazka 1A Ukazka 1B
Ukazka 2A Ukazka 2B A a B v prvej a druhej ukazke moze a nemusi byt prehodene:-)))
Re: The tape or not the tape?
badkick:
Neviem, pri prvom pocuti som mal pocit ze,
Z jednotky sa mi viac paci A - kick s basou mi zneju prijemnejsie, ako keby boli viac zagulatene do mixu
Ale potom som pri porovnani toho druheho prikladu cim dalej tym viac nepocul ziadny rozdiel a momentalne ho uz nepocujem ani v tej prvej ukazke
Neviem, ale ten efekt ktory by to malo cez pas mat, tu asi nevynika tak ze by to bolo mozne jasne rozpoznat...asi fakt zalezi na tom co do pasu ide, aky pas a pasky sa pouziju, cez co to z pasu dalej ide, atd...
Neviem, pri prvom pocuti som mal pocit ze,
Z jednotky sa mi viac paci A - kick s basou mi zneju prijemnejsie, ako keby boli viac zagulatene do mixu

Ale potom som pri porovnani toho druheho prikladu cim dalej tym viac nepocul ziadny rozdiel a momentalne ho uz nepocujem ani v tej prvej ukazke

Neviem, ale ten efekt ktory by to malo cez pas mat, tu asi nevynika tak ze by to bolo mozne jasne rozpoznat...asi fakt zalezi na tom co do pasu ide, aky pas a pasky sa pouziju, cez co to z pasu dalej ide, atd...
Re: The tape or not the tape?
je to tak kamo:-)bassline píše:badkick:
Neviem, pri prvom pocuti som mal pocit ze,
Z jednotky sa mi viac paci A - kick s basou mi zneju prijemnejsie, ako keby boli viac zagulatene do mixu![]()
Ale potom som pri porovnani toho druheho prikladu cim dalej tym viac nepocul ziadny rozdiel a momentalne ho uz nepocujem ani v tej prvej ukazke
Neviem, ale ten efekt ktory by to malo cez pas mat, tu asi nevynika tak ze by to bolo mozne jasne rozpoznat...asi fakt zalezi na tom co do pasu ide, aky pas a pasky sa pouziju, cez co to z pasu dalej ide, atd...
1ka Acko je skutocne prehnana cez DA-tape(DBX)-AD.
1ka Bcko je povodna verzia
ono sa to mozno viac prejavi na wave - tu su:
1A http://badkick.wz.cz/trnA.wav
1B http://badkick.wz.cz/trnB.wav
2A http://badkick.wz.cz/youA.wav
2B http://badkick.wz.cz/youB.wav
a uplne idealne by sa to veru asi prejavilo na niecom akustickom (ale taku muziku ja nerobim), prip. az moc digitalne znejucom.