The tape or not the tape?
Re: The tape or not the tape?
A co klasickej tape deck, coby low cost řešení? Už aspoň půl roku přemýšlím, že bych koupil nějakej TASCAM, TEAC nebo AKAI apod., občas se na aukru válí dost sexy zboží...
Ikdyž tolikhle by nedal... http://aukro.cz/nakamichi-dragon-najlep ... 46733.html
Chtěl bych to právě hlavně na nahrávání basy a dost by mě zajímalo jak by se to dalo zkreslit vstupní úrovní signálu. Akorát mám nafouklou hlavu ze všech těch možnejch Dolby a po pravdě nevim, jestli to brát v potaz.. B,C, S, HX Pro...
Ikdyž tolikhle by nedal... http://aukro.cz/nakamichi-dragon-najlep ... 46733.html
Chtěl bych to právě hlavně na nahrávání basy a dost by mě zajímalo jak by se to dalo zkreslit vstupní úrovní signálu. Akorát mám nafouklou hlavu ze všech těch možnejch Dolby a po pravdě nevim, jestli to brát v potaz.. B,C, S, HX Pro...
Re: The tape or not the tape?
co sa Dolby tyka, tak
IMHO Bcko dost potlaca vysky. Ccko je lepsie, ale tiez zamerane na beznych consumerov - a v beznych spotrebnych kazetakoch sa pouzivalo prave Bcko a Ccko asi najcastejsie. HX Pro je Headroom Extension - nejde priamo o potlacenie sumu.
Pro a semipro varianty boli tusim prve Acko, Dolby SR a S. Ale tie som nikdy nepocul.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_nois ... ion_system
Alternativou Dolby bolo DBX
http://en.wikipedia.org/wiki/Dbx_(noise_reduction)
Teoreticky odstup S/N az 90db, aj ked v praxi mozno 60. Ale nevyhoda bola, ze to (na rozdiel od Dolby B) neslo (v normalnej kvalite) prehrat na zariadeni, ktore nemalo DBX.
delay>
co myslis tym skreslenim vstupnej urovne?
IMHO Bcko dost potlaca vysky. Ccko je lepsie, ale tiez zamerane na beznych consumerov - a v beznych spotrebnych kazetakoch sa pouzivalo prave Bcko a Ccko asi najcastejsie. HX Pro je Headroom Extension - nejde priamo o potlacenie sumu.
Pro a semipro varianty boli tusim prve Acko, Dolby SR a S. Ale tie som nikdy nepocul.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_nois ... ion_system
Alternativou Dolby bolo DBX
http://en.wikipedia.org/wiki/Dbx_(noise_reduction)
Teoreticky odstup S/N az 90db, aj ked v praxi mozno 60. Ale nevyhoda bola, ze to (na rozdiel od Dolby B) neslo (v normalnej kvalite) prehrat na zariadeni, ktore nemalo DBX.
delay>
co myslis tym skreslenim vstupnej urovne?
Re: The tape or not the tape?
mne to pride kravina .. rozumnejsie je kupit daky sirsi pas s vacsou rychlostou ..
Re: The tape or not the tape?
Ber prosím v potaz finanční dostupnot těhle mašin... Já to nechci na míchání ani mastering, spíš jako vintage efekt...Pytkin píše:mne to pride kravina .. rozumnejsie je kupit daky sirsi pas s vacsou rychlostou ..
Re: The tape or not the tape?
delay : no sak ale daky stary revox kupis za par penez .. co ja viem za 5000 ? oproti tomu nakamitchi deck za 27,000 je za hubicku .. inak ked clovek chce , a hlada , tak dokaze kupit kludne aj velky 1/4" za smiesnu cenu .. trebars tie madarske STM , to mi niekolko ludi ponukalo za odvoz .. s tym sa dnes uz nikto nechce trapit ..
Re: The tape or not the tape?
noise reduction?Pytkin píše:mne to pride kravina .. rozumnejsie je kupit daky sirsi pas s vacsou rychlostou ..
vyssou rychlostou dosiahnes predsa vyssiu maximalnu frekvenciu a sirsie pasy sluzili na viacstopy zaznam. noise reduction sa uplatnoval aj tam.
edit: aha ty myslis asi sirku pasky Reel2Reel vs kazetu v Kazetaku, tak potom samozrejme ano - je sirsia aj posun rychlejsi.
Re: The tape or not the tape?
badkick : no kravina mi pride kupovat kazetovy tapedeck, a snazit sa na nom honit nejaku saturaciu .. na sirku pasu si si odpovedal sam ..
Re: The tape or not the tape?
jaj tak, uz ta chapem. veru daju sa dnes bezne kupit nejake relativne slusne R2R za 200-300 eury. Tapedecky (s vynimkou vysie spominaneho kultoveho modelu a podobnych highendov, ktoré sa pohybujú uplne inde) aj za nejakych 50-100 (consumer modely - ako hodne lowcost riesenie). Samozrejme podla typu a stavu. 

Re: The tape or not the tape?
nie, vyssia rychlost pasu = vyssia uroven signalu pri ROVNAKOM SUME, cize lepsi odstup sumu. 19ka rychlost znamena skoro automaticky odstup sumu 75dB, na slusnej masine aj 80dB BEZ dolbybadkick píše: vyssou rychlostou dosiahnes predsa vyssiu maximalnu frekvenciu a sirsie pasy sluzili na viacstopy zaznam. noise reduction sa uplatnoval aj tam.
este jedno vypresnenie: dolby HX pro je dynamicka predmagnetizacia - vf signal, ktory sa primiesava k audio signalu pri ZAZNAME, aby sa zvysila hodnota magnetickeho pola v nahravacej hlave a slo pas lahsie zmagnetizovat, sa meni dynamicky s obsahom vysok v nahravke. cim viac vysok, tym menej vf signalu a naopak. vysky su totiz samy "vf" signal a ked mas v hlasnom signale privela vysok a pridas k tomu este vf bias, saturujes pas. znizenim biasu v takom pripade sa saturacii predislo, resp nastala az pri vysse urovni. prakticky vysledok: s HX pro si na dany pas vedel nahrat nahravku hlasnejsie o 3-6dB. pri prehravani hx pro nerobi nic, ale tym ze mas hlasnejsiu nahravku, zakladny sum pasu je potlaceny. facit: hx pro je super a treba ho mat, ak sa da
Re: The tape or not the tape?
Kluci, a co VSH? Uplně sem zapomněl že mám toma JVC S-VHS HiFi. Nějaký zkušenosti s nahráváním audia na VHS? Podle mě to bude nepřínosná kravina... Já si pamatuju, že tak 15 let zpátky někdo točil CD do VHS (s indexací), kvuli dokonalymu zvuku 

Re: The tape or not the tape?
VHS ma dva zvuky .. pozdlznu pomalu mono a potom hifi nahravanu rotacnymi hlavami . neviem ci sa to tam da saturovat .. sak vyskusaj ..
Re: The tape or not the tape?
u vhs je dulezity mit ale lepsi videorekorder, kterej ma manualni kontrolu urovne vstupu - jinak ti bude nejakej "kompresor" prznit signal.
co si pamatuju, kvalita zaznamu na kvalitni vhsku, byla lepsi nez na nejlepsi tapedeck s dolby s - nikdy jsem nemeril s/n - mluvim o subjektivnim pocitu pri nahravce z cd. ale to je vsechno pres deset let zpet, co jsem to zkousel a o zvuku jeste skoro nic nevedel.
btw - nejlepsi deck historie s autoreversem? z principu blbost
jinak muj nazor je, ze s normalnim tapedeckem moc kouzel neudelas.. resil bych to pohodou s vst napodobeninama
myslim, ze i malo vyhozenejch penez, jsou stale vyhozeny penize...
co si pamatuju, kvalita zaznamu na kvalitni vhsku, byla lepsi nez na nejlepsi tapedeck s dolby s - nikdy jsem nemeril s/n - mluvim o subjektivnim pocitu pri nahravce z cd. ale to je vsechno pres deset let zpet, co jsem to zkousel a o zvuku jeste skoro nic nevedel.
btw - nejlepsi deck historie s autoreversem? z principu blbost
jinak muj nazor je, ze s normalnim tapedeckem moc kouzel neudelas.. resil bych to pohodou s vst napodobeninama

Re: The tape or not the tape?
vhs je lepsi zaznam nez kazeta, ale horsi nez tape 19cm/s... odstup sumu je podobny, cez 70dB, ale VHS robi s tym audiom nepekne veci (modulacia-demodulacia) a dosledok je specificke a dost digitalne znejuce skreslenie. saturacia pasu tam neexistuje, pri hifi vhs ukladas frekvencne zamodulovany audiosignal do videostopy
vo vztahu k tomu o com sa tu bavime, je vhs celkom nepouzitelna vec
vo vztahu k tomu o com sa tu bavime, je vhs celkom nepouzitelna vec
Re: The tape or not the tape?
fakt ma vhs fm modulaci? to jsem ani nevedel
kazdopadne si pamatuju, ze mi ten zvuk prisel takovej brilantnejsi z ty vhsky. ale treba to mohlo bejt jen blbym biasem. ten tapedeck mel auto kalibraci a tri hlavy, tudiz se to tam v podstate nedalo nastavit blbe, ale video si to resilo samo.. bylo to tohle v ty dobe uzasny zarizeni 

vs nejakej takovejhle es deck




vs nejakej takovejhle es deck
Re: The tape or not the tape?
brilantnejsi urcite, vhs da plnych 20khz, kazeta horko tazko 16. Navyse pri prehravani kazety mas frekvencnu korekciu podobne jak pri rychlostnych prenoskach, vhs je frekvencne rovnejsi. Ale je tam to modulacne skreslenie zasa