Dexibell VIVO

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
vasek
Příspěvky: 2081
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od vasek »

Běda tomu, kdo by chtěl zvučit XP-30 digitálním mixem!

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

Farky, Kefaline, ja verim tvojim usiam, ale asi nerozumiem tomu ostatnemu, co chces povedat. :oops:

Este raz - ja ten Dexibell v rukach NEMAM, pouzivam SVOJE lacne china-plast prevodniky a Youtube ... ba rozdiel pocujem DOST DOBRE. Ty ho u seba na dobrej aparature urcite pocujes este lepsie. Ale to su tie posledne 3-5% kvality.
Naopak - ZASADNY rozdiel je v priprave samplov a celkovom "vybudovani" zvuku pomocou procesingu keyboardu. :!:
ZFarkas píše: Maximalne tak rozdil v samplech - nekde jich je vic vrstev, tak se zvuk zda treba trochu jiny...
Klavir ma (ak sa dobre pamatam) dynamicky rozsah medzi tichym a hlasnym uderom cca 30dB. To nahrubo zodpoveda cca 5 bitom dynamickeho rozlisenia. MIDI rozoznava 128 urovni sily uderu - to zodpoveda presne 7 bitom. Ak dobre pouzijes vstvy so 16-bit samplami, mas 16+7 bit dynamiku = 23 bitov dynamiky - 16 bit cisto signal a 7 hlasitost. Ak teda stlacis jemne, mas 16-bit pre tichy ton (a skreslenie nemozes nijako pocut), ak pritlacis, mas 16-bit pre hlasny ton a skreslenie (nazvyme ho kvantizacne) na urovni -96dB takisto NEMOZES pocut, lebo je maskovane velkou hlasitostou.
Samozrejme - predpoklada to kvalitne pripravene sample a dokopy to musi "zlepit" 24-bitovy processing, pretoze skladanim skutocne vyrobis 24-bit signal. Ale 24-bit processing (a viac) ma dnes vacsina masin !!!

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

ZFarkas píše:
26 úno 2020 09:15
...Proc v profi studiu nenataceji zpevy pres chinamade zvukovku 16b/44k? Protoze by dostala stejne hnusny digitalni nadech jako bezne digital workstationy, ...
Porovnavat prehravanie s nahravanim spevu a akustickych nastrojov je uplne mimo misu. V celom retazci nahravania je viacero slabych miest a tie naozaj vyzaduju maximalnu moznu kvalitu. Ale tie pri DA prevode neexistuju alebo su vyrazne mensie. :idea:

- mikrofon samotny generuje nezanedbatelne skreslenie a sum
- predzosilovac musi urobit +48dB a viac a stale musi zostat aspon 50-70dB pre neskresleny signal !!! (toto technicky nie je ziadna sranda)
- AD prevod je technicky o uroven zlozitejsi, nez DA prevod (a teda drahsi a potencialne menej kvalitny)
- akusticke nastroje a hlas dokazu vyprodukovat signal s rozsahom viac nez 16-bit, ale to sa bavime pp versus ff
toto sa nasledne upravi napr. na 16bit/44kHz a stale je to fajn kvalita.
- technicke obmedzenia a nedostatky pri nahravani vyzaduju rezervu rozlisenia. naber sa nikdy neda dat na celych16-bit idealne, takze tym okamzite "zabijes" aspon 1 bit rozlisenia.

Ak by som to tak nejako sedliacky - bezny dnes pouzivany china-plast DA prevodnik (za 10-20E) napr. v telefone ma podla mna kvalitu ako 100E AD prevodnik. :wink:

Vla-sta
Příspěvky: 642
Registrován: 11 led 2011 07:06
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od Vla-sta »

Promiň, zkusil jsi někdy zkusit nazvučit profi muzikanta na 16 bitů? To je o přeshubu. Digitální mixy uspěli až nabídli daleko vyšší hodnoty , Soundcraft co je na nejnižším stupni je 32 bitová mašina ! A žene se to výš a výš a jediný důvod rozšíření digitalu je , že díky editačním možnostem hudebníci oželí ztrátu na zvuku. Prostě ve výsledku díky širokým možnostem editace se digitál dostane dál.

Operovat závěrečným masteringem pro CD je blbost, protože CD už dlouho není etalon zvukové kvality a od příchodu MP3 nikdo kvalitu záznamu neřeší. Aspoň mají lidi důvod chodit na živé umění

Jinak asi jsme si všichni všimli, že normální hudebníci zvysoka kašlou na současnou digitální špičku, každý dá přednost kvalitnímu akustickému pianu, original Rhodos pianu, staré Hamoundy stále nejsou překonané a o různých analogových synteziterech se nebudeme ani bavit. Pokud digitální hnus, tak samohrajky, ty vydělávají Lowe

chose
Příspěvky: 67
Registrován: 06 črc 2014 09:16

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od chose »

ZFarkas píše:
25 úno 2020 09:18
Bohuzel XP30 o vaze 7kg mam na neustale denni tahani sem a tam, coz s XV-88 bych nedal bez bedňáka :D
Odbornici na prevodniky necht prominou muj povrchni dotaz, ale chci se zeptat ZFarkase v jakem pouzdre taha svoje XP30? Nebo doporuceni? Ted nemyslim poridit si bednaka :-) Shanim neco vyzkousene lehke a bezpecne pro transport.

Uživatelský avatar
Stardust
Příspěvky: 355
Registrován: 11 led 2007 13:21
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od Stardust »

Vidím, že tady se pro silný názor nechodí daleko!

"Jinak asi jsme si všichni všimli, že normální hudebníci zvysoka kašlou na současnou digitální špičku"

Nebudu se pouštět do matematicko-fyzikálních argumentů. Ale říkám si, jestli je Motif dost dobrý pro Wondera a Coreu, a Kronos pro Led Zeppelin, Dream Theater nebo Hancocka, pak problém bude spíš někde mezi hlavou a rukama...

I když samozřejmě nedám na originály dopustit, ale o to tu přeci nejde.

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

Vla-sta píše:
26 úno 2020 20:39
Promiň, zkusil jsi někdy zkusit nazvučit profi muzikanta na 16 bitů? To je o přeshubu.
Vlasto, cital si pozorne? Nahravanie a AD prevod ma mnoho technickych problemov, ktore pri DA prevode neexistuju. Z toho vyplyva, ze na nahravacej strane urcite 24-bit. Zvucenie nazivo cez digital je v podstate nahravanie, akurat samotny zaznam odpada.

Vla-sta píše:
26 úno 2020 20:39
Digitální mixy uspěli až nabídli daleko vyšší hodnoty , Soundcraft co je na nejnižším stupni je 32 bitová mašina ! A žene se to výš a výš a jediný důvod rozšíření digitalu je , že díky editačním možnostem hudebníci oželí ztrátu na zvuku. Prostě ve výsledku díky širokým možnostem editace se digitál dostane dál.
:P Vies preco sa preslo z 24 na 32-bit ? Za tim neni ziadnen "akusticky dovod". To je vec cisto technicka -
pretoze ziadne bezne procesory nativne nepoznaju 24-bit spracovanie dat. Kedysi 16-bit, potom 32-bit, dnes 64-bit.
T.j. cela sada multimedialnych instrukcii (kedysi to zacalo pri Intel MMX), kde instrukcia robi vzdy jednu operaciu nad mnozinou dat v pamati - tie instrukcie su dnes bezne iba 32- a 64-bitove. Ak by si mal v pamati naladovane 24-bit data, musel by si ich pred spracovanim upravovat dodatocnym doplnanim na 32-data. Cize usetris RAM, ale stratis rychlost spracovania. Pri dnesnych velkostiach RAM toto uplne stratilo zmysel.... To, ze sa dnes vyraba 32-bit HW/SW s "ultimativnou 32-bit kvalitou" je viac-menej reklamne bla-bla. Hlavny dovod je to, ze je to jednoduchsie.

Vla-sta píše:
26 úno 2020 20:39
Operovat závěrečným masteringem pro CD je blbost, protože CD už dlouho není etalon zvukové kvality a od příchodu MP3 nikdo kvalitu záznamu neřeší. Aspoň mají lidi důvod chodit na živé umění
CD nie je etalonom kvality ? A co potom? Daj nejaky iny - beznejsi etalon. :shock:

Vla-sta
Příspěvky: 642
Registrován: 11 led 2011 07:06
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od Vla-sta »

RE:”Nebudu se pouštět do matematicko-fyzikálních argumentů. Ale říkám si, jestli je Motif dost dobrý pro Wondera a Coreu, a Kronos pro Led Zeppelin, Dream Theater nebo Hancocka, pak problém bude..,, “ asi tak, ono pointa je že jsme se bavili o Rolandu Xp 30 -Fantom - já zmínil K26 - ty Kronos a Dream Theater - já dopíšu Jordan Rudess a jeho odchod od Kurzweilu k Rolandu a tam se dlouho neohřál. Proč asi?

Jinak nejsou všechny digitaly špatně , třeba ten Kronos se povedl

Dnes DVD záznam umožňuje lepší kvalitu než CD, většina vydavatelství si nechává v záloze i původní nahrávky protože ta konverze do CD ne vždy zůstane v pohodě

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

Jasne, ze je DVD kvalitnejsie. O tom ziadna diskusia. Ale ja rozumiem slovu etalon, ako nejakemu standardu. V tomto pripade etalon kvality pre spotrebitela hudby.
CD standard bol dlho. Aj vacsina dnes bezne sirenych MP3 ma predsa rozlisenie ako CD :!: DVD-audio sa, podla mna, nikdy standardom nestalo. Tak isto, ako sa kedysi nestal etalonom kvality Betamax, ani DAT-tape, hoci sa v studiovych podmiekach vydatne pouzivali.

A zase - "třeba ten Kronos se povedl" ... lebo ma lepsie prevodniky ci co ? Nieeee ! Synteza je lepsie urobena. S kvalitou vystupu to ma spolocne gulove... :wink:

Vla-sta
Příspěvky: 642
Registrován: 11 led 2011 07:06
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od Vla-sta »

To není jen syntéza , xv3080 měla jako zvukový modul Roland SRV-3030, ten jsem měl v aparátu a když jsem koupil Roland Fantom tak tam byla jen imitace toho co bylo v XV 3080. Prostě u Rolanda šetřili . Není to jen o procesingu, je to o celém řetězci. Co jsem měl SRX 07 a 12 karty tak ty hráli taky různě na xv2020, 5040, Fantom, 3080 vždy to byl jiný nástroj. Podle mě tam byli jinak kvalitní součástky a efektova jednotka byla různě ošizená. Jinak kámoš zvučíval na první digitální mix od Beringra a vyměnil si tam převodníky, v ty době z toho udělal mašinu, nikdo nevěřil že to je Beheinger.

Ještě když jsem si koupil Fantoma Xa tak to byl nástroj na který hráli v Brně Urjáši. Mě to nadchlo jak to hraje a známý co jim to na poslední chvíli půjčovat mi to výhodně prodal. Ten nástroj už nikdy nehral tak jako na tom koncertě, až zpětně jsem se dověděl, že tam technik tehdy narychlo prehraval operační system a Urjáši měli svoji vlastní SRX kartu, takže s těma vzorama opatrně

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3664
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

OK, zaujimave. Podme patrat:

- co je na tych Roland kartach ? Predpokladam, ze len ROM so zvukmi, nie procesory - t.j. sada parametrov pre syntezu + sample - a tieto vsetky su identicke (pretoze ta ista karticku :wink:). OK, lenze ... ich interpretacia v masine (alias synteza) zalezi od toho, co ma ten-ktory stroj naprogramovane v OS. Samozrejme to moze mat iny zvuk, ked tie stroje nerobia syntezu 1:1 uplne identicku.

:idea: V Kurzweile vypustili kvoli setreniu vypoctoveho vykonu medzi generaciou K2600 a PC3 jeden jediny zasadny parameter (jedna cast modulacie vstvy nemoze byt nastavovana v dB plynule, ale len v 6dB skokoch) a uz je celkovy zvuk iny. A ze tam tych parametrov su stovky. 8) Stacil jediny paameter a zvuk je iny - 1:1 spatna kompatibilita ako slubovali, funguje len na jednu nohu. Ale preto je zvuk PC3 horsi ? Urcite nie. Len to treba cele znovu prerobit.

- efektova jednotka (tu Roland SRV-3030)- jasne, setri sa vsade. Hlavne ked sa tie drahe stroje malo predavaju. Lenze efektova jednotka je zase len cast syntezy - zase to nema nic s DA prevodnikmi !
A ano - efektova jednotka ma podla mna VELMI zasadny (ak nie uplne najzasadnejsi) vplyv na zvuk. To je prave miesto, kde sa vyraba "tucnota a mastnota" zvuku. Podla mna aj slabsi keyboard ked pusti surovy zvuk do dobreho efektu, tak dokaze strasne vela ziskat. Naopak, lacny reverb ci chorus pokazia vsetko.

Vla-sta
Příspěvky: 642
Registrován: 11 led 2011 07:06
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od Vla-sta »

asi tak, ono papírově Fantom X měl být lepší jak XV, ale něco se prostě někde zmastilo

Na druhou stranu Dexibel ukazuje že to jde

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 369
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od ZFarkas »

Odbornici na prevodniky necht prominou muj povrchni dotaz, ale chci se zeptat ZFarkase v jakem pouzdre taha svoje XP30? Nebo doporuceni? Ted nemyslim poridit si bednaka :-) Shanim neco vyzkousene lehke a bezpecne pro transport.
hehe na XP30 mam uz asi 10 let puvodne pevny futral pro baskytaru, obdelnikoveho tvaru, ze kteryho jsem vyndal pricky. Je jen par cm vysoky a siroky a dlouhy uplne presne na XP30, vazi mozna 1-2kg a je naprosto dokonaly, lze stohovat s kytarovyma pevnyma futralama, celkove i s nastrojem vaha cca 9kg.. Myslim ze i soucasne lehke kufry pro baskytary budou pasovat, zmerit.

Jinak kdybys chtel moje XP30 zvuky, nebranim se predani, ale nemam uz NB s Windows, musel bys dojet se svym a USB-midi prevodnikem. Nebo ti muzu patche poslat na mail, ale jen uz par let starej backup, nicmene zvuky v XP30 uz roky neupravuju, neni duvod, zneji porad stejne at je zapojim kdekoliv pres cokoliv :wink:

chose
Příspěvky: 67
Registrován: 06 črc 2014 09:16

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od chose »

Nikdy by me nenapadlo, ze muze byt baskytara cca stejne mala jako xp 30, ktery ma 101cm. Kdyz jsem kdysi hooodne davno hraval v kapele, tak basak mel baskytaru urcite delsi. To bude asi ta vse prostupujici miniaturizace :-) Diky za tip, kouknu na to. Chci se jeste zeptat na modul Pioneer toraiz - jak to pouzivas? Propojeni - jako midi klaviaturu xp 30 ze kteryho soucasne beres i jeho vnitrni zvuky? Da se to stihat stridat-prepinat behem hrani jednoho songu? Jinak dik za nabidku zvuku. Vzhledem k tomu, ze je uz tady davno vseobecne znamo, ze jsou prurazne a prosadi se v mixu v kazde kapele kdekoliv na svete, nechame debatu o nich spis na SZ :-)

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 369
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od ZFarkas »

Ahoj chose - ten futrál je nejmíň 12 let starý, obdélník kde byla basa dle příček uložena trochu šikmo, délka pasuje na XP-30 úplně přesně, výška přesně včetně 1cm molitanu na ochranu klávesnice a 1cm polystyrenového "prkýnka" po délce vzadu (dole při postavení kufru), takže nástroj je jak v peřince a neváží to nic..

Pioneer Toraiz mám a líbí se mi dokonce i zvukově víc než např. Moog GrandMother, který jsem díky Toraiz prodal s klidným svědomím. To nemluvím o 500 user memory pozicích a pokročilém sequenceru kde jde každá linka uložit současně se zvukem do user memory a aby toho nebylo málo, tak se tónina (základní tón seq linky) dá online měnit z midi (externí klávesnice nebo abych zůstal v tématu tohoto threadu - Dexibell Vivo umí 4 MIDI ZONE, takže jednu v rozsahu cca 1,5 oktávy mám na řízení tóniny basový linky na Toraizu a na zbytek klávesnice hraju normální zvuky na Vivo :-) I na sólování jako lead synt je Toraiz aspoň pro mě úplně top, expresivita a síla vintage Prophetu 5 je prostě tam, je to stejný zapojení komplet v analogu, na rozdíl od imitací Roland Boutique apod, což je opět pouze digital modeling - na live o ničem... Analog je analog a dobrej analog je mocný prostředek muzikanta, pokud slyší zvuk a umí dělat výraz a hrát i dle zvuku a ne jen šmrdlat z not jeden tón jako druhej na digitální imitace bez výrazu, jako midi kolovrátek. Pokud by DSI udělalo Toraiz AS-1 v provedení aspoň 2,5 oktávové klávesnice, je to pro mě jasná volba bez ohledu na cenu. Pak bych asi prodal svůj Korg Prologue - na basy i sola má podle mě DSI Toraiz lepší zvuk - ještě syrovější a zemitější. A v Dexibellu Vivo mám naprosto bez kompromisu kvalitu polysyntů stejnou jako v Prologue, ovšem to je analog, no vlastně s třetím oscilátorem s digitálníma vlnama, ale všechny 3 oscilátory jsou zpracovány analog filtrem. Přesto Vivo s dohranou externí bankou Oberheim a Polysynty I+II a mýma SF2 (polysynty z vintage Korgů) má ten přesný analogový i kovový charakter jako Prologue taky :wink:

Odpovědět