Dexibell VIVO

MIDI Master keyboardy, syntezátory, digitální piána, varhany... a příslušenství
Odpovědět
Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 328
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od ZFarkas »

cisto nahodou, nezna nekdo laicky vysvetlit, co je v Dexibell Vivo za uplne jiny novy DAC engine nez v ostatnich nastrojich s multisamply, ze to hraje uplne jinak, plne a syte vysky - neorezane prezencobe frekvence a obsahuje stejne bohate vyssi harmonicke alikvoty od kazdeho zahraneho tonu prakticky jako analog? Koupil sem si ted Korg PA1000 a v kategorii pady, strings, poly i lead synths a EP a dalsich zni ten Korg proti Vivo S1 totalne pod dekou, sklenene, jednoduse receno poradne digitalne.. Pritom pisou, ze v nem je nejnovejsi Korg technologie DNC (digital nuance control), ale Dexibell zni jako uplne jina liga, rozdil v charakteru zvuku asi jako mezi digital multiefektem Zoom vs analogovy multiefekt Tech21 FlyRig.. Netusim v cem to spociva, multisamply jsou v obou dvou mnohavrstve, pry stejne kvalitni, co se tyce sample rate..

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3458
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

To je jednoducho rozdiel medzi japonskymi usami a italskymi. :wink:

"stejne kvalitni, co se tyce sample rate..." - sample rate je "obalka", nie obsah. Uz sa tu o tom diskutovalo XY krat.
Aj 44kHz/16-bit je vyborna kvalita zvuku. Problem je, co tam vyrobca napcha... a hlavne ako s tym dalej pracuje.

V digitalnej domene kazde jedno stlacenie klavesy znamena X transformacii zakladnej vzorky. Aj obycajna sinusoida (pokial neni samplovana na kazdu klavesu zvlast) okamzite prejde minimalne pitch-shiftom. Pri kazdej takejto transformacii vznikaju artefakty. Na nizkych a strednych frekvenciach su tie artefakty najmensie, na vysokych frekvenciach su velmi znatelne. Preto najjednoduchsia cesta, ako sa vyhnut degradacii aliasingom a pod, je pouzit LP filtrovane vzorky. Cim nizsie, tym lepsie.

Druha cesta - HQ - je pouzit pri spracovani ovela vyssie sample rates. Potom aj vstupne vzorky zvuku mozu mat vacsi podiel vysokych harmonickych a nerobi to taky bordel. Pretoze kadza vzorka zvuku MUSI byt filtrovana vyrazne POD polovicu sample rate, vyssou sample rate dosiahnes, ze na originalnej vzorke moze byt vacsi podiel POVODNYCH vyssich frekvencii BEZ dalsich negativnych nasledkov pri spracovani. Teda nie su tam nejake tajne nepocutelne frekvencie nad 20kHz... len tie medzi 10 a 20kHz nemuseli pri vyrobe tak brutal filtrovat.

Cili moj tip - pouzili vyrazne silnejsi procesor a pri DSP mohli ist nad 96kHz. Tym padom si mohli dovolit pouzit sample, ktore maju neofiltrovane alikvoty nad 14-16kHz.

Uživatelský avatar
markuc
Příspěvky: 782
Registrován: 02 led 2007 04:44
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od markuc »

Pytkin píše:
21 lis 2019 22:52
Clovece ja neviem .. mne to pride ze to hra jak kazda ina samohrajka .. akoze uplne zle ..
Já taky moc nechápu to bezmezné nadšení kolem tohoto nástroje. Farkaš je typickej barově-zábavovej muzikant, nic ve zlým, ale z toho, jak hraje a co hraje, to kouká jak sláma z bot .. to cemballo, jestli to teda má být cemballo, je asi nejhorší, co jsem z kláves kdy slyšel, takovej prehistorickej Ensoniq TS10 by si ho namazal na chleba. Navíc, a opět bez urážky, reference na cokoli od někoho, jako je Farky, kterej na nejrůznějších fórech používá asi tak 17 identit, mi nepřipadá moc věrohodná. Už jen to, že za ty léta nepochopil, že se v jakékoli identitě vždycky prozradí slovníkem a stylem psaní příspěvků, je zarážející. Nezlobte se nikdo na mě, musel jsem to napsat.

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 328
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od ZFarkas »

MDudas píše:
14 led 2020 17:31
To je jednoducho rozdiel medzi japonskymi usami a italskymi. :wink:

"stejne kvalitni, co se tyce sample rate..." - sample rate je "obalka", nie obsah. Uz sa tu o tom diskutovalo XY krat.
Aj 44kHz/16-bit je vyborna kvalita zvuku. Problem je, co tam vyrobca napcha... a hlavne ako s tym dalej pracuje.

V digitalnej domene kazde jedno stlacenie klavesy znamena X transformacii zakladnej vzorky. Aj obycajna sinusoida (pokial neni samplovana na kazdu klavesu zvlast) okamzite prejde minimalne pitch-shiftom. Pri kazdej takejto transformacii vznikaju artefakty. Na nizkych a strednych frekvenciach su tie artefakty najmensie, na vysokych frekvenciach su velmi znatelne. Preto najjednoduchsia cesta, ako sa vyhnut degradacii aliasingom a pod, je pouzit LP filtrovane vzorky. Cim nizsie, tym lepsie.

Druha cesta - HQ - je pouzit pri spracovani ovela vyssie sample rates. Potom aj vstupne vzorky zvuku mozu mat vacsi podiel vysokych harmonickych a nerobi to taky bordel. Pretoze kadza vzorka zvuku MUSI byt filtrovana vyrazne POD polovicu sample rate, vyssou sample rate dosiahnes, ze na originalnej vzorke moze byt vacsi podiel POVODNYCH vyssich frekvencii BEZ dalsich negativnych nasledkov pri spracovani. Teda nie su tam nejake tajne nepocutelne frekvencie nad 20kHz... len tie medzi 10 a 20kHz nemuseli pri vyrobe tak brutal filtrovat.

Cili moj tip - pouzili vyrazne silnejsi procesor a pri DSP mohli ist nad 96kHz. Tym padom si mohli dovolit pouzit sample, ktore maju neofiltrovane alikvoty nad 14-16kHz.
MDudas - moc moc díky, tohle jsem potřeboval trochu vysvětlit, už je mi to jasný konečně :idea: Už chápu, proč např. ta stejná ROM karta se samply i zvuky Roland SR-JV zní na XP-30 úplně jinak než v lowend řadě Roland Juno nebo v Roland soundmodulech.

markuc - zvuk slušnej i na stage fakt potřebuju coby skutečně původní profesí barovej muzikant... rád předávám lidem i emotivní zážitky prostřednictvím zvuků - nejen odhrkat nějaký noty na jakýkoli zvuk, jak to dělaj skoro všichni, ale pracovat se zvukem a reagovat tvarováním zvuku na okamžitý celkový sound tak, aby to bylo nikoliv jen "zahraný", ale aby to byl zejména kvalitativně zvukově bohatý zážitek, to je moje priorita odjakživa, už v dobách kdy jsem v barech válel 1. ligu pro nejvyšší VIP klientelu jsem musel mít, a taky jsem obvykle měl jak mi tvrdili, často i lepší zvuky na analog syntech než byly použity v originálech skladby - dobrých muzikantů co zahrají všechno, bylo vždycky dost, ale těch co dokázali i předat nálady a emoce zvukem, těch není moc... možná by jich bylo dost, ale kdyby se vysrali na ty mizerně - nudně, nepřirozeně, uměle apod znějící digitály, a používali analogy, původní elektromechanické nástroje nebo aspoň digitály, které znějí čistě a plně v celém slyšitelném zvukovém spektru, jako nyní třeba ten Dexibell. Když byli v Brně americký Living Colour - těsně poté co byli vyhlášeni v USA kapelou roku, tak to fakt bylo až nechutně trapný, když jejich klávesák živě hrál sóla na všelijaké synt zvuky na Korg Karma - ten laciný tenký uměle nepřirozený zvuk co z Karmy leze, to prostě na komcerty live snad ani nepatří.. Otázka je, pokud bych tam vlezl místo něj a odehrál to samý třeba na analogový Polysix nebo klidně současný Prologue - které ale mají parádně emotivní zvuky při online regulaci a práci s tvarováním zvuku, jestli by to i kapela přijala jako pozitivní vzestup nebo by mě s tím hned vyhodili - pochopitelně o co lepší zvuk kláves, o to méně vyleze zvukem nad kapelu kytarista nebo i basák a ostatní, přestože lidem pod podiem by spadla brada a možná naskočila husina už jen z toho samotného syrového analog zvuku, na rozdíl od nudného a sterilního zvuku z Karmy...

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3458
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

markuc píše:
15 led 2020 01:39
Já taky moc nechápu to bezmezné nadšení kolem tohoto nástroje. ...
Nuz, ja som pocuval ine dema z webu. :wink: A tam musim priznat, ze aj moj Kurzweil ma co dohanat.
Mne ten Dexibell pride hodne dobry. (samozrejme nie vo vsetkom)

vasekg
Příspěvky: 90
Registrován: 23 kvě 2012 16:48

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od vasekg »

Já hlavně vůbec nechápu, proč si pan Farkaš koupil Korg PA 1000, když to má kromě TC Helicon a pár funkcí navíc naprosto stejný engine, jako starší modely této řady - DNC bylo už u PA 600. A to tady Farkaš hejtoval, jako o život. On to tady léta kritizuje - a pak jde a koupí si to? WTF? Může mi to někdo vysvětlit?

vasek
Příspěvky: 1978
Registrován: 11 úno 2005 12:04

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od vasek »

Asi je to teď standard v 1. brněnské lize.

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 328
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od ZFarkas »

no nenalhavam si nic ani sam sobe.. jedine pozitivni je ze mi prijde ze mid-level PA1000 ma cca stejne kvalitni sound engine i celkovy zvuk jako starsi top-level PA3X.. To mi na urcite pripady postacuje, vzdycky jsem psal, ze M3 vubec neni spatna, ze na jednom stojanu hráno na M3 společně s XP-30 bylo oboje kvalitou zvuků rovnocenné, až na klavír, který má Korg špatný, a to i proti Kurzweilu PC3K třeba. No nic, jinými slovy, PA1000 má použitelný zvuk, řeknéme hodně vysoký standard ale o tom to není - až tato nová řada Korgů (a rovněž samohrajky Yamahy typu SX s Genos engine) mají konečně vychytávky o kterých jsem si doted mohl nechat jen zdát - looper na doprovody - zahraješ si akordový kolečko a točí ti to pak samo takže máš obě ruce free, může si k tomu konečně zajamovat i na Fendery a na víc než na jeden akord jako doteď :D a druhá fantasy věc - u doprovodů jde na libovolnou bicí stopu user very friendly prepnout interni-externi-both zdroj zvuku - tj konecne pouzivam interni solodni doprovody a taham bici z externiho analog drum automatu a basu z externiho analog synth modulu, treba ten Prophet 6 mam porad protoze ma zvuk co se mi subjektivne libi vic nez Moogy.. A nestravil jsem rozchozenim setupu mesice s vysledkem ala kompromis co na to pak normalňi clovek stejne vysere, ale za par dnu nemam co resit a dokonce jen 1x jsem potreboval manual.. PA1000 skutecne doporucuju - ne na hrani do kapely (i kdyz je to na digitaly solidni zvuk), ale jako srdce a mozek midi systemu, home studia, ale i live setupu, s analog drums a bass zvukem + nejake jine analogy na sola (nebo Dexibell s analog charakterem zvuku) + automat a kompletni MIDI studio z PA1000, to fakt funguje :wink:

Ivan.ps
Příspěvky: 157
Registrován: 08 lis 2010 23:11

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od Ivan.ps »

Spomínaný "looper na doprovody" už má aj starší Korg PA600 a sound engine tiež myslím rovnaký ako PA3X.

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 328
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od ZFarkas »

Ivan, PA600 a predtim i PA300 jsem mel krom PA3x taky - ano myslel jsem si ze to i na nich vsechno rozchodim ale nejak to neslo - ani s neustalym koukanim do user manualu.. az ted ta nova rada PA1000/700 nebo PA4x ma user interface tak user friendly, ze jak jsem uvedl mam hotovo, jasno, a prakticky bez manualu - tak to melo byt uz driv u tech predchozich rad PA, bohuzel tam to bylo moc slozity nebo zbytecne zdlouhavy.. A neplest si online looper na harmonizaci doprovodu s vytvarenim midi souboru! Ten looper funkce on-the-fly tj behem hry bez preruseni hry je az od te posledni řady a je to proste parada - a must have pro kazdeho kdo si rad zajamuje nebo i hraje treba nejake hudebni zazemi - vernisaze apod. Skutecne jsem diky PA1000 uz i prodal svuj 6-stopy looper - na PA1000 je to dokonce vyrazne jednodussi nez klasicky nozni looper Roland apod.

vasekg
Příspěvky: 90
Registrován: 23 kvě 2012 16:48

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od vasekg »

Pane Farkaši, jsem líný to dohledávat, protože jste byl zvyklý psát nechutně dlouhé, nečitelné posty - a kdo se v nich má vyznat, ale Vaši kritiku ZVUKU Korg řady PA a to, jak jste je házel do jednoho pytle s ostatními čínskými plastovými šmejdy, si pamatuji zcela zřetelně. A najednou, cituji: "hodně vysoký standard"?

Ivan.ps
Příspěvky: 157
Registrován: 08 lis 2010 23:11

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od Ivan.ps »

Jedna ukážka z vlákna PA600:
countrymetalman píše:
28 kvě 2013 10:56
Problém vidím v tom, že PA3X v ceně přes 3 tisíce € je naprosto nesmyslně předražená hračka se stejně mizerným zvukem jako má PA600, vše co má PA3 navíc jsou pouze další doplňky a rozšíření...
Najväščia sranda na tom je, že v jednom príspevku ponižuje PA3X zvukovo na PA600. A v druhom povyšuje PA1000 zvukovo na top-level PA3X.
ZFarkas píše:
16 led 2020 15:56
no nenalhavam si nic ani sam sobe.. jedine pozitivni je ze mi prijde ze mid-level PA1000 ma cca stejne kvalitni sound engine i celkovy zvuk jako starsi top-level PA3X..

vasekg
Příspěvky: 90
Registrován: 23 kvě 2012 16:48

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od vasekg »

Ivane přesně toto jsem měl na mysli, jen jsem byl líný to dohledávat. Díky!

Uživatelský avatar
MDudas
Příspěvky: 3458
Registrován: 12 črc 2011 22:55

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od MDudas »

To, ze CMM aj pan ZFarkas su ini nez ine deti na sidlisku, vieme.
Toto vlakno je o Dexibell Vivo (co je fakt zaujimavy nastroj), a nie o panovi Farkasovi.
Skusme pri tom zostat. Dik moc.

Uživatelský avatar
ZFarkas
Příspěvky: 328
Registrován: 21 zář 2015 16:22
Vybavení

Re: Dexibell VIVO

Příspěvek od ZFarkas »

Korga PA1000 jen potvrzuji ze kvalitou zvuku podle me odpovida PA3X coz byl skutecne top model, i kdyz mne osobne ten zvuk prijde mizerny ve srovnani treba s VIVO nebo XP-30 a je tim padem blbost ho pouzivat na hrani zvuku s kapelou. Ale jako samohrajka na doprovody uz to zvukove je pouzitelny, kdyz se k tomu pridaji analog drum modul a analog synty na sola, neni co resit, ty posledni modely PA1000 a PA4X opakuji, ze maji fantastickou novou vychytavku - tu pamet na zahrane autodoprovody jako looper, kdo pouziva loopery, jiste oceni, ze externi looper uz nebude potrebovat :idea:

Dexibell VIVO - pro ty kdo ho už mají ve své výbavě:

- zadejte si stranku Soundfonts 4U a stahnete si do Vivo tu nejvetsi SF2 knihovnu Nice-Keys-Ultimate V2.3 (ma 1,25GB) a na strance vst-store.com free SF2 z Korg 01/W a X5D

- naimportujte si to do VIVO a vyberte si zvuky, které chcete, v programu Viena na PC si udelejte samostatne SF2 soubory na kazdy vybrany zvuk a pak si uz muzete naloadovat kazdy do jine zvolene banky dle kategorie natrvalo

Pozn. vsechny tyto multisamply zneji na Vivo engine dokonale i v mono pro live vyuziti s kapelou uz tak jak jsou, bez uprav, zadne sklenene vysky nebo LPF v DAC prevodnicich - zkratka zneji prirozene, syrove, expresivne, kua poradnej rozdil proti takovemu umelemu, sklenenemu a 2x tencimu zvuku stejnych samplu na PA1000 :P

Odpovědět