Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Vše co má reproduktor a vydává zvuk, vč. příslušenství
Andrey Bobrov
Profesionál
Příspěvky: 97
Registrován: 05 říj 2012 20:31

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Andrey Bobrov »

Fillippos píše:To Andrey: tak to skutečně Uff za tenhle post. Super!
Nerad bych zde začínal jiné téma (ale snad to tady nebude tolik vadit :roll: , kdyžtak mě smažte..), ale chtěl bych ještě zareagovat, resp. se zeptat, jestli náhodou netušíš, jak v téhle rovnici vycházejí Genelecy (řada 8000, jelikož mám jedny doma..) a sluchátka AKG 240, popř. SONY V6? ..dík
Tak konečně se to tu trošku oživilo. Doufám, že má odpověď trošku pomohla. Vy máte jaké zkušenosti s řadou 8000? A jedná se o ty nejmenší, nebo střední model?
Studiový zvukař, producent a umělec
http://www.soundcloud.com/kaze_records

Uživatelský avatar
Fillippos
Příspěvky: 713
Registrován: 21 zář 2010 21:52

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Fillippos »

Já se pohybuji vždy ve středních cenových relacích co se týče všeho, nejen zvuku. Zlatá střední cesta. Z asi 6ti typů monitorů, na kterých jsem kdy měl možnost něco zkoušet (Dynaudia BM6A, Yamahy MSP5, Adamy A7, Krk VXT4, a Genelecy obecně jak v práci tak doma) se mi nejvíc a prakticky bez váhání líbily právě Genelec. Nevím proč, ale první dojem, který jsem z nich měl byla pevnost zvuku, taková jakási jistota , prostě mi hned sedly. :). Adamy hrajou krásně prostorově, jejich výšky mi ale nesedly a měl jsem z nich dojem krabicovitosti. Dynaudia se mi líbily plus mínus podobně, tam mi zase vadila jakási chemičnost zvuku. Taky mi nesedly výšky. Krky hrály fajn. Yamahy příliš vystředované, ikdyž jako druhý pár možná někomu sednou, já ty středy prostě nemohl snést. Genelecy po poslechu v práci mně sedly okamžitě a nic už jsem nehledal. Pořídil jsem kvůli ceně 8020, které jsem koupil dost levně v super stavu a musím říct, že hrajou skutečně to, co výrobce udává - od 63Hz. Na tak malý repráček nepochopitelné. Ikdyž basy možná nehrají tak čistě a přesně, jak by jiné větší modely zvládaly, jsem spokojený. Dělám kytarovou muziku. Stereoobraz luxusní a dynamika taky. Rychle jsem si na ně zvykl. Ale ty Questesd bych rád slyšel. :)

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Ivo »

Dnes dorazily Quested V2108. Byl jsem na ně velmi zvědavý, tak jsem je dnes podrobně poslouchal a porovnával. Musím říct že mě velmi překvapily - znějí ještě mnohem líp než jsem čekal - velice čistě, přirozeně, naplno a detailně, jako když člověk potká dobrého kamaráda hned od první chvíle. Znějí tak nějak úplně "samozřejmě", všechno je tam slyšet, prostě "jako doma". Velké plné basy, čisté detailní výšky a samozřejme typické Quested středy ... V porovnání znějí V 3110 samozřejmě ještě "větší" a prostorovější, V2108 o něco málo intimnější (dají se poslouchat více zblízka), ale charakterem jsou si blízké. V2108 jsou podle mě úplně ideální na mix i nahrávání, jsou v podobné cenové kategorii jako KH 0300 (nebo spíš o něco levnější), ale podle toho co jsem měl možnost tady slyšet zněji o hodně přirozeněji, plněji a detailněji améě unaví. Budu je poslouchat ještě zítra (i s dalšími posluchači - přihlásil se i Vey :) a od čtvrtka už se na ně bude míchat nové CD Jarka Nohavici ...

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Vey
Příspěvky: 475
Registrován: 19 čer 2003 12:44

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Vey »

Uz se zde nechci prilis vyjadrovat ke konkretnim detailum zvuku a prilis vychvalovat … I tak mam pocit, ze na tento topic je tu uz par lidi alergickych :)
Ale co bych chtel dodat je to, ze jsem vcera zazil zajimavou zkusenost, kdyz jsem si s ocekavanim prijel V2108 poslechnout.
Zaujala me totiz vynikajici rozlisovaci schopnost, kdy jsem vcelku jednoduse a jasne rozeznaval celkovej zvuk mezi jednotlivymi nahravkami. Tezko se to popisuje, ale rozdil byl jasnej na prvni poslech, nemusel jsem nijak zvlast natahovat usi ani se dlouze soustredit - velikost, barevnost, uazvrenost, rozsah, vyvazenost .. takovy zakladni parametry, ve kterych se ihned posluchac orientuje. Nemluvim o rozdilech, kdy je napr. jedna nahravka 128kbps a druha 320kbps MP3, to kazdej pozna i doma na PC bednach, ale mam na mysli profi nahravky, u ktery jsem si myslel, ze znej v podstate stejne, stejne dobre a vic jsem to do tej chvile neresil.

No, bylo to zajimavy a pekny posezeni ...

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Ivo »

Koho to zajímá, nějaké další postřehy k těmto monitorům si může přečíst tady: http://www.gearslutz.com/board/high-end ... a25-7.html , případně na novém Velvet Audio Fóru, které bude spuštěno za několik dní ...

Andrey Bobrov
Profesionál
Příspěvky: 97
Registrován: 05 říj 2012 20:31

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Andrey Bobrov »

Možnost poslechnout 2108 byla přesvědčující pro cestu do Jablonce. Velvet je vlastně takové středisko zajímavosti v poslední době, alespoň pro mně. S většinou toho, co zde bylo popsané souhlasím, ale rád bych vnesl něco kontroverzního! Třeba že 2108 a 3110 znějí úplně jinak než očekáváte. Hmm.. říkal jsem si, že to bude trošku lepší 7r a menší 3110.. jenže charakter tohoto monitoru je zcela odlišný.

Když jsem prvně slyšel 7r, byl jsem zaujatý jejích naturálním přednesem a určitou pravdivosti reprodukce. Není to však dokonale flat monitor s obrovskou hloubkou a detailnosti jako právě PSI. To mně, upřímně řečeno, tak trochu od 7r odrazilo. Velké 3110 zůstávaly pracovním favoritem, tedy monitory, na kterých bych dokázal s radosti poslouchat a odhalovat jak nedostatky tak i dominanty práce. Žádné lži a jiné opičárny - takto lze charakterizovat Quested.

Pořádný prostor (místnost), vám otevře veškeré rozdíly monitorů. Po první chvilce poslechu 2108 jsem byl velmi překvapen jejích vyváženosti a přesnosti. Přednes vyššího pásma je velmi podobný 3110, ale znatelně rychlejší než u 7r. Středy jsou trošku utopené, ale pořád detailní a přesné. Nelze tvrdit, že se jedná o frekvenční propad nebo corssover, ale spíš o charakterní zvuk dvoupásma. Mám na myslí lehce zamumlané středy v porovnáním s opravdu obrovskými 3110. V tomto směru mě 2108 připomněly Geithainy, tedy nic za co by se mohly stydět. Naopak, po poslechu desítek nahrávek jsem objevil malé příjemné překvapení. Slyšel jsem jasné chyby v některých komerčních tvorbách, které sice byli na velkým bratříčku mnohem "větší".. ale na 2108 stejně výrazné. Celou dobu práce s těmito monitory se mi vracela stejná myšlenka - jsou perfektní pro mixáž. Musím říct, že mi právě podání středu velice zaujalo protože je to přesně ten ton studia, které se mi jeví jako tzv. "formát". Můžeme charakterizovat jej tak, že se jedná o plný, čistý, a zároveň hluboký ton. Monitor je inspirující a muzikální, motivuje se zaposlouchat do hudby a navíc je transparentní a detailní. Transienty jsou velmi rychlé a prostor (3D) je stejně velký jako u PSI. Už vím, proč Zimmer vybral právě tento model do svých studií. Až začnete s 2108 dělat muziku, máte pocit že jste ve velkém kinosálu. Pomáhá to vyrovnat hlasitostní poměry nástrojů zejména právě ve středním pásmu. Trochu mnou neopomenuté basy, jsou fantastické. Je jích víc než dost a jsou pevné a stabilní. Ani jednou jsem neslyšel monitor se nějak zahlcovat nebo přikulhávat při vyšších hlasitostech.

Má láska k 3110 je však nekonečná, proto se spíš přikláním k ním - a to převážně kvůli maximální suchosti a objemu. Ale 2108 si vybere 90% zvukařů, jelikož zvukově jsou naprosto spolehlivé a pevné. Máte totiž plnou kontrolu v podání kvalitního poslechu, a inspirující zvuk, který nechává KHO300 si skočit na procházku. Muzikant, producent a zvukař dostanou přesně to, co potřebují. Když o tom přemýšlím takto, mluvíme o výjimečném formátu monitorů.

Docela mě však překvapily PSI A17, které po dvou týdnech dostali nový dech. Začaly hrát úplně jinak než nové, a mnohém plněji. Tentokrát jsem uslyšel brouka... pardon ... dostal brouka do hlavy - teď jsem prvně měl jistotu, že jsou vhodným řešením i do středních prostorů a lze je používat i jako referenční monitor - což je fantastické vzhledem k rozměrům. Myslím, že 7r jsem trošku vypustil.. ale prozatím je to monitor, kde začíná profi liga.
Studiový zvukař, producent a umělec
http://www.soundcloud.com/kaze_records

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Ivo »

Dorazily se zvědavostí očekávané monitory Sonodyne SM 100 (designed and made in India :wink: (cena necelých 20k/pár)

Obrázek

Vyzkoušeli jsme dnes i ve spřízněném studiu Saraswati v Polsku:

Obrázek

Uživatelský avatar
Tonysss
Příspěvky: 469
Registrován: 16 pro 2005 19:29

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Tonysss »

Jak se tedy projevily zvukově ty Sonodyne SM100 ? v porovnání s Quested ?

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Ivo »

Malé (a srovnatelné) Quested S7R tady momentálně nemám - vrátí se tento týden, pak porovnám. Sonodyne znějí za danou cenu skvěle, s PSI A17 se samozřejmě srovnávat nedají ... to je jiná liga (i finančně). Ale ve své cenové kategorii by myslím Sonodyne asi těžko hledaly konkurenci ..

Uživatelský avatar
Ivo
Moderátor
Příspěvky: 11515
Registrován: 19 črc 2003 06:02

Re: Monitory Quested & PSI audio - dojmy

Příspěvek od Ivo »

Včera jsem měl možnost navštívit Quested v jižní Anglii a potkat se osobně s panem Rogerem Quested (tvůrcem těchto monitorů, který za mlada ve studiích natáčel Led Zeppelin a další skupiny) a panem Lewisem - ředitelem firmy. Bylo to moc zajímavé setkání a povídání.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpovědět