Tyto monitory mě zajímají velmi dlouho a tak jsem si nakonec nechal jedny poslat k vyzkoušení a seznámení se s jejich zvukem ve svých reálných podmínkách. Vybral jsem si na úvod jejich nejoceňovanější aktivní nearfieldy S7R. Pohybují se v cenové relaci cca 1500 EUR/pár.
Rozměry 244(w) x 347(h) x 308(d) mm , váha 11kg

Dnes jsem se věnoval poslechu těchto monitorů a též srovnání s jinými monitory. V důvěrně známých akustických podmínkách svého studia jsem si začal přehrávat důvěrně známé "referenční" tracky - od jazzu , přes pop, hiphop, rock, techno až ke klasice ...
Hned od prvního okamžiku to začalo být zajímavé - začalo být zřejmé že zvuk těchto monitorů není nic levného ani obyčejného ... Zároveň tu nebyla ani stopa po nějakém (obvyklém) "hype" na výškách nebo basech. Vše znělo velmi uvolněně, přirozeně a naplno se spoustou nejjemnějších slyšitelných detailů v celé šíři spektra. Radost poslouchat ... "Přirozenost" - to je asi ten hlavní aspekt, který mi přicházel na mysl během poslechu. Ti co jsou zvyklí na monitory s uměle "vybuzenými" výškami (Adam atd.) by na první poslech mohli mít pocit že výšek je tu méně ... ale stačí jen chvíli poslouchat a poté, co se předtím zpěněná hladina uklidní, najednou zjištujeme že výšek je přesně akorát se všemi detaily. Naprosto fantastické jsou detaily ve středech a celá oblast středů
Záležitost výšek mi začala být zřejmá od chvíle co se do hry připojily Unity Rock. Jejich kovové tweetery a lehce nabroušený "adamovský" zvuk zněly proti Quested docela ostře a lehounce "chemicky" ... Přepnutí na Quested mi vždycky připadalo jako když se z okna sundá nějaký barevný filtr a okno do přírody se naplno otevře ... i celkový prostor a též prostor mezi nástroji se zdál být vždycky větší a uvolněnější u Quested ...
Plnost a přirozenost zvuku Quested jsem si nejvíc uvědomil v okamžiku kdy jsem začal přehrávat svoji vlastní hudbu a nástroje (tedy něco o čem vím jak "doopravdy" zní). Tady ten rozdíl byl markantní. To jak hrály Quested bylo velmi blízké reálnému zvuku nástrojů (na rozdíl od trošku "napjatých" Rocků). Quested zároveň (aspon pro mě) otevíraly nesrovnatelně větší prostor pro práci na nahrávkách (mixu apod.). Díky uzavřenému basovém driveru u Rocků se zdálo, že jdou o něco do nižších basových frekvencích...
Monitory jsou velmi subjektivní záležitost. Pro mě osobně jsou Quested (po dlouhé době různých zklamání) velmi příjemným a radostným objevem ... čím víc je poslouchám, tím víc se mi líbí ... vnímám je jako skutečné "monitory", tj. něco co dává naplno zaznít nepřikrášlenému zvuku "jaký je" - ve všech detailech a ve všech žánrech ... což je asi základ pro studiovou práci. Přijde mi to jako dost jiná (ušlechtilejší a přesnější) liga než spousta jiných nearfieldů co jsem tu měl (Dynaudio, APS, Adam atd.) - za velice příjemnou a přijatelnou cenu. Kdybych se pohyboval v oblasti hudby kde jsou zásadní hluboké basy, asi bych zkusil S8R. Ale pro univerzální použití jsou S7R více než skvělé ... a jak jsem koukal na feedbacky lidí co na tom mixují - chválí především to jak se mixy na těchto bednách krásně promítají do reálu (čemuž se upřímně řečeno moc nedivím)
Obávám se, že je to jedna těch věcí, který už asi nepůjde vrátit

O další dojmy se podělím průběžně
PS: kdyby se někdo chtěl přijít poslechnout, je vítán ...
Poznámka: Autor příspěvku je prodejcem a zároveň i uživatelem těchto monitorů... nejedná se tedy o recenzi, ale o osobní názor...

