
ANALOG vs. Virtual Analog
JP 8000 je dost hustá devalvace původní Jupiterovské řady, ale naštěstí ji věrní fanoušci Jupiterů nebrali/neberou vážně, čímž vlastně Roland dokázal přilákat nové klienty, aby ovšem záhy prozřeli, prodali svůj vytoužený JP 8000 na ebay za zlomek původní ceny a žádný nový výrobek zvící tohoto brandname jim už nikdy nepřekročil práh.
Je to něco podobného jako OB12 - designově dokonalé, perfektní určení na stěnu místo obrázku nebo na horní poličku, kde bude hodně vidět, ale nikdy hrát.

Je to něco podobného jako OB12 - designově dokonalé, perfektní určení na stěnu místo obrázku nebo na horní poličku, kde bude hodně vidět, ale nikdy hrát.

-
- Příspěvky: 17
- Registrován: 03 říj 2006 14:23
nekdy mi to tu pripada jak na nejakem pokecu - novinky.cz
neco reknes a dalsich 5 lidi ti sem napise jen aby se pohadala za svuj nazor ..... je to porad mleti dokola ...... te ze bassline hleda nejakou alternativu a chce sl. nejake ref. ukazky - na tom nevidim nic spatneho - to jak kazdy posuzuje svuj hw je az na par legendarnich masin dost subjektivni ....... proste ne kazdy mel tu moznost aby mu prosla vetsina hw a sw aby mohl naprosto nej. posoudit jako a.tom.x. a jini --- myslim ze se honite za nejakym preludem ...nekteri jiz pochop....... ze kdyz si koupite /treba/ oasis tak to neni zaruka ze budete nejlepsi nebo dobri ...ano bude te mit super nastroj ale neni to zaruka niceho ..... znam hodne slusne producenty co jedou jen z VSTi a do tehle debaty by se zapoj. pouze z nostalgie k vecem co proda...ze studia
) a myslete si o me co chcete ale dost lidi to tady pochop. tak ze radeji neco zajimaveho vyprodukujte - a je mi jedno treba na kejtre
) /slovni prujem / sorry
neco reknes a dalsich 5 lidi ti sem napise jen aby se pohadala za svuj nazor ..... je to porad mleti dokola ...... te ze bassline hleda nejakou alternativu a chce sl. nejake ref. ukazky - na tom nevidim nic spatneho - to jak kazdy posuzuje svuj hw je az na par legendarnich masin dost subjektivni ....... proste ne kazdy mel tu moznost aby mu prosla vetsina hw a sw aby mohl naprosto nej. posoudit jako a.tom.x. a jini --- myslim ze se honite za nejakym preludem ...nekteri jiz pochop....... ze kdyz si koupite /treba/ oasis tak to neni zaruka ze budete nejlepsi nebo dobri ...ano bude te mit super nastroj ale neni to zaruka niceho ..... znam hodne slusne producenty co jedou jen z VSTi a do tehle debaty by se zapoj. pouze z nostalgie k vecem co proda...ze studia


*************************synth****************************
ad JP8000 a trance synth. Ta jejich slavna supersaw, ze ktere jsou vsichni na vetvi a neumi si bez ni trance vubec predstavit (ja jsem ho teda kvuli ni temer prestal poslouchat
) uz byla pokud me pamet nemyli na JD800 


Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
a.tom.x:
Ja osobne leady typu ' heavy detuned saws ' milujem. Pre mna je tento typ zvuku nieco ako kult
. A to nie som nejaky extra fanatik trancu. Proste to bude vzdy zniet dobre a vzdy sa to bude pouzivat, detuned saw je proste legenda. To mas tak ako s huslami. Kolko krat uz bol zvuk husli vo vaznej hudbe pouzivany a furt sa pouziva a furt ho ludia maju radi. Inac supersaw co som pocul z JP-8000 znel menej husto(menej rozladene) nez co som pocul z JP-8080(zrejme bolo pouzite ine nastavenie). Z JP-8080 to malo fajne grady, fajne lahodne detune ako ma byt. No a hypersaw z TIcka? No comment, the best detuned saws that i ever heard...
Ja osobne leady typu ' heavy detuned saws ' milujem. Pre mna je tento typ zvuku nieco ako kult

-
- Příspěvky: 869
- Registrován: 01 bře 2005 03:46
to niesu nove frekvencie. nic tam nevznika len sa tie povodne zhlasuju a ztisuju. omfg. a blocksize som mal nastaveny na 65536 samplov takze aj keby to bolo 1 Hz tak by to spektralna analyza ukazala. si zamienas dve rozdielne veci. tie pulzy su len pulzy. zhlasovanie a ztisovanie inej vlny. nic viac nic menej. ziadna dalsia zvukova vlna tam nevznika. skus si to sam spravit a spektralne zanalyzovat.FFoxX píše:Právě že amplitudovou modulací vzniká celý pásmo dalších frekvencí, které leží pod tou modulační frekvencí. Proto je taky v syntech často kruhový modulátor, který amplitudově moduluje jeden oscilátor druhým. Pokud jsou ty nové frekvence pod 15 Hz, tak je člověk sice nevnímá jako tón, ale slyší je jako jednotlivé pulzy.
aum generator píše:to niesu nove frekvencie. nic tam nevznika len sa tie povodne zhlasuju a ztisuju. omfg. a blocksize som mal nastaveny na 65536 samplov takze aj keby to bolo 1 Hz tak by to spektralna analyza ukazala. si zamienas dve rozdielne veci. tie pulzy su len pulzy. zhlasovanie a ztisovanie inej vlny. nic viac nic menej. ziadna dalsia zvukova vlna tam nevznika. skus si to sam spravit a spektralne zanalyzovat.FFoxX píše:Práv%u11b %u17ee amplitudovou modulací vzniká celý pásmo dal%u161ích frekvencí, které le%u17eí pod tou modula%u10dní frekvencí. Proto je taky v syntech %u10dasto kruhový modulátor, který amplitudov%u11b moduluje jeden oscilátor druhým. Pokud jsou ty nové frekvence pod 15 Hz, tak je %u10dlov%u11bk sice nevnímá jako tón, ale sly%u161í je jako jednotlivé pulzy.
tak moment.. pri ring modulatore VZNIKA nova frekvencia
http://www.harmony-central.com/Effects/ ... odulation/
drviva vacsina subtraktivnych synthov s ring modulaciou funguje tak, ze mas 2 oscilatory a ked zapnes ring modulator, pripocita sa ti nova frekvencia k zakladnym frekvenciam dvoch oscilatorov...
treba tiez ale povedat ze ring modulator nieje to iste co amplitudovy modulator.. vysledkom ring modulatora je rozdiel a sucet frekvencii 2 oscilatorov .. amplitudova modulacia
je len to, ze sa polopatisticky povedane meni hlasitost jedneho oscilatora v rytme frekvencie druheho..
unison tiez pridava nove frekvencie - zobere ti ton z oscilatora, spravi z neho povedzme 4 a kazdy o nieco rozladi - takze zase a opat kopa novych frekvencii a harmonickych (aj ked len jemne odladenych od zakladnej freq oscilatora)
aum generator: uvazujes chybne v tom, ze uvazujes sinusovky. pri pilovom, pravouhlom signale a ich kombinaciach (aj s artefaktami!) vsetko vyzera celkom inak. a tu naraza pri VA casto kosa na kamen (teda, je to jeden z kamenov
, dalsie sa najdu pri filtroch, sumacii atd ). co totiz pri analogoch zlyhava ako prve, je matematicky popis.

mno trochu nam to tady ujelo. tenhle sub-thread zacal u unisonu. tam jsem zminil rozdilovy frekvence. takhle to vidim ja:
u unisonu mluvime o beatech. AM se tam nedeje. dejme tomu, ze mam dva oscilatory. jeden mi dava frekvence 100hz (base) a harmonicky 200, 300 a 400. Druhej je krapet odladenej a dava 102hz(base) a harmonicky 204, 304 a 408. z toho co jsem rek driv vyplyva, ze tam vzniknou rozdilovy frekvence 2hz, 4hz, 6hz ... 98hz ... 308hz. (vsechny kombinace rozdilu). rozdilova frekvence neni nova sinusovka. to tady doslo k mensimu nedorozumneni. neni to ale ani amlitudove modulovana harmonicka. je to proste obalka signalu, ktery jsou v beatu. cast tech signalu - ty o nizsi frekvenci vnimame jako animaci zvuku, tj. mame pocit, ze se zvuk memi. beaty, ktery jsou ve slysitelnym pasmu nevnimame jako tony, ale vnimame jejich vliv na barvu zvuku (jsou na to totiz prilis slaby - stejne jako jednotlivy harmonicky neslysime jako sadu sinusu). mam pocit, ze prave ta rozplyzlost rozdilovejch frekvenci vede k tomu, ze zvuk je mekkej. fourierova analyza beatovy frekvence neukaze.
AM - pri am/ring modulaci, vznikaj tzv, postrani pasma (nikoliv rozdilova frekvence) a jejich vzdalenost od nosny je dana tusim moivreovou vetou. ale to je neco uplne jinyho.
ok, na vyraz vyssi harmonickej obsah se bud muzem koukat ciste z pohledu FFT a nebo psychoakustiky. to je na kazdym z nas. Ja si ale myslim, ze ucho jede na FFT a psychoakustiku zaroven
u unisonu mluvime o beatech. AM se tam nedeje. dejme tomu, ze mam dva oscilatory. jeden mi dava frekvence 100hz (base) a harmonicky 200, 300 a 400. Druhej je krapet odladenej a dava 102hz(base) a harmonicky 204, 304 a 408. z toho co jsem rek driv vyplyva, ze tam vzniknou rozdilovy frekvence 2hz, 4hz, 6hz ... 98hz ... 308hz. (vsechny kombinace rozdilu). rozdilova frekvence neni nova sinusovka. to tady doslo k mensimu nedorozumneni. neni to ale ani amlitudove modulovana harmonicka. je to proste obalka signalu, ktery jsou v beatu. cast tech signalu - ty o nizsi frekvenci vnimame jako animaci zvuku, tj. mame pocit, ze se zvuk memi. beaty, ktery jsou ve slysitelnym pasmu nevnimame jako tony, ale vnimame jejich vliv na barvu zvuku (jsou na to totiz prilis slaby - stejne jako jednotlivy harmonicky neslysime jako sadu sinusu). mam pocit, ze prave ta rozplyzlost rozdilovejch frekvenci vede k tomu, ze zvuk je mekkej. fourierova analyza beatovy frekvence neukaze.
AM - pri am/ring modulaci, vznikaj tzv, postrani pasma (nikoliv rozdilova frekvence) a jejich vzdalenost od nosny je dana tusim moivreovou vetou. ale to je neco uplne jinyho.
ok, na vyraz vyssi harmonickej obsah se bud muzem koukat ciste z pohledu FFT a nebo psychoakustiky. to je na kazdym z nas. Ja si ale myslim, ze ucho jede na FFT a psychoakustiku zaroven

kilgore trout forever
myslim, ze ani moc ne ... protoze, jak napsal kexik - analog (specialne nejakej starej kram), tam proste bude mit vetsi miru nepresnosti a nahodnejch jevu. a to se samo projevi v tom, co jsem psal v tom predchozim prispevku a ve zvuku je to znat, VA je dobra a kreativni vec, specialne kdyz to clovek srovna s erou tupejch romleru. Ale na to, aby nasimulovali, tak komplexni veci, ktery se dejou v analogovejch obvodech to zatim nema. pockal bych na prvni slusnej VA transistor a pak uvidime 

kilgore trout forever