HW synth na plochy ?
Kvalita zvuku je samozrejme vzdycky subjektivne zabarveny ukazatel a myslím, že tady právě hraje velkou roli zkušenost a "naposlouchané" a hlavně "naprogramované" hodiny. Názory "sjížděčů presetů" považuji za bezcenné. Stačí si přečíst třeba user reviews na Harmony Central a je jednoducé odlišit kdo se s kterým nástrojem opravdu detailně zabýval a kdo jen sjel presety.
Na druhou stranu použít jako exaktní měřítko počet editačních parametrů taky samostatně nejde. I když jistá korelace mezi edtačními možnostmi a zvukem vysledovat lze.
Když nějakou mašinu odpaluju, tak mám pro to obvykle dost dobrej důvod a není to jenom nějaká osobní zaujatost. I když věřím, že spoustě š?astných majitelů asi pěkně piju krev.
Zastávám názor, že každej syn?ák kterej umí něco skvěle je pro mě zajímavej (třeba ten pitomej Kawai K1 za 2 litry je dokonalej na hnusný digitální AM zvuky, ale nic jinýho tam nehledám). Bohužel řada nástrojů umí všechno, ale nic pořádně.
Na druhou stranu použít jako exaktní měřítko počet editačních parametrů taky samostatně nejde. I když jistá korelace mezi edtačními možnostmi a zvukem vysledovat lze.
Když nějakou mašinu odpaluju, tak mám pro to obvykle dost dobrej důvod a není to jenom nějaká osobní zaujatost. I když věřím, že spoustě š?astných majitelů asi pěkně piju krev.
Zastávám názor, že každej syn?ák kterej umí něco skvěle je pro mě zajímavej (třeba ten pitomej Kawai K1 za 2 litry je dokonalej na hnusný digitální AM zvuky, ale nic jinýho tam nehledám). Bohužel řada nástrojů umí všechno, ale nic pořádně.
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
Dano myslel som samozrejme technicke parametre a vybavu syntakov o ktorych je rec.....to je predsa presne definovane.....tam clovek co ma skusenosti s vela nastrojmi zrejme dokaze podat aj relevantnu informaciu.....teda pokial sa tym nejako hlbsie zaobera.......vsetko ostatne je len a len subjektivne.....ale vsak ved vsetci vieme o com hovorime...howgh
Well souhlas asi tak to presne je
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
A aka je ta relevantna informacia napr.? ...technicke parametre a moznosti syntaku sa daju zistit z popisu, ostatne je vsetko len subjektivita...clovek co to skusa priamo ten synth, pokial sa nejedna o technicky popis, tak podava cisto subjektivne pocity...napr. pri programovani pocuje ako zneju obalky, ako formuju zvuk jednotlive stages obalky, ale to je vsetko subjektivne .. alebo charakter filtra, tam sa neda predlozit ziadna relevanta informacia, niekomu sa farba aku produkuje paci niekomu nie.....hubert píše:Dano myslel som samozrejme technicke parametre a vybavu syntakov o ktorych je rec.....to je predsa presne definovane.....tam clovek co ma skusenosti s vela nastrojmi zrejme dokaze podat aj relevantnu informaciu.....teda pokial sa tym nejako hlbsie zaobera........howgh
ale podla mna technicke parametre a vybava este nic nehovoria o to, ci je synt dobry alebo horsi...hubert píše:Dano myslel som samozrejme technicke parametre a vybavu syntakov o ktorych je rec.....to je predsa presne definovane.....tam clovek co ma skusenosti s vela nastrojmi zrejme dokaze podat aj relevantnu informaciu.....teda pokial sa tym nejako hlbsie zaobera.......vsetko ostatne je len a len subjektivne.....ale vsak ved vsetci vieme o com hovorime...howgh
No tak.......v konecnom dosledku je ale technicka specifikacia jedina relevantna informacia, ktoru mate.....pokial teda aj vyrobca neklame.....vsetko ostatne aj to ci sa ti zvuk filtra paci alebo nie je len a len subjektivne.......takze bassline hovorime o tom istom.....
Dano naozaj neviem co znamenaju pri syntakoch pojmy ako dobry alebo horsi.....ty to vies? toto uz je debata o vode
Dano naozaj neviem co znamenaju pri syntakoch pojmy ako dobry alebo horsi.....ty to vies? toto uz je debata o vode
Souhlas, ikdyž nevím jestli bych K4 doporučil někomu, kdo shání synth přímo na plochy (no... vlastně za ty prachy určitěa.tom.x píše:- K4 - mnohem kultivovanější, ale opět AM + filtr (nádherný voice a stringy + spousta digitálních brutalit)

Mně na něm přijdou nejkouzelnější tvrdé filtrované zvuky a plochy beru spíš jako takový bonus navíc. Na druhou stranu věřím, že při použití dobrého efektu se teprve ukáže, co Kawai K4 všechno dokáže (mám pocit, že prehistorická efektovka v K4 dost sráží její zvuk)
Mimochodem, kdy už budou dostupné nové zvuky na K4?

(Ahoj Tudy!Tudy píše:.....nevím jestli bych K4 doporučil někomu, kdo shání synth přímo na plochy (no... vlastně za ty prachy určitě
Mně na něm přijdou nejkouzelnější tvrdé filtrované zvuky a plochy beru spíš jako takový bonus navíc. Na druhou stranu věřím, že při použití dobrého efektu se teprve ukáže, co Kawai K4 všechno dokáže (mám pocit, že prehistorická efektovka v K4 dost sráží její zvuk).....


Jinak souhlasim, ze na plochy je fajn JD-800 (ale znova bych ho nechtel

...so many knobs, so little time... (autor neznamy)
Ahoj Merline

Stejně tak na K4 nejčastěji dělám takové ty basové sjezdy filtru ("zvuk umírajících hvězd")
Jinak máš pravdu, že ty tzv prophet pady na tom jdou moc pěkné, ale na Alpha Juno to rozhodně nemá. Výhodu K4 vidím hlavně v tom, že narozdíl od analogů zde můžeš používat různé jiné vlny (typické K4 voice jsou super) a prohánět je vcelku zajimavým filtrem.
Sákryš, nezaložíme Topic Kawai K4?

A na co myslíš, že má ten efek?ák overdrive? Schválně zkus udělat jednoduchý "dvouoscilátorový" analog (tuším vlna 15 se zdá ideální), dej si ovládání filtru na modulační kolečko a prožeň to overdrivem se špetkou delaye... Dá se u toho vydržet celkem dlouhoMerlin píše:...IMHO K4 tvrde ostre zvuky prilis neumi...teda dovolil bych si tvrdit, ze je neumi vubec...

Stejně tak na K4 nejčastěji dělám takové ty basové sjezdy filtru ("zvuk umírajících hvězd")
Jinak máš pravdu, že ty tzv prophet pady na tom jdou moc pěkné, ale na Alpha Juno to rozhodně nemá. Výhodu K4 vidím hlavně v tom, že narozdíl od analogů zde můžeš používat různé jiné vlny (typické K4 voice jsou super) a prohánět je vcelku zajimavým filtrem.
Sákryš, nezaložíme Topic Kawai K4?
Z nástrojů který jsem používal mě nejvíce, co se ploch týče, zaujal Triton, NL3 a Virus. Samozřejmě plocha a plocha je rozdíl ..
Jedna padoidní ukázka Tritona zde.
Když odbočím trošku od tématu, tak momentálně si rád hraju tím, že vytvářím kombinace několika SW instrumentů .. konkrétně padových a FX zvuků z kterých vznikaj velice příjemný atmosféry, alespoň pro mě
Jedna padoidní ukázka Tritona zde.
Když odbočím trošku od tématu, tak momentálně si rád hraju tím, že vytvářím kombinace několika SW instrumentů .. konkrétně padových a FX zvuků z kterých vznikaj velice příjemný atmosféry, alespoň pro mě

Milan hrá na klávesové piano Yamaha a syntezátor Emax. V racku má ešte expander Kurzweil.nunu píše:A taky hodne se mi libi plochy Milana Dočekala z TEAMu.Pravda je,ze na nej s propracovanosti nemam...Jsem nekteryma blizko,ale ze by byly stejne,to ani nahodou.Dost mne to depta,ale treba na to jednou prijdu jak to pekne namichat -)



sampler EMAX
mimochodem je to 12-bit ma analogove filtry a je zvukove moc peknej.
mimochodem je to 12-bit ma analogove filtry a je zvukove moc peknej.
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com
Akorat jak tak koukam tak ho pouziva jako master neb od nej vede jen MIDI kabel
Art of Sound - Professional Soundware Solution
http://www.aos-pro.com
http://www.aos-pro.com