Tak mě Blofeld zněl v ukázkách dobře a líbil se mi. Stejně tak se mi líbil i Virus a můj Roland SH-201, po kterém jsem toužil 3 roky, než jsem si ho mohl dovolit.
Každopádně každej synth má něco do sebe a největší kouzlo je podle mě v tom, když několik synthů na sebe navrstvíš.
Ohledně výroby, koukám že nikdo nic nenapsal, takže Blofeld Keyboard asi nikdo nemá?? Přímo na klávesách je made in EU a dokonce v manuálu se chlubí tím, že ta klávesnice je tak kvalitní proto, že není vyrobena v Asii, ale v Evropě... Skutečně perfektní klávesnice, když jsem si např. hrál půl hodiny v kšeftě na vystavené China a Indonesia Yamahy, Korgy a Rolandy a pak na ten Waldorf, málem jsem dostal šok, ten rozdíl je nepopsatelný. O zvuku už jsem napsal, proti těm výše jmenovaným se liší asi takto:
1. pro ty, co si poslechli přes sluchadla tovární zvuky - ani se moc neliší, mluvit o nějakém hutném skoro analogovém zvuku skutečně moc nejde, spíš dostanete pocit, že Waldorf je takový doplněk na FX a atmo sound
2. pro ty, co tyhle mašiny umí dokonale programovat - na jediném oscilátoru z pulse square vlny vhodným nastavením poměru střídy (obsahu harmonických) spolu se seriovým spojením filtrů a vhodným nastavením filtrů, obálek a modulace (vše na tom jednom oscilátoru, jednom jediném "vzorku nebo samplu" u workstationů) jsem dostal na Waldorfu harmonicky ještě o něco širší, plnější, tučnější a hlavně nesrovnatelně kovověji, přirozeněji i na mé ucho příjemněji znějící sound než na Motifu a Tritonu složením několika 4-oscilátorových patchů do performance. Z žádného workstationu ani jiného digitálního keyboardu dosud jsem nevyždímal kovověji nebo prostě přirozeněji znějící syntezátorové zvuky (poly, mono, pady) než z tohoto Blofeldu.
Pokud stejně jako u Yamahy, Korga, Rolandu apod, kde i 3x levnější tzv. ořezané verze jejich vlajkových lodí mají v zásadě shodný celkový sound jako ty nejdražší, pouze omezené editace, efekty, ne aftertouch apod funkce, mají i nejdražší verze Waldorf syntezátorů stejně dobrý sound jako Blofeld, tak při jejich výbavě a polyfonii si těžko dokážu představit něco ještě zvukově lepšího, včetně Norda, který má na mě proti Waldorfu skutečně o poznání digitálnější nádech soundu, což ovšem může být pro někoho naopak přínos a důvod Waldorf zatratit, zejména kdo nežil a nehrál v éře pouze analog mono a polysyntů, tomu se dnes zpětně může zdát zvuk Oberheimu OB-Xa, Prophetu 5 nebo Korga MS řady či monomoogu nebo Prodigy apod, takový sterilní suchý, moc kovový, nepěkný. Na Blofeldu tyhle zvuky jdou udělat tak, že nemám dojem, že se jedná o imitaci, ale o skutečný originál, na SH-201 a žádném workstationu ani rompleru ani náznakem, tam jdou snad velmi dobře přiblížit složitým vrstvením v performancích, ale rozhodně ne jako u Waldorfu z jednoho oscilátoru tak jako jsem kdysi měl na Polysixu, Junu60 apod. Waldorf mi přijde stejně jako analogy, že má vyrovnaný kmitočtový průběh každého oscilátoru, tedy nechybí tam žádné harmonické, nezní tudíž umělohmotně a s vykradenýma středama jako ostatní z Asie. Bohužel nebo bohudík.
prepac ale to co pises mi pridu ako dost zasadne nezmysly .. teda ja som blofa mal a hral fakt pekne ale napriek tomu 90% z toho co si tu napisal mi pritu ako uplne nezmysly .. hlavne veta "Waldorf mi přijde stejně jako analogy, že má vyrovnaný kmitočtový průběh každého oscilátoru, tedy nechybí tam žádné harmonické, nezní tudíž umělohmotně a s vykradenýma středama jako ostatní z Asie" to uz je fakt pitomost ktora ani nestoji za to komentovat ...
myslim si ze Blofeld je dost casto podcenovany synth...ako tak pozeram ludia to dost casto predavaju...podla mna to je tym ze asi usudzuju na zaklade tovarenskych presetov ktore tam su (su fakt imho blbe)...ale ked clovek ladi vlastne zvuky tak sa daju z toho dostat fakt uzasne zvuky. Ma to obrovske moznosti syntezy takze sa da vytvorit velmi siroka skala moderne znejucich hutnych VA zvukov...zvuk to ma podla mna o triedu vyssie nez najlepsie VSTi...pocut to na oscilatoroch, filtroch, obalkach...Blofeld sa podla mna vydaril zvukovo na jednicku. A a este ked zoberiem v uvahu cenu, tak neni co riesit. A paci sa mi ze to ma taky svojsky waldorfovsky charakter (pocut najme na PWM base)...
BTW ten Largo mu zdaleka nestiha
Jedine co ma trosku hneva je ze neni moznost pouzit freerun oscilatorovy rezim (freerun je iba ked su vsetky oscilatory SAW)...alebo aspon moznost menit fazu oscilatorov...
Naposledy upravil(a) bassline dne 04 srp 2010 19:27, celkem upraveno 2 x.
ale je je, to jezase bez debaty.. sak vies ze ja som ho predal z inych dovodov nie preto ze by som si myslel ze neni dobry ale reagoval som na tie veci vyssie, lebo to uz mi zase prislo ako dobre blbosti ...
Patche sem! Nabízím výměnu vlastních patchů a samplů (multisamplů) na Blofeld Keyboard nebo kdo má na desktop aktivovanou sampl paměť. Pouze přes email kus za kus a použitelné samply pro live hraní - mono a poly syntezátory, zvuky klasických keyboardů atd., ne jenom techno a FX efekty.. Nějaké už mám a průběžně programuju, tak hledám někoho podobného na výměnu. klavesak@email.cz
Deep in the subterranean Waldorf Laboratories, our scientists have finally discovered the finish that delivers the best sound. We almost had forgot about them when they resurfaced and proudly presented the result of their almost endless struggle to find the ideal material: Neither Mauve nor Lavender nor Ochre result in optimal sound, but a special electron absorbing coating in deep black.
The explanation is simple: more absorbed electrons reach the inner digital and analog workings of Blofeld and cause each bit to be stronger pronounced, resulting in a very defined and detailed sound. This makes our new Black Blofeld sound even better than before.
The new black Blofeld is produced 100% in German Schwarzarbeit and is available only on the black market.
podobné vtípky měli i v návodu - neslyšíte rozdíl při použití Briliance? Zeptejte se svého psa nebo netopýra ... kdyby někdo chtěl ovládat Blofelda přes iPad, dá se použít MIdi Touch - http://iosmidi.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=103