Amplitube 2
Tak zkusim navazat. Par hodin sem laboroval s Guitar rigem a nakonec jsem dal dohromady tohle: gt2+guitarsuite
Co na ten zvuk rikate? Me to ted pride asi nejlepsi co sem zatim vytah ze softu, ale uvedomuju si, ze je to porad tak nejak plochy a malo dynamicky oproti realu.
Jsou to 4 stopy, 2 vlevo, 2 vpravo. Jedna vzdy GT2 k tomu v druhy primichany sd1 do fenderu z guitarsuite. Stopy s GT2 jsou jeste sendem poslany do musicrow crow preamp simulatoru na zahusteni spodku. Tohle cely to jde do grupy, kde je Nebula - Analog channel a ekvalizer a kompresor. Kdyby nekdo chtel, muzu sem dat template, treba z toho nekdo vylaboruje vic:)
Nevyhoda tohodle setupu je, ze mi to na c2duo zere 50%
Co na ten zvuk rikate? Me to ted pride asi nejlepsi co sem zatim vytah ze softu, ale uvedomuju si, ze je to porad tak nejak plochy a malo dynamicky oproti realu.
Jsou to 4 stopy, 2 vlevo, 2 vpravo. Jedna vzdy GT2 k tomu v druhy primichany sd1 do fenderu z guitarsuite. Stopy s GT2 jsou jeste sendem poslany do musicrow crow preamp simulatoru na zahusteni spodku. Tohle cely to jde do grupy, kde je Nebula - Analog channel a ekvalizer a kompresor. Kdyby nekdo chtel, muzu sem dat template, treba z toho nekdo vylaboruje vic:)
Nevyhoda tohodle setupu je, ze mi to na c2duo zere 50%

hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Amorph, clovece nijak se mi to nelibi. Je to hroznej hucak - slysim tam nejaky fazovy posun(y)
Pro mne by to nebylo poslouchatelny dyl nez par sekund (sorry) - neco je tam (pro mne) spatne a vadi mi to.
Kdyz pises, ze to jsou 4 stopy, tak jsi to nahraval 4x, nebo pouze 2x (jinak receno-je zdrojovych stop mene nez ve finale hraje? - moc se neorientuju v tvem popisu co kam posilas - co je sd1, co Fender ...)?
Jestli neco posilas ven z compu a zpet, tak pak se vsadim, ze vim co mi to vadi.
Pred par lety jsem hodne experimentoval s vrstvenim zvuku kytar z jedne zdrojove stopy pomoci spousty pluginu, sendu atp. Nakonec se mi nic nelibilo a neni nad dobre sejmutou jednu stopu. Ta bude vzdycky vetsi maso, nezli 10 nekvalitnich zvuku vrstvenych na sebe (ted nemluvim o vrstveni kytarovych partu, ju?).
Pro mne by to nebylo poslouchatelny dyl nez par sekund (sorry) - neco je tam (pro mne) spatne a vadi mi to.
Kdyz pises, ze to jsou 4 stopy, tak jsi to nahraval 4x, nebo pouze 2x (jinak receno-je zdrojovych stop mene nez ve finale hraje? - moc se neorientuju v tvem popisu co kam posilas - co je sd1, co Fender ...)?
Jestli neco posilas ven z compu a zpet, tak pak se vsadim, ze vim co mi to vadi.
Pred par lety jsem hodne experimentoval s vrstvenim zvuku kytar z jedne zdrojove stopy pomoci spousty pluginu, sendu atp. Nakonec se mi nic nelibilo a neni nad dobre sejmutou jednu stopu. Ta bude vzdycky vetsi maso, nezli 10 nekvalitnich zvuku vrstvenych na sebe (ted nemluvim o vrstveni kytarovych partu, ju?).
Amorph: hmm, promiň, ale to není moc dobrej zvuk. Ty PM znějí ještě jakžtakž, ale normální backglide je úplně slitej a zní to celý jak ze ZOOMa. Ale samozřejmě vytáhnout něco ze simulací je oříšek.
Jinak co se týče nahrávání kytar potichu, tak já mám naprosto jasno: HW preamp a na to SW impuls koncáku + repra. To se s takovýmhle šuměním nedá srovnávat.
Jinak co se týče nahrávání kytar potichu, tak já mám naprosto jasno: HW preamp a na to SW impuls koncáku + repra. To se s takovýmhle šuměním nedá srovnávat.
vasek: nad podobnym setupem do vzdalene budoucnosti taky uvazuju, protoze z toho, co jsem slysel (JCM1 + Guitar rig, pripadne sansamp + guitar rig), mi to prislo jako hotovej zvuk kytary a v podstate to naplnilo me pozadavky. Jaky preamp pouzivas? (preci jen zminene kousky, natoz triaxis
, jsou pomerne nakladna zalezitost 
Nemas nejakou ukazku?
velvet: myslim ze Amorphovi jde o tiche nahravani, jak napsal Vasek. Kazdy nema prilezitost osolit 50W celolampu bez nepriznivych dopadu na svuj nasledujici zivot mezi soucasnymi sousedy
Ja bych tohle tema taky rad vyresil.


Nemas nejakou ukazku?
velvet: myslim ze Amorphovi jde o tiche nahravani, jak napsal Vasek. Kazdy nema prilezitost osolit 50W celolampu bez nepriznivych dopadu na svuj nasledujici zivot mezi soucasnymi sousedy

Kermitak: bude, ale... JÁ JSEM TAK NASRANEJ, BÚÚÚ... stěhuju se, takže počítač, bedny a všechno jsou kdesi v koutě... a ještě dlouho budou, protože sám musím dělat zedníka a pak malíře a to bude ještě na dlouho. Sorry za výlev, ale už mám absťák a nevidím ještě světlo na konci tunelu.
Každopádně imulsy se dají stáhnout z netu, ale tam jsou samý MESA 4x12 atd. prostě nabasovaný metalový zvuky, který mi nevyhovujou. Stejně si budu kupovat teď aparát, tak pak si udělám z něj impulsy, který budou "matched" k používanýmu preampu.
Jinak toto téma bylo už poměrně podrobně rozebráno na instrumento.cz, odkud jsem čerpal většinu informací o tomto
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?t ... 363&page=0
ještě edit v reakci na kermitakův edit: Já nejsem tak dobrej ani bohatej, abych si kupoval nějakej hustej aparát - takže bude to asi jen kombo, něco jako Hot Rod (+ přídavný repro). Pokud budu chtít využívat jen preamp, tak budu muset stejně tahat celou kisnu
Každopádně imulsy se dají stáhnout z netu, ale tam jsou samý MESA 4x12 atd. prostě nabasovaný metalový zvuky, který mi nevyhovujou. Stejně si budu kupovat teď aparát, tak pak si udělám z něj impulsy, který budou "matched" k používanýmu preampu.
Jinak toto téma bylo už poměrně podrobně rozebráno na instrumento.cz, odkud jsem čerpal většinu informací o tomto
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?t ... 363&page=0
ještě edit v reakci na kermitakův edit: Já nejsem tak dobrej ani bohatej, abych si kupoval nějakej hustej aparát - takže bude to asi jen kombo, něco jako Hot Rod (+ přídavný repro). Pokud budu chtít využívat jen preamp, tak budu muset stejně tahat celou kisnu

Tak se na to koukej z ty lepsi stranky, co ja bych dal za to, byt uz prestehovanejvasek píše:Kermitak: bude, ale... JÁ JSEM TAK NASRANEJ, BÚÚÚ... stěhuju se, takže počítač, bedny a všechno jsou kdesi v koutě... a ještě dlouho budou, protože sám musím dělat zedníka a pak malíře a to bude ještě na dlouho. Sorry za výlev, ale už mám absťák a nevidím ještě světlo na konci tunelu.

Mrknu na to, diky.vasek píše:Jinak toto téma bylo už poměrně podrobně rozebráno na instrumento.cz, odkud jsem čerpal většinu informací o tomto
http://www.instrumento.cz/diskuse.php?t ... 363&page=0
HotRod je mazlik, je to soucast jednoho z mych tri dokonalych zvukuvasek píše:ještě edit v reakci na kermitakův edit: Já nejsem tak dobrej ani bohatej, abych si kupoval nějakej hustej aparát - takže bude to asi jen kombo, něco jako Hot Rod (+ přídavný repro). Pokud budu chtít využívat jen preamp, tak budu muset stejně tahat celou kisnu


velvet: je to jeden tejk rozkopirovanej do ctyr stop a pravy stopy jsou oproti levym delaynuty asi o 10ms, takze z toho muzou byt ty fazovy posuny o kterych pises. Sice sem se snazil to nastavit tak, aby mi to vadilo co nejmin, ale problem tohodle ladeni kytarovyho zvuku je v tom, ze clovek si hrozne rychle na tyhle veci zvykne a uz je neslysi:(
Tak jeste zkusim to nahrat opravdu dvojmo.
A vcera jsem se konecne kouknul na svoje kombicko a ma to vystup z preampu, takze dalsi moznost
Tak jeste zkusim to nahrat opravdu dvojmo.
A vcera jsem se konecne kouknul na svoje kombicko a ma to vystup z preampu, takze dalsi moznost

hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
kermitak, vasek: a to jako chcete hot rod na nahravani doma? to je 40w apec hlasitej jako krava.. mel sem ho asi rok, neni spatnej, urcite to je aparat, se kterym se uz da seriozne pracovat, ale na nahravani (doma) to neni.
doporucuju fender princeton nebo maximalne deluxe reverb, coz je 22w, nicmene na breakup v panelaku je to taky moc. ja ted davam dohromady nahravaci setup, kterej bude sestavat z fendera champ, vibrochamp, vox ac 15, neco z rady GA od gibsona, starej jet od ampegu a da-li buh tak supro amp. vsechno sou to mala lampova komba, ktera maj nadhernou dynamiku a charakter a daji se osolit na snesitelnem volume (i dyz je pravda, ze ja bydlim v baraku).
no a posledni vec, pristi tejden objednavam z ameriky ten ultimate attenuator, tzn. budu moct pro nahravani pouzit i twin reveb, hiwatt a dalsi 100w bestie
pokud je nekdo unavenej z amplitube, GR3 nebo z toho udelatka od wavesu, tak si poridte staryho fendera champ (da se sehnat na eby okolo 350eur), shurku sm 57 a mate vystarano.. pluginy pouzivejte pouze pro sepcialni efekty..
doporucuju fender princeton nebo maximalne deluxe reverb, coz je 22w, nicmene na breakup v panelaku je to taky moc. ja ted davam dohromady nahravaci setup, kterej bude sestavat z fendera champ, vibrochamp, vox ac 15, neco z rady GA od gibsona, starej jet od ampegu a da-li buh tak supro amp. vsechno sou to mala lampova komba, ktera maj nadhernou dynamiku a charakter a daji se osolit na snesitelnem volume (i dyz je pravda, ze ja bydlim v baraku).
no a posledni vec, pristi tejden objednavam z ameriky ten ultimate attenuator, tzn. budu moct pro nahravani pouzit i twin reveb, hiwatt a dalsi 100w bestie

pokud je nekdo unavenej z amplitube, GR3 nebo z toho udelatka od wavesu, tak si poridte staryho fendera champ (da se sehnat na eby okolo 350eur), shurku sm 57 a mate vystarano.. pluginy pouzivejte pouze pro sepcialni efekty..
-
- Příspěvky: 517
- Registrován: 04 úno 2005 13:37
vasek: jasne, rozumim, ale pride mi to kontraproduktivni, dyz si clovek muze za par korun poridit peknej malej aparat, kterej dyz dobre nazvuci mikrofonem, vyda za vsechny VSTcka a impulzy dohromady.. takze to bylo mineno spis jako rada pro nekoho, kdo by nahravani v domacich podminkach chtel brat opravdu vazne. jinak jako alternativu k champu bych zminil este novejsi male fendery blues a pro junior.. a spatnej neni koneckoncu ani novej fender champion 600ri, ten si muze dovolit snad uplne kazdej, ma vystup na externi box a dyz se vymeni lampa..
ale jasne, s impulzama to nema co do cineni, takze bych to timto prispevkem za sebe tak nejak uzavrel
ale jasne, s impulzama to nema co do cineni, takze bych to timto prispevkem za sebe tak nejak uzavrel

jinak pokud jde o tichý nahrávání, tak bych to shrnul takhle:
1/ buď vyřešíš pluginama - jenže to chce nízkou latenci, a je potřeba buď něco s Hi-Z vstupem, nebo přímo ty krabice, co jsou součástí Amplitube2, GR2, nebo ty nový věci od Line6. Já bych řekl, že pluginy jsou více či méně vzdálený tomu, co znáš za zvuk (podle názvu presetu). Ale jsou použitelný. Zejména v kombinacy s impuls responses- zkreslení použiješ z pluginu, bednu z IR... Ale je potřeba hodně tweakovat, aby to do mixu "sedlo"
2/ Nebo prostě Line6 a spol. (SansAmp...) O Womanizeru jsem četl samý dobrý věci, ale neměl ho v ruce. Nedávno u mne nahrával Jirka z Anime. On má nějaký custom dvoukanálový zesilovač a Line6 zrovna nemiluje. Ale zkusili jsme to rovnou přes Vox Tonelab SE a po pár hodinách mi řekl, že si to asi koupí.
Osobně mám toho Voxe mnohem radši, než věci od Line6- aly ty mi taky nijak nevaděj.
3/Ještě je možnost vzít zesilovač a připojit hardwarovou krabici s "Load" funkcí - je to hardwarová emulace (simulace?) cabinetu s odporem místo repráku. Palmer, Groove Tubes a Motherload jsou asi hlavní výrobci.
Novinkou je Transducer od SPL. Obecně je cena za jeden kanál docela vysoká ve srovnání s konvolučním řešením přímo v DAW.
4/taky jsem viděl malou bednu, která měla uvnitř vestavěný mikrofon. Celá byla odizolovaná. A nijak velká. Propagoval to snad dokonce Steve Stevens. A zněla dost "boxy"
Konečně všechny tyhle řešení mají společnou věc. mít zvuk dobře sejmutej. Tak že buď zvukovku/mixák s Hi-Gain vstupem. Nebo klasický DI boxy pro tyhle účely a pro účely Re-Ampingu vyrábí RADIAL engeneering (jak aktivní, tak pasivní). Nebo REDDI. Avalon U5. Valvotronics. Nebo třeba Millenia (za cenu poněkud vyšší...). atd. Nebo DI box vlastní výroby samozřejmě.
Moje zkušenost s "tichým" nahráváním kytary přímo do DAW (tedy čistej zvuk pro pozdější reamping ať hardwarem či pluginama) je taková, že je potřeba dát velkej pozor na peaky - obzvlášť v nějaký "power" písní, kde to kytarista občas dost smaží. Tak že klasika - mít dost velký headroom aby se nepřebudil převodník (i když na druhou stranu jeden - dva lupance sežere zkreslení - pokud je to dost "HiGain"
). Jenže právě nutnost mít to na vstupu "potichu" s sebou nese to, že potom pluginy nebo reamping hardwarem zní "né tak dobře" - protože je v signálu mnohem víc šumu, než z kytary rovnou do aparátu. Čili dobrý zvuk i z pluginu závisí na dobrým HiZ vstupu/ DI boxu.
howg!
1/ buď vyřešíš pluginama - jenže to chce nízkou latenci, a je potřeba buď něco s Hi-Z vstupem, nebo přímo ty krabice, co jsou součástí Amplitube2, GR2, nebo ty nový věci od Line6. Já bych řekl, že pluginy jsou více či méně vzdálený tomu, co znáš za zvuk (podle názvu presetu). Ale jsou použitelný. Zejména v kombinacy s impuls responses- zkreslení použiješ z pluginu, bednu z IR... Ale je potřeba hodně tweakovat, aby to do mixu "sedlo"
2/ Nebo prostě Line6 a spol. (SansAmp...) O Womanizeru jsem četl samý dobrý věci, ale neměl ho v ruce. Nedávno u mne nahrával Jirka z Anime. On má nějaký custom dvoukanálový zesilovač a Line6 zrovna nemiluje. Ale zkusili jsme to rovnou přes Vox Tonelab SE a po pár hodinách mi řekl, že si to asi koupí.
Osobně mám toho Voxe mnohem radši, než věci od Line6- aly ty mi taky nijak nevaděj.
3/Ještě je možnost vzít zesilovač a připojit hardwarovou krabici s "Load" funkcí - je to hardwarová emulace (simulace?) cabinetu s odporem místo repráku. Palmer, Groove Tubes a Motherload jsou asi hlavní výrobci.
Novinkou je Transducer od SPL. Obecně je cena za jeden kanál docela vysoká ve srovnání s konvolučním řešením přímo v DAW.
4/taky jsem viděl malou bednu, která měla uvnitř vestavěný mikrofon. Celá byla odizolovaná. A nijak velká. Propagoval to snad dokonce Steve Stevens. A zněla dost "boxy"

Konečně všechny tyhle řešení mají společnou věc. mít zvuk dobře sejmutej. Tak že buď zvukovku/mixák s Hi-Gain vstupem. Nebo klasický DI boxy pro tyhle účely a pro účely Re-Ampingu vyrábí RADIAL engeneering (jak aktivní, tak pasivní). Nebo REDDI. Avalon U5. Valvotronics. Nebo třeba Millenia (za cenu poněkud vyšší...). atd. Nebo DI box vlastní výroby samozřejmě.
Moje zkušenost s "tichým" nahráváním kytary přímo do DAW (tedy čistej zvuk pro pozdější reamping ať hardwarem či pluginama) je taková, že je potřeba dát velkej pozor na peaky - obzvlášť v nějaký "power" písní, kde to kytarista občas dost smaží. Tak že klasika - mít dost velký headroom aby se nepřebudil převodník (i když na druhou stranu jeden - dva lupance sežere zkreslení - pokud je to dost "HiGain"

howg!