Este taka, mozno pre vas pani "blba a zelenacska" otazka... Ale ako na to? Ako to pouzit? Ako zacat, kde plugin vlozit (pred alebo za kompresor a pod.) je mozne niekde najst nejaky postup, resp. nejaky mini voditko ako vlastne na to? Mozno to vyznie blbo, ale ako ma napr. taky snare "dobre" a ako kexik pise "super na snare" zniet? Moze ma niekto prosim vas uviest na nejaku kvazi cestu k tomu? Kde je ta "hranica" medzi tym co dobre znie a co znie super? Zacinam sa nejak stracat v pojmoch, postupoch a gulas ktory si varim ma nejak matie. Nemam v umysle sa nejak behom par chvil vyrovnat ludom co s tym pracuju, byt manik a pod., len v ramci svojich moznosti (kvalita monitorov, sluchadla, sample a pod.) sa nejak posunut vpred.
ja viem, ze sa pytam sprosto a uplne zakladacky akoby som nemal ani paru o com to tu cele je, ale bud som mimo alebo neviem co ale nijak nemozem prist na to. Skusam bavim sa, napr. s tym snare, ked sa uz o nom hovori, ale bud ho uplne rozprasim a zneje uplne naprd a tak to radsej necham tak.
Je nieco coho si vsimat? Ci uz na spectre, riadit sa usami, alebo sa moze stat ze v mixe ci uz pri komponovani napr. taky snare ani moc doladovat netreba?
Budem velmi vdacny, ak mi nieco ci uz na citanie, linky alebo tutorialy odporucite.
Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
Tomy45:
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
no, ked uz sa odvolavas na mna, tak ked napisem ze hydratone je dobry na snare, chcem tym povedat to ze tym snare efektujem a odporucam kazdemu kto tento plugin pouziva, ho vyskusat na snare. nic viac. ci niekto iny bude zdielat moj nazor, ze je super na snare, s tym vobec nesuvisi. pohlad na kvalitu je osobna a subjektivna vec a na druhej strane vysledok tvojej prace je objektivny a ide potom o to, ci sa paci aj ostatnym.
v zasade, zvuk je dobry vtedy, ked sa paci posluchacom, ktori vyhladavaju prislusny zaner, a ked nezaostava po zvukovej stranke za spickovou produkciou v danom zanre. vsimni si ze ta kvalita je opat definovana relativne, voci niecomu. inak to v umeni nikdy nepojde
v zasade, zvuk je dobry vtedy, ked sa paci posluchacom, ktori vyhladavaju prislusny zaner, a ked nezaostava po zvukovej stranke za spickovou produkciou v danom zanre. vsimni si ze ta kvalita je opat definovana relativne, voci niecomu. inak to v umeni nikdy nepojde
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
Tommy:
Prostě to zkoušej, neřeš co kdo říká, je třeba kroutit a laborovat, tak se nejvíc naučíš a najvetším vodítkem ti musí být tvoje uši. Na snare můžeš aplikovat skoro každej warm plugin i EQ, ale zásadněji ti s tím v tomhle případě myslím pohne kompresor nebo ještě líp jinej sampl
.
Prostě to zkoušej, neřeš co kdo říká, je třeba kroutit a laborovat, tak se nejvíc naučíš a najvetším vodítkem ti musí být tvoje uši. Na snare můžeš aplikovat skoro každej warm plugin i EQ, ale zásadněji ti s tím v tomhle případě myslím pohne kompresor nebo ještě líp jinej sampl

Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
kexik - ja som sa odvolal na teba prave pre ten vyraz "super na snare" - viem ako si to myslel, skor ma to zaujalo v zmysle toho co neskor vysvetlujes prave tou relativitou kvality - urovne zvuku. V tom mas pravdu.
c9000 - krutit a laborovat je fajn vtedy ked vies, ze mas otocne a posuvne potenciometre, a otocny tocis dolava alebo doprava a pohybom ti to hra hlasno alebo ticho
, atd... Co ja by som rad chcel vidiet a pocut je napr. snare pred efektovanim, snare po efektovani, ako znie v mixe a najma, vidiet nejaky screenshot a tam cervena sipka AHA tu je to ubrate s EQ pretoze xyz... Vidiet na spektre clovek vie kde cca ma ubrat ale AKO a co najefektivnejsie bez straty vernosti zvuku snare, to je myslim uz umenie. nalopatu napisane, ale myslim ze to naj vystihuje co som chcel povedat a co by som chcel u seba vylepsit - zmenit 
c9000 - krutit a laborovat je fajn vtedy ked vies, ze mas otocne a posuvne potenciometre, a otocny tocis dolava alebo doprava a pohybom ti to hra hlasno alebo ticho


Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
xyz = protoze to tomu dotycnymu znelo dobre. Nekomu jinymu to zase bude znit blbe. Fakt nechapu, co resis, univerzalni spravnej zvuk neni.
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
Existuje univerzalna mnozina v ramci ktorej sa pohybuje referencna kvalita zvuku.
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
Nechapes ma lebo ty si uz na to prisiel. Riesim len to, comu nerozumiem, ked mi to bude jasne, tak s tym prestanem.Kermitak píše:xyz = protoze to tomu dotycnymu znelo dobre. Nekomu jinymu to zase bude znit blbe. Fakt nechapu, co resis, univerzalni spravnej zvuk neni.
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
Jak prisel? Kazdou chvili se mi libi neco jinyho 
galod: nerekl bych, co bude v metalu skvely, bude v jazzu absolutne nepouzitelny; obavam se, ze absolutni meritka tady nelze pouzit

galod: nerekl bych, co bude v metalu skvely, bude v jazzu absolutne nepouzitelny; obavam se, ze absolutni meritka tady nelze pouzit
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
o tom sa predsa vobec nebavime, co je v metale kvalitne su tie iste principy ktore robia kvalitu v jazze.
frekvencna vyrovnanost, priestor, a vsetko ostatne....tie iste zakonitosti , len ine suroviny z ktorych varis
frekvencna vyrovnanost, priestor, a vsetko ostatne....tie iste zakonitosti , len ine suroviny z ktorych varis
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
No tomy pise, ze chce videt, jak nekdo krouti eq a proc krouti zrovna timhle (napr.), to mi moc neprijde jako diskuse o obecnych principech (ktere imho stejne neexistujou, maximalne v ramci zanru, i prostor chces mit pokazde jiny).
tomy: tim resenim jsem nemyslel, ze se nemuzes ptat
, ale ze proste nedokazu pochopit, o co ti jde.
tomy: tim resenim jsem nemyslel, ze se nemuzes ptat

Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
neexistuje jina cesta, nez si to prakticky projit a zpetne pak teprve muzes pochopit, co jsi vlastne udelal a kam jsi dosel. Kdyz chces vedet, jak a proc delat dnb, tak musis delat dnb, kdyz chces vedet, jak udelat rockovou vypalovacku, tka musis nejakou dobu delat rockovy vypalovacky atd. Jina cesta imho neni.
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
mam trochu pocit, ze tvoje otazka je podobna, jako by se clovek pred zkouskou ptal lidi co uz ji absolvovali, jak se na tu zkousku ucili. A jako bys doufal, ze z tech jejich odpovedi se to naucis a pochopis. Mozna ze se timhle zpusobem ta zkouska da projit, ale neda se takhle pochopit o co opravdu jde. Nevim teda jestli spravne chapu to na co se ptas...
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
Otázka v názvu topicu je skvělá, odpověď bohužel špatně uchopitelná. Já jsem přemýšlením dospěl k názoru, že nás, co si tady hrajeme se zvukem, limituje víc rozpoznání správného zvuku než schopnost jeho nastavení.
Z "filozofického" pohledu na věc odmítám správnost zvuku posuzovat odkazem na nějaké standardy (jiné produkce). To bychom se nikdy nikam nepohnuli.
Pro mě je dobrý zvuk takový, který podtrhne umělecký záměr díla při zohlednění technických aspektů jeho reprodukce.
Z "filozofického" pohledu na věc odmítám správnost zvuku posuzovat odkazem na nějaké standardy (jiné produkce). To bychom se nikdy nikam nepohnuli.
Pro mě je dobrý zvuk takový, který podtrhne umělecký záměr díla při zohlednění technických aspektů jeho reprodukce.
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
"Z "filozofického" pohledu na věc odmítám správnost zvuku posuzovat odkazem na nějaké standardy (jiné produkce). To bychom se nikdy nikam nepohnuli."
ked by si sa dostal konecne ku svojmu idealnemu vysledku zistil by si ze to robis presne tak ako spicky v danom obore.
ked by si sa dostal konecne ku svojmu idealnemu vysledku zistil by si ze to robis presne tak ako spicky v danom obore.
Re: Jak človek pozná, že je zvuk "dobrý"?
To je velkej omyl. Uz jsem to psal, ale idealni zvuk jednoho != idealni zvuk jineho.galod píše:ked by si sa dostal konecne ku svojmu idealnemu vysledku zistil by si ze to robis presne tak ako spicky v danom obore.