synthy samozrejme storm je najhorsie "all-in-one" riesenie na trhu... konkretne o Prophet V som cital dost chvalu ale zatial som ho nemal v rukach takze neviem posudit ...Jindy píše:dendy: díky...no a od Arturie jsi myslel celý Storm a nebo jen věci jako Prophet 5, minimoog atd.?
Jak udělat z VSTcek analogová monstra
dendy: já vim, ten Storm je asi něco pro úplný amatéry, nikdy sem to nezkoušel, ale když jsem viděl že to má nějaký Wizard kde si vybereš styl který chceš hrát, tak to mě fakt odradilo. No vyzkoušim ten minimoog, to je klasika jak koukám...a co ten ARP2600 V, je to dobrý? sample dema z toho se mi libí zvukově rozhodně víc než z toho minimoogu, slyšim tam lehký šum a zní to fakt dobře "zatepleně"...
tazko poradit.. vseobecne ide o to - vyskusaj, ak na tom dosiahnes zvuky ktore potrebujes dosiahnut tak je to to co hladas
o tom to cele je, necakaj ze ti niekto poradi "toto je super synth" .. kazdy hlada nieco ine takze tazko povedat.. ja sobne preferujem tvrdy pevny digitalny zvuk (v tom pozitivnom zmysle slova) a az na par vinimiek ma analog moc za srdce neberie...
No nevim, ty to popisujes jako, ze penize se vydělávají prodejem "značek", ale mě bylo v roce 1991 patnáct let a bydlel jsem v Jihočeském maloměstě bez příležitostí. Chodil jsem o víkendech plést ponožky do místní manufaktury a tak jsem si vydělal na svoje první nástroje DX7, Kawai K1II a Atari STFM.Jindy píše:a.tom.x: moc se nad tím rozčiluješ koukám, klídek...víš, já bych chtěl svůj vlastní raketoplán a tak mám teda makat, abych na něj měl? jasně, to je trochu něco jiného...jenže mě se zatím nechce vrážet 60 klacků do nějakého virus ti nebo něčeho podobného...opět opakuji, že v tomto tématu jsem čekal úplně něco jiného, než rady od borců ve stylu: "Chceš analogový zvuk, tak makej a na analog si vydělej, ser na VST, ty nikdy mít analogový zvuk nebudou!" Nene, opravdu se mi nelíbí co z tohohle tématu lidi jako ty dělaj, mě tohle nezajímá. Jestli chceš někomu vnucovat analogový mašiny, tak si na to založ téma s nadpisem "vnucuju vám analogový mašiny" nebo tak podobně. A pokud vím, tak právě třeba Virus je simulace analogu, takže je to specializovaný sw poháněný dsp procesorem, takže to žádný analog není, což netvrdím, že tu někdo říkal. Navíc, mě nějak analogový zvuk nebere, tohle téma čtu pouze ze zajímavosti. Mě se nelíbí strašně provařenej zvuk tb303, už je to vintage jako prase. Já si radši pojedu sw cestou, prachy vrazim do Conroe až vyjde, nebo později do quad-core procíku.
Vy to máte dneska strašně snadný. Táta Vám koupí za pár švestek PC a všechno ostatní si nakradete. To za nás nešlo a celkem Vám zavidím. Problém je, že znalosti, který sbíráš léta na hardware a babráš se jestli ten který filtr zní dobře a v jakém pásmu, jak se propojuje modulár, na co je dobrý key-follow a jaký je rozdíl mezi analogem od Rolanda, Korga nebo Yamahy Vám prostě chybí. Pak se ptáš jak udělat z VSTi analogové monstrum. Kdybych ti to měl říct natvrdo neuděláš. Nejde to, ale po pár letech práce se k tomu možná přiblížíš.
Konec konců možná by ses divil kolik těch super analogovejch zvuků jsou layery nasamplovaný do nějakýho obstarožního 12-bit sampleru s analog. filtrem a pamětí 256 kb, kterými tady všichni pohrdají. Stačí se mrknout na starý Depeche Mode nebo Kraftwerk ... takže možná typ - přesampluj to na nějakou horší frekvenci. nebo ještě líp před tí samplováním to nahraj na pásek a? to trochu "změkne"
Jo a analogový mašiny ti nenutim. Raději si je koupím sám
nemas tak celkom pravdu (aj ked chapem co chces povedat a zcasti shlasim).. ide o to ze aj medzi softwarom mas kopu balastu (vlastne ovela viac ako medzi hw - imho tak max. 10% softwarovych synthov a efektov su ozaj kvalitne) - a ak chces dosiahnut ozaj kvalitu je to pomerne dost roboty prehrabavat sa tym, skusat kde ktory filter znie dobre, na co sa da pouzit a na co zase nie lebo sa prejavuju jeho nedostatky a podobne - cize ked chces, vedomosti nazbieras aj tu - tak isto poznam ludi co maju haldy HW ale ich vedomosti su tak nizke ze sa snimi tazko da nejak odbornejsie bavit ... fakt je ze jedina vyhoda je ze sofware sa da relativne "beztrestne" "nakradnut" ... takze tam ta vyhoda ozaj je .. to len na okraj..a.tom.x píše:Problém je, že znalosti, který sbíráš léta na hardware a babráš se jestli ten který filtr zní dobře a v jakém pásmu, jak se propojuje modulár, na co je dobrý key-follow a jaký je rozdíl mezi analogem od Rolanda, Korga nebo Yamahy Vám prostě chybí.
To je docela pravda, taky si občas říkávám, jakou bych dělal muziku, kdybych měl hned od počátku arsenál VSTček. Ale pak si vzpomenu na K4-ku a panický respekt vůči ní a hned vím, že to byla správná cesta:-)...Vy to máte dneska strašně snadný. Táta Vám koupí za pár švestek PC a všechno ostatní si nakradete. To za nás nešlo a celkem Vám zavidím....
btw: Začátečníkům v "analogu" bych krom koupě některejch zajímavejch starších kouků doporučil třeba i MFB Synthlite II, 4 hlasy za 300€ a zvuk vskutku zajímavej a rozhodně ne nepoužitelnej i po přechodu do profesionality.
a.tom.x: no, dobrá odpověď, beru a uznávám, že jsem se možná spíš rozčiloval já, sorry...ale pc jsem si koupil sám na splátky...a s vst to dělám tak, že mě prostě nestačí demo nebo trial, já si to chci vyzkoušet pořádně a dlouho a zjistit, jestli mi to vyhovuje. vyzkoušel sem už kopu vst, mám toho několik dvd a jediné co z toho pořád používám je microtonic, z3ta a atmosphere...jako první si plánuji koupit microtonic...zkouším ho několik měsíců, vyhovuje mi a proto si ho koupím, asi tintonic. nějaké demo kde mi každých pár minut do toho něco pípá, to se mi prostě nelíbí a mám odpor v tom programu potom cokoliv zkoušet tvořit. myslím, že to je celkem logické, alespoň pro mě. Přiznávám, že všechno si nekoupím, pokud to bude až příliš drahé, ale alespoň něco a postupně je si myslím lepší, než nic. no a jasně že analog má asi šumět, proto sem do skladeb začal přidávat white noise a občas to proženu přes voxengo warmifier, ale ne vždy. to mi docela stačí, zatim. někteří z vás (asi většina) tu mají poměrně velký náskok a začínali v dobách, kdy pc sloužil spíš jako sampler a tak kvalitní syn?áky jako dnes na něj prostě nebyly, ale za to máte zkušenosti s hw mašinkama, které já nemám. A to vydělávání peněz jsem popisoval z pohledu obchodníka, nikoliv z pohledu brigádníka či zaměstnance - ti mají jistě dnes větší možnosti, to je pravda. Pro obchodníky byly časy těsně po revoluci naprosto zlaté, jelikož tady bylo všechno pro každého nové. O zavádění značek to je především, protože tady byl na trhu v tomto směru strašně velký prázdný prostor, který je dnes již bohužel naprosto zaplněný. Víš kolik mi je let, takže já v té době byl taky malý pívo, ještě menší než ty, protože jsi starší, a znám tu situaci jen z tátova vyprávění a vím, kolik bylo možné si v té době obchodem (a hlavně zaváděním značek) nahrabat a teď už to nejde, je tu strašná konkurence. Pokračujeme dále - dobře, tak jsem to přehnal, nenutíš mi analogový mašiny. Já sám bych si jednou chtěl koupit něco jako Radias nebo ten Fusion co jsme tady někde řešili jestli jsi to četl, což ovšem samozřejmě analog není, to je digital, simulace nevim ani čeho, ale líbí se mi to a pracovat bych s tím uměl, jednou si to taky koupím, ale ještě si počkám, třeba vyjde něco mnohem lepšího.
jo a omlouvám se, že jsem to nesetřídil do odstavců a nejde to chronologicky, možná to pak ještě zedituju..
jo a omlouvám se, že jsem to nesetřídil do odstavců a nejde to chronologicky, možná to pak ještě zedituju..
Ještě menší poznámka k čórování VSTček:
Myslím, že je dobré řídit se hesly od těch nejpovolanějších, od Team H20.
Nejdůležítejší je: "Don't make money using warezed software", s tím asi každý souhlasí.
Potom: If you like it, buy it! (čímž se řídit snažím)
kradení bych tomu neříkal, ale spíš - "Try before you buy", protože jak jsem psal, tak trial nebo demo vám nedá o softu obrázek tak, jako plná verze.
Ovšem, většinu lidí to láká když už tu plnou verzi mají, tak proč si to kupovat. Je to spíš o svědomí no, které někdo má a někdo ne. Třeba ten microtonic je podle mě tak výborně odvedená práce, že nějaké ty 3 litry magnusovi rád pošlu. Jen mě trochu mrzí, že většina vst to nemá zařízené stejně jako FL Studio, které zaplatíš jednou a nové verze potom dostáváte už zdarma, tak by to mělo být.
Myslím, že je dobré řídit se hesly od těch nejpovolanějších, od Team H20.
Nejdůležítejší je: "Don't make money using warezed software", s tím asi každý souhlasí.
Potom: If you like it, buy it! (čímž se řídit snažím)
kradení bych tomu neříkal, ale spíš - "Try before you buy", protože jak jsem psal, tak trial nebo demo vám nedá o softu obrázek tak, jako plná verze.
Ovšem, většinu lidí to láká když už tu plnou verzi mají, tak proč si to kupovat. Je to spíš o svědomí no, které někdo má a někdo ne. Třeba ten microtonic je podle mě tak výborně odvedená práce, že nějaké ty 3 litry magnusovi rád pošlu. Jen mě trochu mrzí, že většina vst to nemá zařízené stejně jako FL Studio, které zaplatíš jednou a nové verze potom dostáváte už zdarma, tak by to mělo být.
kexik: tady jsou nejake demo mp3
http://www.sequencer.de/mfb/mfb-synth.html
http://www.sequencer.de/mfb/mfb-synth.html
-
zajíc zvědavec
- Příspěvky: 69
- Registrován: 03 kvě 2005 21:41
Tým H2O je povolaný ? Oni vyrábí soft ? Ty si fakt neškodný debílek.Jindy píše:Ještě menší poznámka k čórování VSTček:
Myslím, že je dobré řídit se hesly od těch nejpovolanějších, od Team H20.
Nejdůležítejší je: "Don't make money using warezed software", s tím asi každý souhlasí.
Potom: If you like it, buy it! (čímž se řídit snažím)




