kytara live i recording

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
peetr1
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2005 20:36

kytara live i recording

Příspěvek od peetr1 »

Dobrý den, potřebuji poradit ve věci nahrávání kytary do PC.
Zvažuji koupi Ampmodelingového kytarového stereozesilovače (hlavy) http://www.musiccenter.cz/Line6-Vetta-I ... e/:3:14785 , + reprosoustavy Messa bogie - rectifiery 270 W. Toto hlavně z důvodu živého hraní. Mno chtěl bych zabít dvě mouchy jednou ranou, a současně použít hlavu pro recording do PC. Mám kartu RME Fireface 400 a cubase 5. Nemůžu si dovolit pro nahrávání snímání kytary mikrofonem z repro, i když by to bylo asi nejlepší řešení. Proto bych uvítal Vaši zkušenost s přímým nahráváním kytary přes hlavu do PC. Cestu mám namyšlenou Kytara/fireface 400. Hlavu bych zapojil jako externí efekt do insertu (digitální vstup+ výstup). Midi bych využil pro ovládání parametrů pomocí MidiCC (sice v omezené míře). Zajímají mě Vaše zkušenosti nebo názory hlavně z hlediska kvality nahraného zvuku touto přímou cestou. Používám zkreslenou i čistou kytaru. Názor uvítám i s jinou kytarovou hlavou - line6, Marshall atd.
Tak díky a hoj

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Cyril »

peetr1: a jak budes resit simulaci repra? Asi impulsama, predpokladam...?

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 5068
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Amorph »

nevim jak hraje ta hlava, nikdy jsem ji neslysel, ale hrajou na to i slavny jmena, muze to byt fajn. Takze na live proc ne. I kdyz je to trochu draha sranda a pokud potrebujes spis dobrej zakladni zvuk, tak by mozna melo smysl si za ty prachy koupit spis nejakej vyssi lampovej Marshal nebo Messu. Jestli pouzivas i mraky efektu, tak to asi smysl ma. A samozrejme si clovek usestri starosti s obcasnou vymenou lamp. Ale zrovna kvuli nahravani do PC bych ji asi neporizoval. Kdyz nahrajes cistej signal do PC pres Fireface, tak dneska uz existuje nekolik sotware pluginu, ktery ti poskytnou velmi dobrej zvuk a jsou dokonce i zadarmo. Nejdriv vyzkousej par pluginu od cloveka jmenem Nick Crow, pripadne Simulanalog Guitar Suite, nebo Acme Bar Rig, nebo Poulin. Ty veci hrajou dost slusne i ve srovnani s hardwarovyma preampama a efektama. Simulaci bedny a mikrofonu pak vyresis pomoci konvoluce jak v pripade sw, tak v pripade ty Line6 hlavy.

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Cyril »

Vrele doporucuju vyzkouset novou virtualni hlavu LE456 od LePou - http://lepouplugins.blogspot.com/

P.S. ten typek prej pracuje na simulaci Rectifiera :shock: A v jeho pripade se teda je na co tesit, je to absolutni mistr!

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 5068
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Amorph »

A myslim docela oblibena varianta pro pc nahravani je hw lampovej preamp a k nemu pak v pc sw simulace repra. Ten hw preamp bys pak s nejakym koncakem mel v racku i na live. Takze v tvem pripade, kdyz uz mas tu mesa bednu, tak bych doporucoval Triaxis a k nemu koncak 2:90 ;-)

Wohma
Příspěvky: 1655
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Wohma »

Jen opravim par veci v tvym postupu (POZOR! Nerikam, ze je to nutne spatne, jen ze bych to ja udelal jinak).

- Vetta je dle vseho slusnej apec, ale kdyz uz simulace, tak alespon na zivy hrani doplnit lampovym koncem. Spousta kapel dnes hraje na PODy prohnany pres lampovy konce a vysledek zni velmi dobre (osobni zkusenost). Proto bych doporucil spis jinou cestu - bud oddelit nahravaci/domaci setup, nebo vybrat neco jineho. Pokud bys oddeloval, asi bych bral POD X3 a na zivy hrani nejakou lampovou palici. Konkretni model klidne doporucim, ale je treba trochu doplnit jaky styl hrajes, co od zvuku cekas, jakou kytaru mas a jestli mas nejaky zvukovy preference.
Pokud bys chtel vybrat jiny model na nahravani i doma, pak muzu doporucit napr. hlavy ENGL, ty maji vyhodu, ze z efektove smycky jde signal i ve standby rezimu (proc je to dobre viz dal) a tim padem nepotrebujes pripojit zatez na vystup (reprobox). Takze ti muze v pokoji stat jenom hlava, nejak takhle: http://zahrobi.net/pub/apec.jpg :). Velmi zajimavy je ted novy simulator apecu a efektu Axe FX, ale je to drazsi spas a u nas se zatim asi neda sehnat. Ale pro tvoje ucely by to mohlo byt to prave, mrkni na to.

- Predpokladam, ze nemuzes snimat repro kvuli tomu ,ze bydlis v panelaku nebo podobne kralikarne, kde bys rusil sousedy. Pak mas nekolik dalsich moznosti:
1) Koupit isolation box (nebo jak se to sakra jmenuje :D zkratka reprak s mikrofonem v odhlucnene krabici), pak bys nikoho nerusil a vse by bylo jak ma byt.
2) Koupit nejakou brzdu (doporucuju THD HotPlate nebo neco od Webera) a brzdit signal na linkovou uroven.
3) Nahravat linkou. K tomu mas nekolik moznosti: Spousta aparatu ma primo Line Out (nebo Direct Out), ale pozor - casto tam byva zabudovana simulace reproboxu a ta vetsinou nestoji za moc. Je treba si ohlidat, jestli jde vypnout.
Kazdopadne lze nahravat i naprosto jednoduse - pomoci efektove smycky. Signal je pak potreba prohnat simulaci boxu a chybi tomu ta echt lampovost, kterou delaji koncove elektronky, ale pokud chces nahravat primo, tak o to pravdepodobne prijdes (pokud nepouzijes metody 1 a 2). Kazdopadne to na tom nemusi byt nijak dramaticky slyset, pokud nehledas vylozene zvuk, ze kteryho cakaji lampy.

- nahravat do zvukovky a pak to cpat zpet do hlavy je podle me nesmysl. Rozhodne bych doporucoval kytaru pichnout do hlavy a z te pak nejakym zpusobem vyvest signal. Na druhou stranu je fakt, ze to muzes kdykoli reampovat, pokud nahrajes vylozene dry kytaru, ale pokud do hlavy posles linkovej signal, tak to bude hrat jinak, nez signal primo z kytary.

- nahravani primo je IMHO vhodna metoda na nahravani vseho druhu, pokud budes mit dost casu, penez/prostredku a vule, tak z toho muzes vykouzlit velmi kvalitni zvuk.

EDIT: Sakra, nejak jste me predbehli :D

No jinak dodam - SW simulace sice hraji moc pekne na urcity styly, ale rozhodne to neni reseni. Ne pokud je rozpocet v radech desetitisicu, SW simulaci prevalcuje kdejaka lampova hlava.
Lampovej preamp by byl velmi dobre reseni, s tim Triaxisem se da jenom souhlasit.
Naposledy upravil(a) Wohma dne 01 lis 2009 21:07, celkem upraveno 4 x.

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Cyril »

Myslim, ze Amorph radi dobre, taky bych sel spis touhle cestou co rika, ale samozrejme nevime, na co to vlastne chces, a nakolik potrebujes univerzalni aparat narvanej funkcema a moznostma... prijde mi to ale fakt drahy, osobne bych se mit ty penize na tu line6 vychcal a sel do nakyho nekompromisniho reseni typu Mesa, Engl a spol.

peetr1
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2005 20:36

Re: kytara live i recording

Příspěvek od peetr1 »

Aha tak jsem zase trochu v obraze. Řeším dilema jak to všechno sjednotit a maximálně využít pro live i rec. Lampu až tak moc nepotřebuji, protože již nyní používám mršiče (mám PODa 2), a do budoucna se bez mršičů neobejdu. Softw. simulace - viz amplitube a pod. je pro rec nepoužitelné - zní to hrozně. A jestli by to mělo znít obdobně i při nahrávání přímo z hlavy do PC tak to bych nebral. Obecně řeším dilema co koupit a jak to celé využívat. Kombo jsem pro live hraní zavrhl, nemá to tlak:
1.POD X3 PRO, pedál, hlava tranďák, repro nebo
2."hlava tranďák se simulacema" a repro. Tady u té hlavy jsem předpokládal že digitální vstup a výstup 24 bit/96kHz je určen i pro potřeby nahrávání do PC. Nějak mě uniká jejich primární význam. Můžete mě jejich význam blíže osvětlit? Jestli nahraji signál do PC přes zvukovku a posílám je dále digitálním výstupem do hlavy - tady snad neřeším dilema linkového výstupu @píše Wohma?? Je to digitál né?? Manuál je v angličtině, pořádně jsem ho nečetl. Jinak direct výstupy to má též symetrický (s možnosti odpojení země při vzniku zemní smyčky) i nesymetrický. http://line6.com/vettaii/ins.html Asi se tím budu muset ještě víc prokousat. Cosik mě to dnes nemyslí, sry.
Jinak nebydlím v paneláku, ale jde mě spíš o pohodlí. Bednu mám ve zkušebně cca 30 km od bydliště a jsem líný na to, abych ji pořád převážel.Hlava je v pohodě tu dám do osobáku i sám :D
Zvukově mě vyhovuje tranzistor. hlava. Pod x3 jsem slyšel, tranzist. hlavy od Line6 taky, dost mě překvapily a chtěl bych si jednu z nich pořídit. Zvukově mě vyhovují. Hraji styly od dechovek až po trash metal. Proto výběr zvuk. rejstříků vítám. Mimo jiné taky hodně experimentuji se zvuky.

Wohma
Příspěvky: 1655
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Wohma »

Problem je ten, ze tranzistor ma pri vytaveni a prohnani PAckem dost suchy zvuk. Pozna se to takovym sycivo-chrcivym zvukem na vyssich frekvenci, nedokazu to presne popsat, ale je to docela neprijemne. Na druhou stranu spousta lidi v mem okoli to nevnima, tak nevim. Ale osobne na lampy nedam dopustit, nemel bych problem s pouzivanim simulaci aparatu, ale chtel bych vzdy alespon lampy v konci.

Co se tyce vystupu z hlavy, jestli je to analog nebo digital je celkem fuk, u digitalu "usetris" jednu konverzi do analogu a zpet. Pokud bys pouzival ten digitalni vstup, tak tam by to asi bylo fakt jedno, jestli pujdes primo do aparatu nebo Hi-Z vstupu na zvukovce, ale nejak v tom nevidim jakejkoli prinos (v pouziti toho digitalu).

Pokud jsi smirenej s pouzivanim simulaci a povazujes to za vyhodu a navic ti vyhovuje tranzistorovy zvuk, pak asi neni co resit. Na druhou stranu velmi doporucuju v nejakych hudebninach porovnat zvuk lampy a simulaci, nevim, jak moc mas zkusenosti s lampama.

peetr1
Příspěvky: 84
Registrován: 07 lis 2005 20:36

Re: kytara live i recording

Příspěvek od peetr1 »

Jsou mi známy rozdíly mezi tranzistorem, mosfetem a lampou. Technicky i sluchově. Spousta kapel má nahrané desky na tranďáku - třeba moje obl. kapela Anthrax. Mno co fakt nechápu je primární význam digit. vstupu a digit výstupu u této hlavy. Nahrávat přímo přes zvukárnu má své výhody při konečné mixáži, kdy můžu pozměnit třeba i barvu kytary která víc zapadne do mixu. To je ale jiné téma....
Jinak téma se rozvinulo a dost jste mě již pomohli. Trochu blíže jsem pochopil co všechno ještě musím řešit, přesto se zeptám ještě trochu jinak.
Máte někdo zkušenost s přímým nahráváním kytary do PC Ampmodelingovým kytarovým stereozesilovačem (hlavy) pomocí jejich digitálních vstupů a výstupů? Uvítal bych praktické zkušenosti. .....ne každá hlava disponuje touto možností, takže možná se uspokojivé odpovědi nedočkám. :roll:
Zatím se mějte du chrnět.

Wohma
Příspěvky: 1655
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Wohma »

Uprimne - myslim si, ze v ramci tvych oblibenych interpretu budou ti, co nahravali na trandaky, tezce v mensine. Ale to je jedno, za lampu uz jsem tu orodoval dost, tak s tim prestanu :D

Takovej Steven Wilson z Porcupine Tree je znamej tim, ze pouziva uz odpradavna POD 2.0, na kterym byl schopen doma vykroutit tak dobry zvuky, ze je nekdy i pouzili na albu, ale stejne zbytek nahrava na apecy Bad Cat a podobne :)

Zkusenost s digitalni hlavou nemam, ale IMHO to bude technicky to stejne jako pouziti VST simulace.
Dobrou :)

Cyril
Příspěvky: 5865
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Cyril »

peetr1 píše:Softw. simulace - viz amplitube a pod. je pro rec nepoužitelné - zní to hrozně
Odvazny tvrzeni, silne doporucuju vyzkouset ty vyse zmineny pluginy (LePou, NickCrow...), doba pokrocila. Ze je to freeware ani nahodou neznamena, ze je to horsi, nez vselijaky ty Amplitube. Naopak. Samozrejme to chce k tomu dobry impulsy a pohrat si s nastavenim.

jeany_jeany_jeany
Příspěvky: 139
Registrován: 15 pro 2008 13:49

Re: kytara live i recording

Příspěvek od jeany_jeany_jeany »

peetr1 píše:Kombo jsem pro live hraní zavrhl, nemá to tlak
Že jsem tak smělý, na jakých podiích to vlastně hraješ? Pokud to nejsou výradně stage 30x20m pro desítky tisíc lidí je tahle tvoje poznámka zcela irelevantní.
Tlak by totiž nsprávně nemělo tvořit kombo samé, alébrž P.A. kam je vhodně odsnímané kombo směrováno. To, že se tak neděje je bohužel způsobeno m.j. i hochy, kteří dovláčí do miniklubíku 150W bestii, kterou oslolí na plno s tím že to bude mít tlak. Výsledek je, že se osolené kombo nasbírá do mikrofonů na pódiu, které mají za úkol snímat něco úplně jiného, čímž se jednak vytvoří tzv. koule a druhak se dokurví i zvuk komba (různé EQ na těch mic, fázový posuny. hřebenový filtry blabla) a ve snaze aby zvuk byl alespoň trochu koherentní (ne každej má zpožďovaný P.A.) se solí i P.A. nad meze aby se přeřvalo to kombo a pak všichni odchází z kocertu hluchý a nasraný, bo nebylo ničemu rozumět a zvuk stál za píp.

50W celolampáč bohatě stačí na cokoli, co běžný český smrtelník může kocertně spáchat.

Pak taky moc nechápu proč se bráníš lampáči , dle toho cos psal ,tak love evidentně moc problém nejsou. Blbě se to popisuje, ale díky specifikýmu harm. zkeslení je celolampáč víc průaznější a plnější a může ten požadovaný "tlak" tvořit lépe neš tranďákový šumítko...

Wohma
Příspěvky: 1655
Registrován: 05 říj 2007 08:30

Re: kytara live i recording

Příspěvek od Wohma »

Kombo ma tu nevyhodu, ze az na par drazsich kousku jsou vsechny openback (ono to pri bezne konstrukci ani moc jinak nejde), coz treba pro tvrdsi styly neni zadouci, uzavrenej box ma pevnejsi zvuk. A slyset se na stagi z aparatu je nekdy potreba, nas jako 6-clenny ansambl je tezke nazvucit tak, aby kazdy mel vlastni odposlech a sdileny odposlechy se mi moc neosvedcily, to jsem radsi vsechno jel podle bicaka, kde to slo.
Jinak samozrejme souhlas :)

Cyril: Doporucuju si u Andyho Sneapa najit shootouty - SW simulace vs. preamp 5150ky, jsou tam dost zasadni rozdily, ktery vetsina poznala i na blind. Ty simulace zni celkem dobre, ale realna lampa je stale vyrazne lepsi.

jackies

Re: kytara live i recording

Příspěvek od jackies »

jeany_jeany_jeany : zlatá slova

Odpovědět