Prostorotvorba - Reverby / Delaye

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Odpovědět
Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2737
Registrován: 22 zář 2005 16:21

verbz

Příspěvek od bassline »

Amorph:...elektronicka synteticka hudba je samo o sebe neprirodzena, FX su jej nutnou sucastou...Skus skomponovat elektronicku skladbu bez FX tak, aby znela stavnato, nikdy sa ti to nepodari, stale to bude bez FX sucha umelina...

Cyril
Příspěvky: 5704
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

Taky me mrzi ze se zatim nepridal matucha...

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4792
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph »

bassline: O tom, ze bych v elektronicke hudbe nepouzival FX, jsem vubec nemluvil. Mel jsem za to, ze se bavime o pouzivani prostorovych efektu, reverbu a delaye. Pouziti treba nejakych filtru, modulaci atd. beru jako nedilnou soucast toho synth zvuku.
Celkem si stojim za tim, ze zvuk syntaku, ktery chci mit v nahravce hledam nejdrive suchy (bez reverbu a delaye) a kdyz jsem s nim spokojenej, tak teprve pridavam delayea reverb. Pokud totiz pred naefektovanim neco prehlidnu, tak mi to bude chybet/prebyvat/rusit ve vysledku a ja nebudu vedet co s tim, protoze to pres ty efekty neidentifikuju a budu se snazit to vyrovnat zmenou tech efektu a nikam to nepovede. To same se bude dit, pokud to nebude sedet dohromady s nejakym jinym nastrojem ve skladbe. Takze si myslim, ze prostorove FX je dobre aplikovat az v celkovem kontextu skladby. Ovsem jsou i jista specifika zejmena u elektronicke hudby, kdy tohle asi nelze zobecnovat, treba trancovou arpeggio synth linku si asi nelze predstavit bez masivniho nahaleni a mnohonasobnyho delaye s dlouhym feedbackem, takze je zase lepsi ji pripravit tkhle rovnou a zbytek mixu tomu prizpusobit... To uz ale z meho pohledu opet neni az tak aplikace prostorovych efektu v mixu, jelikoz ty pouzite FX se stavaji nedilnou soucasti toho syntaku.

rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis »

bassline - moc to odbacas od povodnej temy. Mam pocit, ze stale hovoris o reverboch a delayoch ako efektoch na paradu, kdezto matucha pisal o priestorovosti nahravky ako takej, bezohladu nato, ci je to elektronika alebo ziva kapela.

Dobre priestorovo vyriesena nahravka je kumst, rad by som o tom cital od profikov cele kilometre, trebars rozhodenie roznych dozvukov po panorame. Ale urcite sa nemylim, ked si myslim, ze toto sa vycitat neda, treba si to vychytat usami a praxou :).

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

usami tazko... to su veci ktore ide z mixu odpocuvat len priblizne... ale od profikov sa take nedozvieme, obavam sa; to je totiz to co ich zivi...

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2737
Registrován: 22 zář 2005 16:21

verbz

Příspěvek od bassline »

rastis:
... mas pravdu tato tema je o tej priestorovosti, neuvedomil som si to, sorry vsetkym za OT...

Neural_I
Příspěvky: 1256
Registrován: 09 zář 2005 12:20

Příspěvek od Neural_I »

muze se nejak podepsat na prostoru nebo dojmu z nej finalni mastering ? ted teda myslim profimastering, ne L3ka ve vejvlabu proboha. odpovim si sam pac odpoved znam, znamena to ale ze tak jak mi znej nektery suprove smichany skladby jakoby hrala kapela kolem me, je to nafoukany a nadejchany, vsechny nastroje skvele definovany a oddeleny a citelny, ze to je takhle perfektne zmakly v ramci mixu a mastering to maximalne nalesti ? neni nejakej postup kdy se treba na reverby a delaye relativne chudej mix nafoukne "kolem posluchace" nejakym finalnim procesem ? treba aplikovanim impulsu nejakyho prostoru, nebo tak neco ?
Jde mi o to, ze zjsou skladby ze kterejch uchcavam a desne se mi jejich prostor libi, ale neslysim v tom nejaky vyrazny reverby nebo delaye (zeby spis early reflections nez chvost reverbu, nebo kratky "neslysitelny" reverby ?), naopak kdyz se o to pokousim sebevic doma na svy tvorbe, furt je to naky moc placaty a divny, proste furt sem nespokojenej.
Dam nastrojum hlasitost, panoramu a frekvencni pozici, rozstrkam je v prostoru, ale nejak se mi nedari je stmelit aby pri poslechu hraly jaksi prijemne kolem dokola a mel sem pocit ze sem soucasti skladby, furt mi to prijde jakobych sedel v hledisti a koukal na nejakou vice ci mene placatou projekci.
univerzalni reseni neni a necekam spasnou odpoved, jenom me zajima jestli se mastering muze podepsat, nebo jaky prostorovy techniky daj skladbe ten spravnej smrnc? taky je to mozna proste a jednoduse tim ze dostupny pluginy jsou precejenom neco jinyho nez profi masiny ve studiu

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4792
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph »

Jeste takova otazka do plena, jakej reverb plugin a pro jakej ucel pouzivate/byste doporucili?

Uživatelský avatar
kexik
Příspěvky: 12152
Registrován: 08 bře 2004 13:43

Příspěvek od kexik »

ja som oprasil stary dobry timeworks 4080, ked sa prepne na 64 bitov, tak robi celkom dobre taky ten cisty, prirodzeny dozvuk bez definovanych reflexii (akusticke nastroje, vokal)... kedysi davno som ho zavrhol ako pazravy, ale cez prizmu sempronu3100 to uz tak nevyzera :)
a na bicie pouzivam casto kjaerhus classic reverb. no a okrem toho vsetky ostatne ;)

rastis
Příspěvky: 3005
Registrován: 27 úno 2005 21:23

Příspěvek od rastis »

Amorph píše:Jeste takova otazka do plena, jakej reverb plugin a pro jakej ucel pouzivate/byste doporucili?
http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=475

Uživatelský avatar
Amorph
Moderátor
Příspěvky: 4792
Registrován: 24 lis 2005 22:22

Příspěvek od Amorph »

rastis: Dik, priste nebudu linej:)

Uživatelský avatar
Fractal
Příspěvky: 2838
Registrován: 10 dub 2004 14:54

Příspěvek od Fractal »

Neural_I: mám podobné pocity... navíc některé projekty/mastermajstri jakoby reverb vůbec nepoužívali, spíše něco jako umís?ovačo-zaoblenovačo-pojitel

matucha
Příspěvky: 5583
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha »

je to o ruznejch delayich (hlanvne kratkejch), komplexnich efektech, kratkejch verbech, dlouhejch verbech... a hlavne o citu ;-)

ja sem reverbovej/prostorovej diletant, takze moc neporadim, EW i Carloff maj urcite navrch (aspon momentalne)

urcite hodne dela, kdyz se reverb dostane do stejnyho kompresoru jako DRY (aspon na groupach)

k tomu masteringu, tam zalezi, pri pouziti MS se da vytahnout nebo zatahnout reverbova cast zvuku, samozrejme i normalni komprese s verbama cvici

blby prevodniky a HW vseobecne nedelaj stereu a koneckum verbu moc dobrotu

ja ted pouzival Dreamverb, Realverb, Princeton 2016 Room plus PSP 84 a modelaye a takovy... spoustu veci

vyhledove je asi nejlepsi PoCo a VSS3 jo a taky UAD Plate 140

Cyril
Příspěvky: 5704
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril »

matucha: a jak je to s tim vyvazovanim napr. snare a panovanim verbu (zpozdeni?), jak pises na zacatku...? v noci jsem nad tim premejslel, ale zni to dost divoce... jsou na to nejaky rady, pravidla ktery muzou pomoct? dekuju (taky se bojim ze bude dost problem, aby to nejak znelo i v monu...?)

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez »

cyril: ad zpozdeni (spravne nastavenej predelay): jde o to, abys 'nerozmazal' uvodni transient (hlavne bici, vokal).

Odpovědět