Prostorotvorba - Reverby / Delaye
bassline: O tom, ze bych v elektronicke hudbe nepouzival FX, jsem vubec nemluvil. Mel jsem za to, ze se bavime o pouzivani prostorovych efektu, reverbu a delaye. Pouziti treba nejakych filtru, modulaci atd. beru jako nedilnou soucast toho synth zvuku.
Celkem si stojim za tim, ze zvuk syntaku, ktery chci mit v nahravce hledam nejdrive suchy (bez reverbu a delaye) a kdyz jsem s nim spokojenej, tak teprve pridavam delayea reverb. Pokud totiz pred naefektovanim neco prehlidnu, tak mi to bude chybet/prebyvat/rusit ve vysledku a ja nebudu vedet co s tim, protoze to pres ty efekty neidentifikuju a budu se snazit to vyrovnat zmenou tech efektu a nikam to nepovede. To same se bude dit, pokud to nebude sedet dohromady s nejakym jinym nastrojem ve skladbe. Takze si myslim, ze prostorove FX je dobre aplikovat az v celkovem kontextu skladby. Ovsem jsou i jista specifika zejmena u elektronicke hudby, kdy tohle asi nelze zobecnovat, treba trancovou arpeggio synth linku si asi nelze predstavit bez masivniho nahaleni a mnohonasobnyho delaye s dlouhym feedbackem, takze je zase lepsi ji pripravit tkhle rovnou a zbytek mixu tomu prizpusobit... To uz ale z meho pohledu opet neni az tak aplikace prostorovych efektu v mixu, jelikoz ty pouzite FX se stavaji nedilnou soucasti toho syntaku.
Celkem si stojim za tim, ze zvuk syntaku, ktery chci mit v nahravce hledam nejdrive suchy (bez reverbu a delaye) a kdyz jsem s nim spokojenej, tak teprve pridavam delayea reverb. Pokud totiz pred naefektovanim neco prehlidnu, tak mi to bude chybet/prebyvat/rusit ve vysledku a ja nebudu vedet co s tim, protoze to pres ty efekty neidentifikuju a budu se snazit to vyrovnat zmenou tech efektu a nikam to nepovede. To same se bude dit, pokud to nebude sedet dohromady s nejakym jinym nastrojem ve skladbe. Takze si myslim, ze prostorove FX je dobre aplikovat az v celkovem kontextu skladby. Ovsem jsou i jista specifika zejmena u elektronicke hudby, kdy tohle asi nelze zobecnovat, treba trancovou arpeggio synth linku si asi nelze predstavit bez masivniho nahaleni a mnohonasobnyho delaye s dlouhym feedbackem, takze je zase lepsi ji pripravit tkhle rovnou a zbytek mixu tomu prizpusobit... To uz ale z meho pohledu opet neni az tak aplikace prostorovych efektu v mixu, jelikoz ty pouzite FX se stavaji nedilnou soucasti toho syntaku.
bassline - moc to odbacas od povodnej temy. Mam pocit, ze stale hovoris o reverboch a delayoch ako efektoch na paradu, kdezto matucha pisal o priestorovosti nahravky ako takej, bezohladu nato, ci je to elektronika alebo ziva kapela.
Dobre priestorovo vyriesena nahravka je kumst, rad by som o tom cital od profikov cele kilometre, trebars rozhodenie roznych dozvukov po panorame. Ale urcite sa nemylim, ked si myslim, ze toto sa vycitat neda, treba si to vychytat usami a praxou
.
Dobre priestorovo vyriesena nahravka je kumst, rad by som o tom cital od profikov cele kilometre, trebars rozhodenie roznych dozvukov po panorame. Ale urcite sa nemylim, ked si myslim, ze toto sa vycitat neda, treba si to vychytat usami a praxou

muze se nejak podepsat na prostoru nebo dojmu z nej finalni mastering ? ted teda myslim profimastering, ne L3ka ve vejvlabu proboha. odpovim si sam pac odpoved znam, znamena to ale ze tak jak mi znej nektery suprove smichany skladby jakoby hrala kapela kolem me, je to nafoukany a nadejchany, vsechny nastroje skvele definovany a oddeleny a citelny, ze to je takhle perfektne zmakly v ramci mixu a mastering to maximalne nalesti ? neni nejakej postup kdy se treba na reverby a delaye relativne chudej mix nafoukne "kolem posluchace" nejakym finalnim procesem ? treba aplikovanim impulsu nejakyho prostoru, nebo tak neco ?
Jde mi o to, ze zjsou skladby ze kterejch uchcavam a desne se mi jejich prostor libi, ale neslysim v tom nejaky vyrazny reverby nebo delaye (zeby spis early reflections nez chvost reverbu, nebo kratky "neslysitelny" reverby ?), naopak kdyz se o to pokousim sebevic doma na svy tvorbe, furt je to naky moc placaty a divny, proste furt sem nespokojenej.
Dam nastrojum hlasitost, panoramu a frekvencni pozici, rozstrkam je v prostoru, ale nejak se mi nedari je stmelit aby pri poslechu hraly jaksi prijemne kolem dokola a mel sem pocit ze sem soucasti skladby, furt mi to prijde jakobych sedel v hledisti a koukal na nejakou vice ci mene placatou projekci.
univerzalni reseni neni a necekam spasnou odpoved, jenom me zajima jestli se mastering muze podepsat, nebo jaky prostorovy techniky daj skladbe ten spravnej smrnc? taky je to mozna proste a jednoduse tim ze dostupny pluginy jsou precejenom neco jinyho nez profi masiny ve studiu
Jde mi o to, ze zjsou skladby ze kterejch uchcavam a desne se mi jejich prostor libi, ale neslysim v tom nejaky vyrazny reverby nebo delaye (zeby spis early reflections nez chvost reverbu, nebo kratky "neslysitelny" reverby ?), naopak kdyz se o to pokousim sebevic doma na svy tvorbe, furt je to naky moc placaty a divny, proste furt sem nespokojenej.
Dam nastrojum hlasitost, panoramu a frekvencni pozici, rozstrkam je v prostoru, ale nejak se mi nedari je stmelit aby pri poslechu hraly jaksi prijemne kolem dokola a mel sem pocit ze sem soucasti skladby, furt mi to prijde jakobych sedel v hledisti a koukal na nejakou vice ci mene placatou projekci.
univerzalni reseni neni a necekam spasnou odpoved, jenom me zajima jestli se mastering muze podepsat, nebo jaky prostorovy techniky daj skladbe ten spravnej smrnc? taky je to mozna proste a jednoduse tim ze dostupny pluginy jsou precejenom neco jinyho nez profi masiny ve studiu
ja som oprasil stary dobry timeworks 4080, ked sa prepne na 64 bitov, tak robi celkom dobre taky ten cisty, prirodzeny dozvuk bez definovanych reflexii (akusticke nastroje, vokal)... kedysi davno som ho zavrhol ako pazravy, ale cez prizmu sempronu3100 to uz tak nevyzera 
a na bicie pouzivam casto kjaerhus classic reverb. no a okrem toho vsetky ostatne

a na bicie pouzivam casto kjaerhus classic reverb. no a okrem toho vsetky ostatne

http://ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=475Amorph píše:Jeste takova otazka do plena, jakej reverb plugin a pro jakej ucel pouzivate/byste doporucili?
je to o ruznejch delayich (hlanvne kratkejch), komplexnich efektech, kratkejch verbech, dlouhejch verbech... a hlavne o citu 
ja sem reverbovej/prostorovej diletant, takze moc neporadim, EW i Carloff maj urcite navrch (aspon momentalne)
urcite hodne dela, kdyz se reverb dostane do stejnyho kompresoru jako DRY (aspon na groupach)
k tomu masteringu, tam zalezi, pri pouziti MS se da vytahnout nebo zatahnout reverbova cast zvuku, samozrejme i normalni komprese s verbama cvici
blby prevodniky a HW vseobecne nedelaj stereu a koneckum verbu moc dobrotu
ja ted pouzival Dreamverb, Realverb, Princeton 2016 Room plus PSP 84 a modelaye a takovy... spoustu veci
vyhledove je asi nejlepsi PoCo a VSS3 jo a taky UAD Plate 140

ja sem reverbovej/prostorovej diletant, takze moc neporadim, EW i Carloff maj urcite navrch (aspon momentalne)
urcite hodne dela, kdyz se reverb dostane do stejnyho kompresoru jako DRY (aspon na groupach)
k tomu masteringu, tam zalezi, pri pouziti MS se da vytahnout nebo zatahnout reverbova cast zvuku, samozrejme i normalni komprese s verbama cvici
blby prevodniky a HW vseobecne nedelaj stereu a koneckum verbu moc dobrotu
ja ted pouzival Dreamverb, Realverb, Princeton 2016 Room plus PSP 84 a modelaye a takovy... spoustu veci
vyhledove je asi nejlepsi PoCo a VSS3 jo a taky UAD Plate 140
-
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03