ono se to nepopisuje dobre, jenlepsi je vzit nejaky zakladni bici a zkusit si s nima hrat s revervbama a delayema, zkouset ruzny ptakoviny, stejne tak s kytarou, s vokalem... to ti rekne vic, nez 1000mojich kecu
Prostorotvorba - Reverby / Delaye
cyril... sak to sou taky obcas trochu divokosti, kdyz das snare napravo, tak uz je to divoky 
ono se to nepopisuje dobre, jenlepsi je vzit nejaky zakladni bici a zkusit si s nima hrat s revervbama a delayema, zkouset ruzny ptakoviny, stejne tak s kytarou, s vokalem... to ti rekne vic, nez 1000mojich kecu
ono se to nepopisuje dobre, jenlepsi je vzit nejaky zakladni bici a zkusit si s nima hrat s revervbama a delayema, zkouset ruzny ptakoviny, stejne tak s kytarou, s vokalem... to ti rekne vic, nez 1000mojich kecu
Re: Prostorotvorba - Reverby / Delaye
Jsem tady úplným nováčkem, a tak nerozumím některým pojmům, nejsem také nijak zběhlý v různých fintách masteringu... ale má hudba to potřebuje, tak se zeptám.matucha píše: "Mokra hala" varianta je, ze veci ve predu maj malo verbu (v nem velkej pomer early odrazu) s tim, ze verb ma vetsi predelay. Pokud plugin neumi tyhle dve veci nezavisle posouvat, tak to udelejte dvema, jeden na early (to se hodi) a druhej s dlouhym predelayem malicko malicko. Pak ty veci vzadu prichazej uz hodne overbovany, zaexperimentujte se zpozdenim celku, ale to neni uplne nutny ty by mely prichazet s co nejmensim predelayem, "dlouhym" verbem a malym mnozstvim early.
Nevím jak dostat nástroje dozadu a dopředu, stejně jako tady psal myslím Fractal, že to zní jako koule, tedy že sedí někde v hledišti a poslouchá cvrkot z jeviště. Rád bych také docílil toho, že si budu u své hudby připadat, jako bych seděl uprostřed nástojového obsazení. Existuje nějaký jednoduchý návod?
Ještě bych se chtěl zeptat na early v reverbu - co ten má přesně za funkci? Zkoušel jsem to, ale když jsem přetáhl hladinu na nějakých +6-10dB, tak jsem slyšel svůj hlas dvakrát na sobě.
- MonkeyFighter
- Příspěvky: 733
- Registrován: 28 úno 2003 12:17
doporučuju si nejdřív udělat jasno v pojmech mixáž a mastering..prohledat forum zagooglovat atp... tady mas par odkazů 
http://www.ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=1285
http://ezone.techno.cz/_old/02/electrobook.php?id=53
http://www.audionet.sk/index.php?a=Rub& ... rub=Teória
http://www.ezone.techno.cz/viewtopic.php?t=1285
http://ezone.techno.cz/_old/02/electrobook.php?id=53
http://www.audionet.sk/index.php?a=Rub& ... rub=Teória
Tak tohle bych fakt chtěl pořádně vysvětlit. Co je myšleno stopama? Mgf. pásek? Zatím jsem slyšel (a samozřejmě vyzkoušel) pouze delay jehož zpoždění je dáno poměrem vzdálenosti mezi nahrávací a reprodukční hlavou a rychlostí posuvu pásku, dále počet opakování úrovní vraceného signálu zpět do vstupu magnetofonu (rovněž mluvím o mono). Šířka stopy pak maximálně při blbé kolmosti hlav prasí zvuk. A měření stereobáze na centimetry? Tvou radu fakt nechápu. Mohl bys to, prosím Tě, objasnit?carloff píše:no v jedne moudre anglicke knizce o mixazi je napsane...
delay se pouzivaj na sirku stopy(mluvi se mono) mezi pokud je delay 5ms je zvuk siroky na sirku stopy(tzn cca30 cm v pomeru k celku stereobaze) 30 ms je sirka celeho sterea..
Řekl bych trochu popletené použití delaye (do tempa skladby jako rytmizované opakování - řádově stovky milisekund) a predelaye (u dozvuků představuje zpoždění buď již ER, nebo až reverbového bloku, v tom se dozvuky často liší. Pro simulaci sálů se často nastavuje od 10ms po 30ms, delší se už často nepojí. V každym případě se v těchto časech nedá hovořit o tempu skladby - 30ms = 2000BPM!)carloff píše:reverb: pravidlo cim vetsi predelay tim psychoakusticky blize(predelay by se mel casove shodovat s tempem skladby ale tvorivosti se meze nekladou) cim vic early reflection tim je zvuk dale..
Taky by mne zajímalo, kam si myslíš, že by se přesunul nástroj, kdybych u dozvuku ztlumil veškeré ER, nechal Rev normální a dal plnej WET. Podle mne by vepředu určitě nezůstal.
stopa? jako merna jednotka v anglo-zemich (anglie-amerika)... sou tam taky palce a tak
.
No kdyz to vezmes takhle do extremu, tak jako ty "poucky" prestanou platit, ale sou to jenom takovy voditka pro cloveka, kterej posloucha a nastavuje.
Vetsi predelay znamena, ze si ve vetsi mistnosti. 20ms je psychoakusticky, kde se zacne dry/wet oddelovat.
Neni duvod, proc nedat predelay az tak dlouhej, jako je tempo skladby, proc ne? 1/16 1/8 a tak... nemusi byt vsechno real.
No kdyz to vezmes takhle do extremu, tak jako ty "poucky" prestanou platit, ale sou to jenom takovy voditka pro cloveka, kterej posloucha a nastavuje.
Vetsi predelay znamena, ze si ve vetsi mistnosti. 20ms je psychoakusticky, kde se zacne dry/wet oddelovat.
Neni duvod, proc nedat predelay az tak dlouhej, jako je tempo skladby, proc ne? 1/16 1/8 a tak... nemusi byt vsechno real.
krokyn:ad a) mysleno stopa jako merna jednotka cca30cm --kdyz budes cist poradne pochopis...mluvim o rozhozeni delaye do sterea natvrdo LR--ttrack pak i se svym delayem bude pri 5ms priblizne znit na sirku stopy tzn asi 30cm , 30ms je pak cela sirka sterea
ad b) predelay se nastavuje v pokud mozno v rytmu skladby..prave ono pojeni ti posouva hlas dozadu...prumerne se dava na hlas okolo 40-60 predelay--dle tempa jinak jsi mne trosku rozesmal..delay i predelay se pocita podle osminek sestnactek a dvaatricetinek..takze pri sestanactkach je tempo na 30 ms cca124bpm pri dvaatricetinach dokonce pouze 62 bpm
najed si na www.mixonline.com
najdi si dave pensado a precti si jakpak pouziva verby treba na posledni desce pink
zamenovat plnej WET s Early reflection je trosku mimo ne?:))))))

ad b) predelay se nastavuje v pokud mozno v rytmu skladby..prave ono pojeni ti posouva hlas dozadu...prumerne se dava na hlas okolo 40-60 predelay--dle tempa jinak jsi mne trosku rozesmal..delay i predelay se pocita podle osminek sestnactek a dvaatricetinek..takze pri sestanactkach je tempo na 30 ms cca124bpm pri dvaatricetinach dokonce pouze 62 bpm
najed si na www.mixonline.com
najdi si dave pensado a precti si jakpak pouziva verby treba na posledni desce pink
zamenovat plnej WET s Early reflection je trosku mimo ne?:))))))
Naposledy upravil(a) carloff dne 18 pro 2005 00:24, celkem upraveno 1 x.
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
predbehl jsi mne matucho
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
to vis ja u toho stihl jeste cist hrabala ve vane:))))
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
carloff:
1) sám jsi psal o monu, kde bereš najednou stereo? "delay se pouzivaj na sirku stopy(mluvi se mono)" - citace tvého textu
2) jak dostaneš z 5 ms 30 cm? z rychlosti zvuku asi ne (to by byly trochu divné počty)
3) co poslech na sluchátka? šířku sterea bych osobně definoval v úhlu kolem středu a ne cm (stopách)
4) psal jsi o reverbu (pochopil jsem z tvýho výkladu, že máš na mysli nějakou škatuli), každej (téměř) reverb se u nich skládá z ER a z reverbovýho bloku, na výstupu efektu se dělává poměr DRY/WET, takže nic nezaměňuji). proto se ptám znova, jestli trváš na tom, že míra ER je rozhodující pro vzdálenost zdroje od posluchače bez ohledu na vliv rev bloku
5) delší opakování 30 ms (v případě delaye s přiměřeným feedbackem) dává frekvenci ~30 Hz (v monu), což by bylo slyšet (je jedno jak to přepočítáš)
6) trvám na tom že predelay (u reverbu) by se měl shodovat s charakterem simulovaného prostoru a ne s tempem skladby (bez ohledu na to, jestli nastavíš predelay v ms nebo v jiných jednotkách)
7) trvám na tom, že použití delaye (s nastavením zpoždění delaye) mívá odlišný důvod než použití reverbu (s nastavováním predelaye) - což u tvého příspěvku tak jasné není
dej přesný odkaz a ne něco typu "najdi si"
1) sám jsi psal o monu, kde bereš najednou stereo? "delay se pouzivaj na sirku stopy(mluvi se mono)" - citace tvého textu
2) jak dostaneš z 5 ms 30 cm? z rychlosti zvuku asi ne (to by byly trochu divné počty)
3) co poslech na sluchátka? šířku sterea bych osobně definoval v úhlu kolem středu a ne cm (stopách)
4) psal jsi o reverbu (pochopil jsem z tvýho výkladu, že máš na mysli nějakou škatuli), každej (téměř) reverb se u nich skládá z ER a z reverbovýho bloku, na výstupu efektu se dělává poměr DRY/WET, takže nic nezaměňuji). proto se ptám znova, jestli trváš na tom, že míra ER je rozhodující pro vzdálenost zdroje od posluchače bez ohledu na vliv rev bloku
5) delší opakování 30 ms (v případě delaye s přiměřeným feedbackem) dává frekvenci ~30 Hz (v monu), což by bylo slyšet (je jedno jak to přepočítáš)
6) trvám na tom že predelay (u reverbu) by se měl shodovat s charakterem simulovaného prostoru a ne s tempem skladby (bez ohledu na to, jestli nastavíš predelay v ms nebo v jiných jednotkách)
7) trvám na tom, že použití delaye (s nastavením zpoždění delaye) mívá odlišný důvod než použití reverbu (s nastavováním predelaye) - což u tvého příspěvku tak jasné není
1)ufff mono stopu muzes mit ruzne sirokou ve stereu--od uzke carky ve stredu az po stopu sirokou od kraje do kraje stereofaze---stale je to mono ale jinak siroke ve stereu..nebo snad ti mono stopa nehraje ve stereu?
citace z
Dave Gibson
Art Of Mixing: Visual Guide To Recording, Engineering And Production
Inv #: 330318
ISBN: 0918371171
Published by: Hal Leonard
stranu z hlavy ted nepovim mam to ve studiu (ale je to v article o a delays stejne tak jako na obrazkovem grafu) ted tam v nedeli nejedu sorrry..
2)totez
3)ano trvam:)) psychoakusticky early reflection zpusobuji dojem ze zvuk je dale nez zvuk se stejnymi parametry bez ER..vyzkousej mozna to bude lepsi nez psat dlouhe otazky
4,5)trvej na tom ale pak nedostanes hlas nikdy dopredu aniz by zaroven mel prostor..nejde mi o simulaci prostoru ale a praci s nimi...nez simulovat tak radsi nahraju s ambienci...
clanek dave pensado plugins secret, totez pise i v knize mixing with waves, totez i na foru gearslutz
citace: kratka:
That’s a vocal reverb that I used probably 50 percent of the time. If you listen to “Get the Party Started” by Pink, or “Family Portrait” by Pink [From the CD Missundaztood Arista, 2001] That’s the reverb I’m using on her vocal. That same exact setting is used a lot on just every record that I do, including on Brian McKnight’s new CD. Anyone familiar with my work, just go listen to a song, that’s the setting that I’m using. I’ll change the predelay to match the tempo of the song. I’ll change the decay. What I like to do is to listen to just the vocals and the drums by themselves and then tailor the timing elements of the plug-in to the timing of the drums.”
jinak se casto do tempa tracku prepocitavaji i attacky a releasy kompresoru..
doufam ze to staci ..

citace z
Dave Gibson
Art Of Mixing: Visual Guide To Recording, Engineering And Production
Inv #: 330318
ISBN: 0918371171
Published by: Hal Leonard
stranu z hlavy ted nepovim mam to ve studiu (ale je to v article o a delays stejne tak jako na obrazkovem grafu) ted tam v nedeli nejedu sorrry..
2)totez
3)ano trvam:)) psychoakusticky early reflection zpusobuji dojem ze zvuk je dale nez zvuk se stejnymi parametry bez ER..vyzkousej mozna to bude lepsi nez psat dlouhe otazky
4,5)trvej na tom ale pak nedostanes hlas nikdy dopredu aniz by zaroven mel prostor..nejde mi o simulaci prostoru ale a praci s nimi...nez simulovat tak radsi nahraju s ambienci...
clanek dave pensado plugins secret, totez pise i v knize mixing with waves, totez i na foru gearslutz
citace: kratka:
That’s a vocal reverb that I used probably 50 percent of the time. If you listen to “Get the Party Started” by Pink, or “Family Portrait” by Pink [From the CD Missundaztood Arista, 2001] That’s the reverb I’m using on her vocal. That same exact setting is used a lot on just every record that I do, including on Brian McKnight’s new CD. Anyone familiar with my work, just go listen to a song, that’s the setting that I’m using. I’ll change the predelay to match the tempo of the song. I’ll change the decay. What I like to do is to listen to just the vocals and the drums by themselves and then tailor the timing elements of the plug-in to the timing of the drums.”
jinak se casto do tempa tracku prepocitavaji i attacky a releasy kompresoru..
doufam ze to staci ..
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz




