Prostorotvorba - Reverby / Delaye
neural: to znie podozrivo... ako sa to potom chova v mone? niekedy reverbim stereo a stahujem stereobazu, tak do 30%... ale to musia byt "riedke" bicie kde ten kopak dost dominuje a je dolezite aby znel zaujimavo. inak to robi skor problemy a nestoji za namahu sa s tym babrat
rastis: hej, trebars smashing pumpkins maju hodne sterea na kopaku, a znie vacsinou super
rastis: hej, trebars smashing pumpkins maju hodne sterea na kopaku, a znie vacsinou super
Zřejmě to dělám úplně nesprávně, ale obvykle mám ve skladbě hlavní reverb (MPX1), do kterého mi (stereo) směřují prakticky všechny nástroje, byť některé jen trošičku pro scelení zvuku a potom další jeden až dva reverby pro efektové použití (obvykle pružinovou emulaci z DP4 a nonlin z DP4). Neumím si moc představit, že bych každý nástroj bicí sady posílal do jiného reverbu, protože by to tak trochu odporovalo mé logice, tj. aby to znělo kompaktně a ve stejném prostoru. Také si neumím představit, že bych vynechal z reverbu stopu s kopákem, byť jej tam posílám opravdu jen trošičku. Nemluvím teď o efektovém reverbu, kdy třeba na přechod pošlu snare do pružiňáku, ale o standardním zvuku kitu v průběhu skladby. Podotýkám, že nedělám elektronické experimenty a snažím se o "přirozený" zvuk i u samplovaných bicích.
Jen můj názor, Saša
Jen můj názor, Saša
synchro ho urcite nastavuje dobre 
jinak ma taky pravdu s tim, ze jakmile pouzivam vic elektronicky kopaky a chci s nima neco este provest, tak je mono verb jednou z dulezitejch slozek zvuku, je to teda vic jako sound design, ale nekdy taky ne
jinak mono verb je fakt zajimava vec, mi pride, ze funguje uuuuplne jinak, nez stereo verby, stereoverby mi pridou odtazity od zdroje zvuku, mono verby vic tmelej... kombinací obého se dá dostáhnout lecos.

jinak ma taky pravdu s tim, ze jakmile pouzivam vic elektronicky kopaky a chci s nima neco este provest, tak je mono verb jednou z dulezitejch slozek zvuku, je to teda vic jako sound design, ale nekdy taky ne
jinak mono verb je fakt zajimava vec, mi pride, ze funguje uuuuplne jinak, nez stereo verby, stereoverby mi pridou odtazity od zdroje zvuku, mono verby vic tmelej... kombinací obého se dá dostáhnout lecos.
matouš: 
Cyril: Teď budu asi vypadat jako úplný vidlák, ale já mám asi tak sedm či osm svých presetů, které jsem si kdysi v MPX vylaboroval a z nich tři nejoblíbenější (syncroom, syncroplate, syncrambience). Obvykle vezmu jeden z nich a maximálně na něm měním délku dozvuku. Pro mě to takhle funguje a neshledávám v tom nic sofistikovaného. Mnohem víc se tedy vyřádím na delayích.
To bych ale neuváděl jako nějaké pravidlo nebo cestu hodnou následování. Spíš jsem měl štěstí, že se mi podařilo trefit se oběma škatulkami (MPX1, DP4) do svého vkusu a ony už přímo v některých algoritmech dělají to, co bych musel jinde složitě hledat a nastavovat. Pamatuji si, že když jsem před jejich pořízením používal Waves TrueVerb a spoustu jiných pluginů, tak jsem pořád něco nastavoval a hledal a stejně to "nebylo ono".
Saša

Cyril: Teď budu asi vypadat jako úplný vidlák, ale já mám asi tak sedm či osm svých presetů, které jsem si kdysi v MPX vylaboroval a z nich tři nejoblíbenější (syncroom, syncroplate, syncrambience). Obvykle vezmu jeden z nich a maximálně na něm měním délku dozvuku. Pro mě to takhle funguje a neshledávám v tom nic sofistikovaného. Mnohem víc se tedy vyřádím na delayích.
To bych ale neuváděl jako nějaké pravidlo nebo cestu hodnou následování. Spíš jsem měl štěstí, že se mi podařilo trefit se oběma škatulkami (MPX1, DP4) do svého vkusu a ony už přímo v některých algoritmech dělají to, co bych musel jinde složitě hledat a nastavovat. Pamatuji si, že když jsem před jejich pořízením používal Waves TrueVerb a spoustu jiných pluginů, tak jsem pořád něco nastavoval a hledal a stejně to "nebylo ono".
Saša
Znam spoustu sw reverbu, kde se da nastavit parametr width (a to i do mona). Treba Ambience.
hudba http://www.martinlinda.cz, práce http://www.cinemax.cz
Jo na ty kopaky casto skocim po tom truverbu mono... ale jako muze to byt cokoli... me osobne uz je potom skoro jedno co to je, trueverb neni zadnej zazrak, ale prislo mi, ze je hodne flexibilne nestavitelnej. Jiste neni to zadnej super hladkej, super prostorovej, supervychytanej verb, ale zere malo a vsechny tyhle "super-" privlastky na kopak proste nepotrebuju a uz vubec ne, kdyz delam snd design... stejne tak bych asi pouzil primo verby z cubase nebo treba Rverb, kterej asi bude trochu zabavnejsi.
Me na mono verb navedla jedna vec... nejaky orchestralni nahravky z 70 let, kdy celej ansambl je sirokej a kdyz dohrajou tak dozvuk de doprostred a zni do zabavne... ale na druhou stranu docela smysluplne, je to jakoby perspektivni dozvuk
jinak ja nikdy nemel rad stereo dozvuk na kopak, protoze mi prislo, ze ho to akorat umazalo a ubralo mu silu
no ale zase obcas je fajn ten kopak trochu prodlouzit a na akustickejch bicich ten mistnostovej zvuk dela dost a to se mi libilo, tak sem si rikal, co se stane, kdyz to hodim na elektroniku... no a po experimentovani tak zhruba vim, co tim dokazu a snad to uz umim pouzit, na mistech, kde to pomuze
Me na mono verb navedla jedna vec... nejaky orchestralni nahravky z 70 let, kdy celej ansambl je sirokej a kdyz dohrajou tak dozvuk de doprostred a zni do zabavne... ale na druhou stranu docela smysluplne, je to jakoby perspektivni dozvuk

jinak ja nikdy nemel rad stereo dozvuk na kopak, protoze mi prislo, ze ho to akorat umazalo a ubralo mu silu
no ale zase obcas je fajn ten kopak trochu prodlouzit a na akustickejch bicich ten mistnostovej zvuk dela dost a to se mi libilo, tak sem si rikal, co se stane, kdyz to hodim na elektroniku... no a po experimentovani tak zhruba vim, co tim dokazu a snad to uz umim pouzit, na mistech, kde to pomuze
Parkrát jsem si hrál i s gatem na reverb na jednotlivé bicí.
Dobrý je nareverbovat velkej buben , pak ho ihned prudce zagejtovat
ale ihned, aby tam byl jen takový ocásek v řádech pár milisekund
(ten zvuk chytne jen takovou jakoby plnost ) a potom mu teprve udělat prostor dalším verbem jak potřebujete.
Někde jsem četl, že takle i někdo míchá jednotlivé bicí.
Prostě nereverbovaná stopa (třeba velkej buben) a pak zagejtovaná.
Prostor a umístění je tam slyšet ale zagejtovanej reverb nepřeznívá
a nahrávka je čitelnější.
Dobrý je nareverbovat velkej buben , pak ho ihned prudce zagejtovat
ale ihned, aby tam byl jen takový ocásek v řádech pár milisekund
(ten zvuk chytne jen takovou jakoby plnost ) a potom mu teprve udělat prostor dalším verbem jak potřebujete.
Někde jsem četl, že takle i někdo míchá jednotlivé bicí.
Prostě nereverbovaná stopa (třeba velkej buben) a pak zagejtovaná.
Prostor a umístění je tam slyšet ale zagejtovanej reverb nepřeznívá
a nahrávka je čitelnější.