Sub-bassy - jak na ně pomocí Pluginu?
- ECSON WALDES
- Profesionál
- Příspěvky: 1859
- Registrován: 16 zář 2002 14:52
ok:))
pro mne je to nejlepsi bass modul co je:)
pro mne je to nejlepsi bass modul co je:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
Díky!parek píše:pls, nechte toho ot a v zajmu pozitivniho rozvoje debaty zkuste misto slovesa "je", ktery ma znacne nekompromisni charakter obcas pouzit spojeni "je na muj vkus"... diky
Slovo "Trilogy" se tady už stalo magickým, ale zatím stále neřeší odpověď na moji otázku. Navíc je to tuším instrumentální plugin (nebo ne?) a dále zřejmě není FREE (že?), jak bylo v mém topic.
Pokud by to řešilo můj "problém", možná bych zainvestoval - dá se někde stáhnout toho Trilogy alespoň demo? Ale to už odbočuji z tématu:
Připouštím, že mi toto fórum několik informací přineslo, ale mě se jednalo o VST efektový plugin, který dokáže i z "ne-trilogy" zvuku (pardon) "vyšlapat" basy (viz ukázka, ač ne právě nejlepší, ale nejlépe vystihující moji situaci a potřebu), pokud tedy něco takového v podobě efektového pluginu vůbec existuje. Možná (jak již psali jiní) lze něčeho podobného dosáhnout v kombinaci EQ + multipásmový kompresor, ale moc tomu nevěřím.
Berte např. v úvahu situaci, kdy ze svých "synťáků" prostě takový frekvenční průběh nejsem schopen dostat.
Takže ještě jednou - prosím o podnětné příspěvky.
all: si nemyslim že je pokec o trilogy tak moc ot, protože ať to vyzkouší a třeba v tom najde to co hledá, třeba ne...
Jindrix: zkus třeba "try before buy" verzi Trilogy
a jinak demo songy jsou tady - http://www.spectrasonics.net/instruments/trilogy.html
Jindrix: zkus třeba "try before buy" verzi Trilogy
Jasně, vím, že to psal.rastis píše:Jindrix - ale vsak Ti tam matucha pisal, ze ta Tvoja ukazka vyzera ako podhrata hlbokym sinusom.
Jenže zmiňuje synth a já si nejsem jist, zda jsem toho schopen na svých nástrojích docílit, nicméně - dobré vodítko to je.matucha píše:To vypada na ~sinus basu s lehkejma harmonickejma a zakladem okolo 40Hz... na zacatku hraje s kopakem jakoby byla jeho soucast, pak hraje svoje a na kopak nehledi.
Je mozny, ze pouzili nejakej subbas efekt, ale spis bych to videl na primou cestu syntak a hodne nizkejch not.
Mimochodem - tu ukázku jsem nijak neupravoval, je to přímo natočené z DVD. jednalo se mi o efektový plugin, ale začínám ztrácet naději, že něco takového existuje.
Ale i tak moc díky!
Jindrix: jasně, warez, ale na tom není nic špatného, když budeš dodržovat tu filozofii - zkus to a pokud to budeš hodně často používat, kup to - a pokud ne, tak to smaž a tak to dělám také, když není demo...trilogy jsem smazal...každopádně to je jen moje doporučení, ale návody na to kde to stáhnout ti pochopitelně dávat nebudu, to se tu nesmí...mě se víc basy líbily v atmosphere, což je také od spectrasonics, ale méně odfláknuté zdá se - když na ty basy tam dáš low pass, tak z toho dostaneš docela příjemné hluboké basy - ikdyž jsou zase na takové táhlejší věci, na rychlou basu se mi to moc vhodné nezdá, ale to asi ani nechceš...
shrnul bych to tak:
Je treba se smirit s tim, ze v audiu nejsou zadny magicky udelatka, ktery se aplikujou na nejakej/jakejkoli zvuk a vyleze z toho neco uzasne xxxxxxkovyho. Vetsina veci je resena lidskym vstupem (produkci, vyberem...) a chytrym pouzitim vetsinou zcela zakladnich procesu (eq, comp, distorze, modulace, delay...).
Jak jsme tu zminili sub-bass syntetizer, tak to ma obcas svuj vyznam na baskytaru, kdy uz proste nezbejva nic jinyho (krome prehrani/dohrani stejny linky pod - coz muze byt casove moc narocny). Ja o zadnym takovym pluginu nevim (prej je neco v logicu) a nepouzivam -- spis mam opacnej problem, resim jak mit co nejlip poreseny pasmo od 100-250Hz, ktery se da lehce podcenit...
Taky tu byla v jednom tematu debata o d'Angelovi, kterej podle me ma (sub)basy supr vychytany a o jeho (russel elevado) technikach si muzes precist na gearslutz... ale mozna ani nemusis, protoze tam je to jak ten basak to fakt ma, jak snimali kombo a ze pak s tim uz nic skoro nedela.
Ten bas co hraje v ty ukazce neni vubec nijak vychytanej a zvlastni, je to proste hlubokej bas s malo harmonickejma. Mozna vyzkousej Arturia Minimoog, ten ma jeden preset, kterej se menuje nejak sub dub bass nebo neco takovyho... skoro si myslim, ze je to presne tohle, protoze ten arturia minimoog je takovej rozmeklej a lehce chorusovitej.
Je treba se smirit s tim, ze v audiu nejsou zadny magicky udelatka, ktery se aplikujou na nejakej/jakejkoli zvuk a vyleze z toho neco uzasne xxxxxxkovyho. Vetsina veci je resena lidskym vstupem (produkci, vyberem...) a chytrym pouzitim vetsinou zcela zakladnich procesu (eq, comp, distorze, modulace, delay...).
Jak jsme tu zminili sub-bass syntetizer, tak to ma obcas svuj vyznam na baskytaru, kdy uz proste nezbejva nic jinyho (krome prehrani/dohrani stejny linky pod - coz muze byt casove moc narocny). Ja o zadnym takovym pluginu nevim (prej je neco v logicu) a nepouzivam -- spis mam opacnej problem, resim jak mit co nejlip poreseny pasmo od 100-250Hz, ktery se da lehce podcenit...
Taky tu byla v jednom tematu debata o d'Angelovi, kterej podle me ma (sub)basy supr vychytany a o jeho (russel elevado) technikach si muzes precist na gearslutz... ale mozna ani nemusis, protoze tam je to jak ten basak to fakt ma, jak snimali kombo a ze pak s tim uz nic skoro nedela.
Ten bas co hraje v ty ukazce neni vubec nijak vychytanej a zvlastni, je to proste hlubokej bas s malo harmonickejma. Mozna vyzkousej Arturia Minimoog, ten ma jeden preset, kterej se menuje nejak sub dub bass nebo neco takovyho... skoro si myslim, ze je to presne tohle, protoze ten arturia minimoog je takovej rozmeklej a lehce chorusovitej.
Jindrix: Obecný návod nevím, takhle nějak to aspoň trochu funguje pro mne...
1. Vezmi libovolný synťák, nastav na něm oscilator na sinus nebo v horším případě na trojuhelník. Trojuhelník případně připodobni sinu cutoffem lowpass filtru. Pozor na obálku, dej trošinku delší attack i release, zbavíš se lupanců na začátku a konci noty. Nasázej vhodné tóny na dostatečně nízké frekvenci, vyřeš si dynamiku figury pomocí velocity. Já na tenhle účel požívám testovací startovní tón / instrument z Logic EXS24.
2. Tenhle signal pošli do nějakého vhodného kreslidla nebo simulace bass aparátu, já používám Logic BassAmp.
3. Po průchodu simulací případně dolaď zvuk ekvalizérem. Já to dělám v UAD Pultec. Nesnaž se úplně zbavit vyšších harmonických (zkreslení), samotný sinus na menších bednách zaleze (nehrají tak hluboko) a jeho kontura v podobě právě tohohle zkreslení ti ho dá aspoň tušit.
4. Dej ho do mixu ve správném poměru (to je hodně individuální) a sleduj, jestli ti moc nezatahuje ostatní nástroje při následné celkové kompresi (i když i to může být žádoucí efekt). Tady už to opravdu záleží na tobě.
5. Pokud se ti s něčím tluče, zkus ten problematický nástroj odfázovat / posunout, případně mu ekvalizérem odebrat to pásmo, kde subbass převládá.
Hezké basy, Saša
1. Vezmi libovolný synťák, nastav na něm oscilator na sinus nebo v horším případě na trojuhelník. Trojuhelník případně připodobni sinu cutoffem lowpass filtru. Pozor na obálku, dej trošinku delší attack i release, zbavíš se lupanců na začátku a konci noty. Nasázej vhodné tóny na dostatečně nízké frekvenci, vyřeš si dynamiku figury pomocí velocity. Já na tenhle účel požívám testovací startovní tón / instrument z Logic EXS24.
2. Tenhle signal pošli do nějakého vhodného kreslidla nebo simulace bass aparátu, já používám Logic BassAmp.
3. Po průchodu simulací případně dolaď zvuk ekvalizérem. Já to dělám v UAD Pultec. Nesnaž se úplně zbavit vyšších harmonických (zkreslení), samotný sinus na menších bednách zaleze (nehrají tak hluboko) a jeho kontura v podobě právě tohohle zkreslení ti ho dá aspoň tušit.
4. Dej ho do mixu ve správném poměru (to je hodně individuální) a sleduj, jestli ti moc nezatahuje ostatní nástroje při následné celkové kompresi (i když i to může být žádoucí efekt). Tady už to opravdu záleží na tobě.
5. Pokud se ti s něčím tluče, zkus ten problematický nástroj odfázovat / posunout, případně mu ekvalizérem odebrat to pásmo, kde subbass převládá.
Hezké basy, Saša
Naposledy upravil(a) syncro dne 10 kvě 2007 21:53, celkem upraveno 1 x.
Tak tohle považuji také za hodnotnou odpověď.matucha píše:shrnul bych to tak:
Je treba se smirit s tim, ze v audiu nejsou zadny magicky udelatka, ktery se aplikujou na nejakej/jakejkoli zvuk a vyleze z toho neco uzasne xxxxxxkovyho. Vetsina veci je resena lidskym vstupem (produkci, vyberem...) a chytrym pouzitim vetsinou zcela zakladnich procesu (eq, comp, distorze, modulace, delay...).
Jak jsme tu zminili sub-bass syntetizer, tak to ma obcas svuj vyznam na baskytaru, kdy uz proste nezbejva nic jinyho (krome prehrani/dohrani stejny linky pod - coz muze byt casove moc narocny). Ja o zadnym takovym pluginu nevim (prej je neco v logicu) a nepouzivam -- spis mam opacnej problem, resim jak mit co nejlip poreseny pasmo od 100-250Hz, ktery se da lehce podcenit...
Taky tu byla v jednom tematu debata o d'Angelovi, kterej podle me ma (sub)basy supr vychytany a o jeho (russel elevado) technikach si muzes precist na gearslutz... ale mozna ani nemusis, protoze tam je to jak ten basak to fakt ma, jak snimali kombo a ze pak s tim uz nic skoro nedela.
Ten bas co hraje v ty ukazce neni vubec nijak vychytanej a zvlastni, je to proste hlubokej bas s malo harmonickejma. Mozna vyzkousej Arturia Minimoog, ten ma jeden preset, kterej se menuje nejak sub dub bass nebo neco takovyho... skoro si myslim, ze je to presne tohle, protoze ten arturia minimoog je takovej rozmeklej a lehce chorusovitej.
Nepředstavuji si, že budu mít plugin alias "udělátko", kterému podstrčím jakýkoli zvuk basů a kliknu cosi jako na "Udělej z toho bomba-basy" a z výsledku si sednu na zadek.
Nepovažuji zvuk v té ukázce za vychytaný, ale prostě mě zajímalo, jak těch hlubokých basů docílili; zda HW synthem, nebo nějakým Sound-processingem, případně kombinací obojího.
Ale opravdu moc děkuji za vaše názory!




