Tady jsem ale asi pohořel - na sub bas bych šel rozhodně sinusem, obdelník mě překvapil...
Sub-bassy - jak na ně pomocí Pluginu?
Když narazím na factory preset, kterej mě doslova uhrane a inspiruje k nějakýmu postupu, tak se jej rozhodně nestydím použít tak jak je. Jinak si ale se synthama docela vyhraju.
Tady jsem ale asi pohořel - na sub bas bych šel rozhodně sinusem, obdelník mě překvapil...
Tady jsem ale asi pohořel - na sub bas bych šel rozhodně sinusem, obdelník mě překvapil...
-= As we grow as unique persons, we learn to respect the uniqueness of others. =-
usima:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz
No, řekl bych že nějaký ty "základy" můžou do začátku dost pomoct - jako co dělá oscilátor, kudy ten signál jde dál, co dělá LFO a jaký ovládá modulace, filtr, obálka - a jakej to má vliv... Pak už je to hračka pro každýho.
Horší jsou FM, additive a jiný synthy... s těma si hraju systémem pokus/omyl, přesto že jsem stokrát četl teorii
Horší jsou FM, additive a jiný synthy... s těma si hraju systémem pokus/omyl, přesto že jsem stokrát četl teorii
-= As we grow as unique persons, we learn to respect the uniqueness of others. =-
Tak-tak toto je na zmysluplnu pracu treba vediet...ked sa tychto par zakladov naucis, zbytok ta nauci prax...ovsem dlhodobejsia prax, nie len par dnove sa hranie so syntacikomShodan píše:No, řekl bych že nějaký ty "základy" můžou do začátku dost pomoct - jako co dělá oscilátor, kudy ten signál jde dál, co dělá LFO a jaký ovládá modulace, filtr, obálka - a jakej to má vliv...
Naposledy upravil(a) bassline dne 11 kvě 2007 15:15, celkem upraveno 1 x.
Presne, jediny co celkem spolehlive umim ovladat je Audiorealism Bassline. Ale jakmile je nekde desitky knobu, neni to zadna prdel, nechapu, jak to muzete tak zlehcovat. Je to slozity, co si budeme povidat. Resp. neni snadny do toho proniknout, bez navodu a pomoci. A uz vubec to nejde jen usima, jak rika carloff. Programovani syntaku ve vetsine pripadu neni pro neznalyho dostatecne intuitivni. Netusim, jak od zakladu naprogramovat napr. zvuk klaviru. A nemyslim si, ze bych byl blbej nebo technickej antitalent.
Nojo, ale oscilator, lfo, filtr, obalka... to je skoro jak vrozenej instinkt, nad tim clovek vubec nepremejsli, to si maximalne jednou prectes, ale jenom spis z kuriozity nez z toho, ze bys to nechapal, kdyz pred tebe nekdo postavi substraktivni syntak.
Rozhodne nejsem zadnej syntakovej mag, me na nich popravde zajimaj jenom nejaky zvuky a nejsem schopnej nakroutit zpusobem veci jako ecson, kterej hejbe vecma do divnejch pozic rychlejc nez je oko schopny vnimat a divat se na nej vypada skoro jako koukat na nejakej time-lapse (casosber). Ale to uz jsou takovy divny rozladeny pazvuky, ktery jsou pro me tezko pouzitelny a tak me ten smer moc nezajima. Diky tomu asi pochopim, ze se nekdo je schopnej spokojit s presetem a zajimaj ho spis melodky nebo co.
Rozhodne nejsem zadnej syntakovej mag, me na nich popravde zajimaj jenom nejaky zvuky a nejsem schopnej nakroutit zpusobem veci jako ecson, kterej hejbe vecma do divnejch pozic rychlejc nez je oko schopny vnimat a divat se na nej vypada skoro jako koukat na nejakej time-lapse (casosber). Ale to uz jsou takovy divny rozladeny pazvuky, ktery jsou pro me tezko pouzitelny a tak me ten smer moc nezajima. Diky tomu asi pochopim, ze se nekdo je schopnej spokojit s presetem a zajimaj ho spis melodky nebo co.
V Computer Music magazínu vychází seriál od sound designéra Scotta Solidy. Všechno předvádí na free VSTčkách aby si to mohl každej zkusit. Vždycky tam má nějakej synth a nějakej cíl kterýho chce dosáhnout. Pak tam krok po kroku ukazuje co kde nastavuje a proč - semtam je to docela výživný.
-= As we grow as unique persons, we learn to respect the uniqueness of others. =-
já v poslední době dělám převážně se samply reálných klavírů, bicích, bas atd. a když tam chci dát nějakou elektroniku, tak si většinou vyberu z těch tisíců presetů co mám nějaký vhodný...vždycky mám v hlavě představu jak to má znít, tak se prohrabuju v presetech tak dlouho, dokud přesně to co chci nenajdu - a vždycky jsem to tam našel...možná až narazim na něco co prostě ještě nikdo do presetu nedal, tak začnu kroutit...kolikrát si ty presety ale docela výrazně upravuju když neznějí tak jak chci...zatim mi to vyhovuje...
to je samozrejme jina... tomu se rika uspora casu a elektrikynathanael píše:kolikrát si ty presety ale docela výrazně upravuju když neznějí tak jak chci...zatim mi to vyhovuje...
liquid sound s oblibou rikal, ze ho vzdycky strasne stvalo, ze si udelal nejakej zvuk/patch v Pro53 a pak zjistil, ze uz je tam takovej preset...
-
Brooklyn / juanita juarez
- Profesionál
- Příspěvky: 3559
- Registrován: 06 úno 2005 01:03
cyril: zadrhel je podle me v pristupu, nejake schopnosti abstrakce, nebo ja nevim jak to nazvat. podle vseho ted budes vzdycky delat sub z obdelniku protazenyho spodni propusti. sub muzes udelat z podladenyho kopaku nebo treba ze zvuku datla, co si nahrajes mikrofonem. jde o to, umet si rict - jo, tohle funguje, a ne, tohle nefunguje, a ne slepe nasledovat nejakej postup (protoze ten v zavislosti na okolnostech taky nemusi fungovat). potom bude jedno, jestli rozumis tomu, co se deje v syntaku (ja tomu nerozumim) a jestli mas nejakou 'akademickou prupravu', ale poznas, co se deje, kdyz udelas nejakou vec, a jestli te to priblizuje, kam chces.




