Sub-bassy - jak na ně pomocí Pluginu?

Ozvučení, nahrávání, mixáž a mastering
Shodan
Příspěvky: 620
Registrován: 20 pro 2006 22:33

Příspěvek od Shodan » 11 kvě 2007 14:42

Když narazím na factory preset, kterej mě doslova uhrane a inspiruje k nějakýmu postupu, tak se jej rozhodně nestydím použít tak jak je. Jinak si ale se synthama docela vyhraju.
Tady jsem ale asi pohořel - na sub bas bych šel rozhodně sinusem, obdelník mě překvapil... :oops:
-= As we grow as unique persons, we learn to respect the uniqueness of others. =-

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 11 kvě 2007 14:58

matucha: a jak ses to naucil ty?
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
carloff
Profesionál
Příspěvky: 2224
Registrován: 05 čer 2002 17:57

Příspěvek od carloff » 11 kvě 2007 15:00

usima:)
Hudebník a producent, majitel studia Soundevice
http://www.boriscarloff.com | http://www.soundevice-studio.cz

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 11 kvě 2007 15:03

naucil? hm... ja sem se tohle nikdy nijak neucil. Kdyz dostanu do ruky hracku, tak si s ni hraju, ozkousim, co umi a co mi da... no a pak ji pouzivam... co se na tom chces "ucit"?

Shodan
Příspěvky: 620
Registrován: 20 pro 2006 22:33

Příspěvek od Shodan » 11 kvě 2007 15:07

No, řekl bych že nějaký ty "základy" můžou do začátku dost pomoct - jako co dělá oscilátor, kudy ten signál jde dál, co dělá LFO a jaký ovládá modulace, filtr, obálka - a jakej to má vliv... Pak už je to hračka pro každýho.

Horší jsou FM, additive a jiný synthy... s těma si hraju systémem pokus/omyl, přesto že jsem stokrát četl teorii :?
-= As we grow as unique persons, we learn to respect the uniqueness of others. =-

Uživatelský avatar
bassline
Příspěvky: 2667
Registrován: 22 zář 2005 16:21

Příspěvek od bassline » 11 kvě 2007 15:14

Shodan píše:No, řekl bych že nějaký ty "základy" můžou do začátku dost pomoct - jako co dělá oscilátor, kudy ten signál jde dál, co dělá LFO a jaký ovládá modulace, filtr, obálka - a jakej to má vliv...
Tak-tak toto je na zmysluplnu pracu treba vediet...ked sa tychto par zakladov naucis, zbytok ta nauci prax...ovsem dlhodobejsia prax, nie len par dnove sa hranie so syntacikom :lol:
Naposledy upravil(a) bassline dne 11 kvě 2007 15:15, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 11 kvě 2007 15:14

Presne, jediny co celkem spolehlive umim ovladat je Audiorealism Bassline. Ale jakmile je nekde desitky knobu, neni to zadna prdel, nechapu, jak to muzete tak zlehcovat. Je to slozity, co si budeme povidat. Resp. neni snadny do toho proniknout, bez navodu a pomoci. A uz vubec to nejde jen usima, jak rika carloff. Programovani syntaku ve vetsine pripadu neni pro neznalyho dostatecne intuitivni. Netusim, jak od zakladu naprogramovat napr. zvuk klaviru. A nemyslim si, ze bych byl blbej nebo technickej antitalent.
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 11 kvě 2007 15:17

Nojo, ale oscilator, lfo, filtr, obalka... to je skoro jak vrozenej instinkt, nad tim clovek vubec nepremejsli, to si maximalne jednou prectes, ale jenom spis z kuriozity nez z toho, ze bys to nechapal, kdyz pred tebe nekdo postavi substraktivni syntak.

Rozhodne nejsem zadnej syntakovej mag, me na nich popravde zajimaj jenom nejaky zvuky a nejsem schopnej nakroutit zpusobem veci jako ecson, kterej hejbe vecma do divnejch pozic rychlejc nez je oko schopny vnimat a divat se na nej vypada skoro jako koukat na nejakej time-lapse (casosber). Ale to uz jsou takovy divny rozladeny pazvuky, ktery jsou pro me tezko pouzitelny a tak me ten smer moc nezajima. Diky tomu asi pochopim, ze se nekdo je schopnej spokojit s presetem a zajimaj ho spis melodky nebo co.

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 11 kvě 2007 15:20

cyrile... proc bys chtel od zakladu programovat zvuk klaviru na syntaku? Od toho jsou samplery. Nebo treba ted nekdo udelal komplet simulaci, ktera teda nezni vubec spatne, ale furt to neni klavir.

Shodan
Příspěvky: 620
Registrován: 20 pro 2006 22:33

Příspěvek od Shodan » 11 kvě 2007 15:22

V Computer Music magazínu vychází seriál od sound designéra Scotta Solidy. Všechno předvádí na free VSTčkách aby si to mohl každej zkusit. Vždycky tam má nějakej synth a nějakej cíl kterýho chce dosáhnout. Pak tam krok po kroku ukazuje co kde nastavuje a proč - semtam je to docela výživný.
-= As we grow as unique persons, we learn to respect the uniqueness of others. =-

Uživatelský avatar
Cyril
Příspěvky: 5626
Registrován: 26 říj 2004 12:55

Příspěvek od Cyril » 11 kvě 2007 15:22

matucha: to byl priklad, ale dejmetomu ze mam v hlave urcitej typ basy s urcitou specifickou barvou a charakterem a chci ji nejak na necem naprogramovat... to je skoro totez, jen asi jednodussi. Asi ses genius nebo co... tak se nechlub :))
Grafický design – http://www.cyrilkriz.cz (velmi rád navrhnu tiskoviny pro kapely, producenty a studia)

Uživatelský avatar
nathanael
Příspěvky: 707
Registrován: 07 úno 2007 16:19

Příspěvek od nathanael » 11 kvě 2007 15:30

já v poslední době dělám převážně se samply reálných klavírů, bicích, bas atd. a když tam chci dát nějakou elektroniku, tak si většinou vyberu z těch tisíců presetů co mám nějaký vhodný...vždycky mám v hlavě představu jak to má znít, tak se prohrabuju v presetech tak dlouho, dokud přesně to co chci nenajdu - a vždycky jsem to tam našel...možná až narazim na něco co prostě ještě nikdo do presetu nedal, tak začnu kroutit...kolikrát si ty presety ale docela výrazně upravuju když neznějí tak jak chci...zatim mi to vyhovuje...

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 11 kvě 2007 15:31

syntakova basa na syntaku dava smysl... kazdej syntak ma svoje barvy, musis ozkouset a pak kdyz nejakou takovou potrebujes, tak vis od jakyho syntaku ji chtit

to opravdu neni o chloube, ja rozhodne nejsem zadnej syntakovej guru a neaspiruju na to, ale prekvapene ziram co tu docitam

matucha
Příspěvky: 5057
Registrován: 24 kvě 2002 19:30

Příspěvek od matucha » 11 kvě 2007 15:34

nathanael píše:kolikrát si ty presety ale docela výrazně upravuju když neznějí tak jak chci...zatim mi to vyhovuje...
to je samozrejme jina... tomu se rika uspora casu a elektriky

liquid sound s oblibou rikal, ze ho vzdycky strasne stvalo, ze si udelal nejakej zvuk/patch v Pro53 a pak zjistil, ze uz je tam takovej preset...

Brooklyn / juanita juarez
Profesionál
Příspěvky: 3559
Registrován: 06 úno 2005 01:03

Příspěvek od Brooklyn / juanita juarez » 11 kvě 2007 16:56

cyril: zadrhel je podle me v pristupu, nejake schopnosti abstrakce, nebo ja nevim jak to nazvat. podle vseho ted budes vzdycky delat sub z obdelniku protazenyho spodni propusti. sub muzes udelat z podladenyho kopaku nebo treba ze zvuku datla, co si nahrajes mikrofonem. jde o to, umet si rict - jo, tohle funguje, a ne, tohle nefunguje, a ne slepe nasledovat nejakej postup (protoze ten v zavislosti na okolnostech taky nemusi fungovat). potom bude jedno, jestli rozumis tomu, co se deje v syntaku (ja tomu nerozumim) a jestli mas nejakou 'akademickou prupravu', ale poznas, co se deje, kdyz udelas nejakou vec, a jestli te to priblizuje, kam chces.

Odpovědět