No lepsie by som to ani ja sam nenapisal.Mno ale mě nezajímá, co ukazuje měřák.
Gain stage,dbu,dBfs...
-
gambler
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Stan mi uz davno vysvetlil co som potreboval vediet, tak kaslite na to lebo sa tu budeme motat v nezmysloch do nekonecna..Aj tak dik..
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
No neřekl bych, že úroveň na master šavli je nesmysl, ale budiž.
P.
P.
-
gambler
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Ja sa pytam ako vymenim koleso na aute a vy mi stale rozpravate o spatnych zrkadlach,a ze mi chyba voda v ostrekovaci..Tak sa teda spytam , aky kluc na uvolnenie toho kolesa?A vy ,v zime nalejes predsa modru vodu do ostrekovaca a v lete zltu..
Samozrejme ze voda do ostrekovaca nie je blbost..
Ale moja chyba,neovladam terminologiu cize ste ma nemuseli pochopit o co mi vlastne islo,pohoda..Nastastie aspon Stan ma pochopil.
Samozrejme ze voda do ostrekovaca nie je blbost..
Ale moja chyba,neovladam terminologiu cize ste ma nemuseli pochopit o co mi vlastne islo,pohoda..Nastastie aspon Stan ma pochopil.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
No, jednoznacne je treba doliat kvapalinu do chladica. Poriadne zatazeny DAW musi mat dobre chladenie. A skontrolovat rozvody kvapaliny aj do jednotlivych kanalov - mensie riziko, ze budu HOT.
Myslim, ze problem na ktory sa pytas, bol vyrieseny prichodom 32-bit floating point zaznamu.
Ci aj kazdy efekt plne vyuziva floating point a na vystupe prekrocenim 0 neskresluje, to netusim.
Ja som mal namysli nieco trochu ine - ak tahas signal na 0, matematicky je to mozne. Fyzikalne Ti zakmity mozu pri vysokej frekvencii preletiet cez 0. Podla mna by ale rozumny DAW mal vediet signalizovat aj toto. (nie som si isty)
Myslim, ze problem na ktory sa pytas, bol vyrieseny prichodom 32-bit floating point zaznamu.
Ci aj kazdy efekt plne vyuziva floating point a na vystupe prekrocenim 0 neskresluje, to netusim.
Ja som mal namysli nieco trochu ine - ak tahas signal na 0, matematicky je to mozne. Fyzikalne Ti zakmity mozu pri vysokej frekvencii preletiet cez 0. Podla mna by ale rozumny DAW mal vediet signalizovat aj toto. (nie som si isty)
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
To je stale dokola. Tak jeste jednou, standardni DAW mreaky jsou PEAK metry ktere tyto spicky NEUMI zachytit protoze se odehravaji pri DAC to znamena MIMO software. Toto zkresleni se projevi az pri poslechu prevedeneho (vyrenderovaneho) audia. Spravne jsi poznamenal vyssi frekvence protoze tam je vyssi predpoklad vzniku ISP. Stejne nechapu proc se o tom stale bavime protoze mix pred masteringem by mel mit RMS mezi -10dB za -6dB kidne i -12dB vzhedem k zanru. No to je jedno. Stale se tady vytahuje 32-float ale to je software a ten je konvertorum ADDA uplne ukradeny protoze konvertory jsou stale jen 24-bit.
Naposledy upravil(a) Stan dne 29 říj 2019 10:44, celkem upraveno 1 x.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
To fakt ?
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
jo, tohle maji masteringovy studia radi 
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Jj. Jen bych podotknul, že už začínají i zařízení se 32bit převodníky, ale tak jako tak je tu strop pro konkrétní analogovou hodnotu, takže 0 dBFS existuje a bude existovat pořád.
A hlavně Stan správně poznamenal to o 32bit Float a ADC - nesmějí se míchat hrušky s jabkama. Ale někdy mi přijde, že je to marný, je to marný, je to........marný


P.
A hlavně Stan správně poznamenal to o 32bit Float a ADC - nesmějí se míchat hrušky s jabkama. Ale někdy mi přijde, že je to marný, je to marný, je to........marný
P.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Co bezny DAW zobrazuje na metroch, skutocne len okamzitu matematicku hodnotu ?
Prestrelenie cez 0 sa da celkom presne a lahko vypocitat (ako pises - True peak) a slusne DAW na to urcite maju non-real-time nastroj.
Zeby to nedali do level-metrov ? To mi nepride velmi logicke. Hlavne ked to z vykonu procesora nepotrebuje snad ani 0,5%.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Niekto tu nieco zmiesal? Kde sa spominalo ADC a 32-bit floating point dokopy ?
edit: Ale inak, podme hlbsie. Ja sa rad dozviem nove veci. Doteraz zijem v tom, ze pri 24-bit zazname bola 0 pevny strop, a ze prave 32-bit floating point toto prekonalo - ze horna hranica je posuvna vdaka pohyblivej ciarke.
Naposledy upravil(a) MDudas dne 28 říj 2019 18:20, celkem upraveno 2 x.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Tady protoze otazka byla o ISP ktery se odehrava v DAC.
Jasne uz jsem je zaregistroval ale kdo z nas je ma
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Ne dokopy, ale bitová hloubka určuje jen zaznamenatelnou dynamiku signálu - nikoli jeho max. amplitudu. To je fuk, máme vyřešeno.
2Stan - přesně
ale jak vidno, pro některé je princip fuk.
P.
2Stan - přesně
P.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
"Ne dokopy, ale bitová hloubka určuje jen zaznamenatelnou dynamiku signálu."
No vidis, a ja prave uz dlho zijem v tom, ze to bol skok od 24-bit na 32-floaing point.
Na spracovanie signalu je predsa 24-bit pomerne dost. A normalnych "plain" 32-bit je rozlisenie s obrovskou rezervou do konca sveta.
Naco by sa potom vobec pouzival 32-bit floating point ? Ved ten ma (ak sa nemylim) 24bit ciste rozlisenie a 8-bit na exponent, cize hlasitost. Nejak mi potom uchadza zmysel toho floating point processingu....
No vidis, a ja prave uz dlho zijem v tom, ze to bol skok od 24-bit na 32-floaing point.
Na spracovanie signalu je predsa 24-bit pomerne dost. A normalnych "plain" 32-bit je rozlisenie s obrovskou rezervou do konca sveta.
Naco by sa potom vobec pouzival 32-bit floating point ? Ved ten ma (ak sa nemylim) 24bit ciste rozlisenie a 8-bit na exponent, cize hlasitost. Nejak mi potom uchadza zmysel toho floating point processingu....
Naposledy upravil(a) MDudas dne 28 říj 2019 18:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Bohuzel nam tyhle metry zustaly jako monument starych "dobrych" 16-bit casu.




