
Gain stage,dbu,dBfs...
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
dendy v pohode. Jen dodatek k tem pluginum, vetsinou se jedna o emulace realneho gearu. tz. ze ty pluginy jsou staveny tak jako hardware, pokud chces z pluginu dostat "to same" jako z HW, tak ty maji vetsinou v manualu uvedenou doporucenou optimalni silu vstupniho signalu. Pokud si pamatuju tak PT maji indikator sily vstupniho signalu i u pluginu ( primo na stope hned vedle nazvu pluginu), ale to si nejsem jisty.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
stan: Jasne .. preto opakujem znovu ktokovek ma tip na konkretny taky plugin ktory to ma explicitne v manualne napisane sem s nim ! Nech ma tento thread naozaj nejaku kvalitnu informacnu hodnotu, myslim si ze mat pokope list takych pluginov by bol zdaleka najvacsi prinos tohoto vlakna !
Vysledok je - netreba riesit ziadny gain staging cisto z pohladu mixin enginu daw, a uz vonec nie to ako velmi "clipuje" vu meter stopy v DAW - jedine co treba riesit je niektore konkretne pluginy ak vyzaduju v manuale konkretnu specificku vstupnu uroven. To je ale vec takekoho pluginu - cize ty mu len zabezpecis na vstupe to co potrebuje (ud zaradenim gain pluginu pred neho alebo jeho vlastnym GAIN IN kbobom) - a za pluginom v retazci opat plati to co som vysvetlil ja .. Mixing enginu je akykolvek gain alebo to ze ti VU meter na stope ide "do cerveneho" uplne ukradnute...
Koli odposluchu je samozrejme dobre potom stiahnut MASTER fader (respektive HW out fader ak ho ma DAW oddeleny co vacsina ma) tak aby to neclipovalo na DA prevodniku zvukovky, lebo samozrejme potom pocujem nieco ine ako je to co sa realne vyrenderuje do mixdownu (co mam taky pocit je problem pri drvivej vacsine pripadov ktore potom ludia riesia tym za stahuju a dorovnavaju fadery na 50 stopach v projekte, namiesto toho aby len stiahli master out co ide do zvukovky
)
Vysledok je - netreba riesit ziadny gain staging cisto z pohladu mixin enginu daw, a uz vonec nie to ako velmi "clipuje" vu meter stopy v DAW - jedine co treba riesit je niektore konkretne pluginy ak vyzaduju v manuale konkretnu specificku vstupnu uroven. To je ale vec takekoho pluginu - cize ty mu len zabezpecis na vstupe to co potrebuje (ud zaradenim gain pluginu pred neho alebo jeho vlastnym GAIN IN kbobom) - a za pluginom v retazci opat plati to co som vysvetlil ja .. Mixing enginu je akykolvek gain alebo to ze ti VU meter na stope ide "do cerveneho" uplne ukradnute...
Koli odposluchu je samozrejme dobre potom stiahnut MASTER fader (respektive HW out fader ak ho ma DAW oddeleny co vacsina ma) tak aby to neclipovalo na DA prevodniku zvukovky, lebo samozrejme potom pocujem nieco ine ako je to co sa realne vyrenderuje do mixdownu (co mam taky pocit je problem pri drvivej vacsine pripadov ktore potom ludia riesia tym za stahuju a dorovnavaju fadery na 50 stopach v projekte, namiesto toho aby len stiahli master out co ide do zvukovky

Naposledy upravil(a) dendy dne 22 led 2019 10:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
to by byl hodne dlouhy seznam protze tech emulaci je mraky. Waves, UA, PSP, Arturia, Slater ... proste mraky
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
ne z pluginu nikdy nedostanes to same jak z HW ale vetsinou je to hodne blizko. To je vsak jina story
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
No, to je prave to o cem se celou dobu bavime, Misto toho udelat poradny mix od zacatku a venovat alespon trochu pozornosti GS se nakonec stahne Master. I to se da ale nejsem presvedcen o tom ze je to ta spravna cesta.dendy píše: ↑22 led 2019 10:22Koli odposluchu je samozrejme dobre potom stiahnut MASTER fader (respektive HW out fader ak ho ma DAW oddeleny co vacsina ma) tak aby to neclipovalo na DA prevodniku zvukovky, lebo samozrejme potom pocujem nieco ine ako je to co sa realne vyrenderuje do mixdownu (co mam taky pocit je problem pri drvivej vacsine pripadov ktore potom ludia riesia tym za stahuju a dorovnavaju fadery na 50 stopach v projekte, namiesto toho aby len stiahli master out co ide do zvukovky)
Problem je v tom ze z 99% neni signalova cesta stopa -> Master ale je tam spousta dalsiho routingu (pokud se bavime pouze o mixu a ne masteru). Najit pak problem je o mnoho slozitejsi bez GS a proto se saha na Master coz je pro me osobne velky NE NE
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Tak aspon niekolko, len pre potvrdenie ze toto naozaj existuje a nieje to len dalsi mytus .. nikdy nikde som nic take nepocul "krmit -18dB, vtedy funguje najlepsie" .. lebo jak som povedal, pri tom Waves J37 vlastne tvrdia pravy opak tohoto

Re: Gain stage,dbu,dBfs...
to chces aby jsem ted zacal projizdet manualy? Tak pokud budu mit cas tak se na nejake mrknu.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Ano .. KOmpresor alebo trebars nejaky Emulator saturacie musi mat niekde uroven signalu, kedy uz zacina saturovat .. na to tam ma ale indikatory a casto aj na vstupe gain/volume , ze si tu uroven na vstupe upravis tak , aby to robili co chces ..
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Naprosto správně. Každopádně stále platí to, že bude-li mix clipovat (dle měřáku v DAW) na jakékoli sběrnici, tak tam ten clip (tj. uříznutí signálu) při exportu bude. V tomhle nepředpokládám jakoukoli oponenturu, příspěvek píšu až po provedení testůStan píše: ↑22 led 2019 10:35No, to je prave to o cem se celou dobu bavime, Misto toho udelat poradny mix od zacatku a venovat alespon trochu pozornosti GS se nakonec stahne Master. I to se da ale nejsem presvedcen o tom ze je to ta spravna cesta.dendy píše: ↑22 led 2019 10:22Koli odposluchu je samozrejme dobre potom stiahnut MASTER fader (respektive HW out fader ak ho ma DAW oddeleny co vacsina ma) tak aby to neclipovalo na DA prevodniku zvukovky, lebo samozrejme potom pocujem nieco ine ako je to co sa realne vyrenderuje do mixdownu (co mam taky pocit je problem pri drvivej vacsine pripadov ktore potom ludia riesia tym za stahuju a dorovnavaju fadery na 50 stopach v projekte, namiesto toho aby len stiahli master out co ide do zvukovky)
Problem je v tom ze z 99% neni signalova cesta stopa -> Master ale je tam spousta dalsiho routingu (pokud se bavime pouze o mixu a ne masteru). Najit pak problem je o mnoho slozitejsi bez GS a proto se saha na Master coz je pro me osobne velky NE NE

P.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
@dendy: zatim jsem nasel jen tohle na netu mozna casem najdu presne nejake pluginy (moc se mi ale nechce travit tim cas) ale v zasade plati pravidlo ze emulace HW maji ty same limity jako original.
Analog Modelling
If you’re using a plugin that was modelled after analog gear, it’s entirely possible that it will have similar limitations to the hardware. In these cases, you may need to experiment with your input levels to see what sounds best. Check the plugin’s manual to see if it recommends specific levels. When in doubt, try -23 LUFS or -16 LUFS.
Analog Modelling
If you’re using a plugin that was modelled after analog gear, it’s entirely possible that it will have similar limitations to the hardware. In these cases, you may need to experiment with your input levels to see what sounds best. Check the plugin’s manual to see if it recommends specific levels. When in doubt, try -23 LUFS or -16 LUFS.
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
pavli to je ten omyl, ze nebude .. mysis ale exportovat 32bit audio .. tak ako to interne robi DAW ..
ale ked mas na zberniciach +100dBFS a na vystupe to stiahnes pod 0dbFS , tak na vystupe do integeru (24/16bit) nebude nic skreslene .. A to tu dendy cely cas vysvetluje ..
ale ked mas na zberniciach +100dBFS a na vystupe to stiahnes pod 0dbFS , tak na vystupe do integeru (24/16bit) nebude nic skreslene .. A to tu dendy cely cas vysvetluje ..
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
Este k tym pluginom .. Taketo pluginy , ktore emuluju HW gear , maju vacsinou nejake indikatory a ovladacie prvy .. Indikatory su na to , aby som videl signal ktory prichadza a odchadza .. Je tam pripadne aj gain reduction (vsetci vieme na co) .. a ovladace su na to aby som signal dostal do urovni kam treba .. Ked chcem tento plugin pouzivat , mal by som vediet , kde tie urovne su .. To znamena precitam si navod .. atd atd .. To je vsetko odo mna ..
Re: Gain stage,dbu,dBfs...
2Pytkin: OK - beru, při exportu do 32bit (float) tam oříznutí nebude, ale pak to v postprocessingu jako první musím stejně minimálně stáhnout úrovňově tak, aby to nevybočovalo z intencí 24bit nebo 16bit struktury. Každopádně OK, nicméně v tomhle jednoznačně souhlasím se Stanem a můj pohled na věc je takový, že by tomu měl dávat člověk nějaký smysl (rozhodně nevidím smysl v červených měřácích u stop a následnému stáhnutí master faderu jen proto, aby mix "neklipoval"; popírá to pak zřejmou logiku práce autora, který hlasitostí na stopách chtěl asi dosáhnout hlasitějšího mixu - ale srazí to dolů na samotném výstupu...takže tak).
P.
P.