Recenze
Steinberg Sequel 3

Když v roce 2007 přišla na svět první verze programu Sequel pro skládání hudby pomocí audio a MIDI smyček, mnozí mu nedávali moc šancí. Přece jen tu byla zavedená konkurence v podobě programů Live od firmy Ableton nebo Acid od Sony. Acid je králem v off-line zpracování, Ableton zase kraluje na pozici živé produkce. Seuqel se řadí přesně mezi ně - po chvilce studiových příprav jej lze využít i při živém hraní. Poměrně malá cena a čím dál větší možnosti dělají z programu Sequel plnohodnotný...
Samplitude Pro X

Nová verze Samplitude s označením Pro X je tu. V Německu už je k mání od 25. července a celosvětově pak od září 2011. Spolu s tím se u berlínského MAGIX AG, výrobce tohoto vynikajícího DAW, událo několik dalších změn a novinek, které stojí za zmínku.
Co je nového u tvůrců Samplitude. V červenci tohoto roku došlo k akvizici technologií a produktů firmy Yellow Tools společností MAGIX AG. Se samplovacím řešením Independence jsme se mohli částečně setkat už u Samplitude verze 10....
Cakewalk V-Studio 20

Dnes se nám dostala na redakční stůl novinka firmy Cakewalk: V-Studio 20, které je tvořeno kombinací audio převodníku, signálního procesoru, MIDI kontroléru a softwarových programů. Je navrženo přesně pro kytaristy, ale uplatnění najde i jinde.
Hardware. Základ V-Studia 20 tvoří USB audio převodník s pevně přiřazeným vzorkovacím kmitočtem na 44.1 kHz při rozlišení 24 bitů. Má pouze dva analogové vstupy a dva výstupy. Vstupy jsou osazeny několika typy konektorů pro co nejuniverzálnější...
Apogee Symphony I/O

Svět spěje k univerzalitě. Je to dobře vidět na nejrůznějších multifunkčních výrobcích, které ani jednu ze svých funkcí nedělají dobře. Víceformátové přehrávače nebo hudební programy „vše v jednom“ jsou jen malým příkladem tohoto trendu. Výrobek, kterým se budeme dnes zabývat a představíme si jej, takový není. Jde o promyšleně systémové řešení, které lze ušít na míru produkčnímu systému až po zakoupení, ale také modifikovat, pokud se produkční systém změní. Seznámíme se se Symphony I/O,...
Spicy Guitar

Spicy Guitar je volně šířenou fyzikální modelací akustické kytary. Síla tohoto nástroje spočívá v inovativní a průlomové technologii zvukové syntézy, která produkuje bohatý, přirozený a živý zvuk akustické kytary. Za projektem stojí značka Keolab SARL, což jsou dva hudební nadšenci - Pierre-André a Benoît.
Požadavky na systém. Spicy Guitar lze stáhnout zdarma z webu autorů http://www.spicyguitar.com. Tam je k dispozici verze VST pro dvaatřicetibitové Windows a verze Audio Units pro Mac OS....
Native Instruments TRAKTOR AUDIO 10

Firma Native Instruments patří mezi prestižní výrobce hudebního softwaru a hardwaru. Její specialitou v posledních letech je vývoj programu TRAKTOR, který se stal jedním z nejoblíbenějších nástrojů pro softwarový DJing. Pro kvalitní software je potřeba i kvalitní hardware. Aby inženýři z Native Instruments mohli garantovat zvukovou kvalitu programu i na výstupech audio rozhraní, rozhodli se vytvořit vlastní řadu zvukových převodníků. V současné době jsou nabízeny tři typy převodníků: TRAKTOR...
Steinberg HALion 4

Firma Steinberg vyvinula již čtvrtou generaci své vlajkové lodi v oblasti samplingu - produkt HALion 4. V následující recenzi se podíváme na její základní vlastnosti a také na to, co nového přinesla inovovaná verze označená čtyřkou.
Úvodem. S HALionem se na stránkách PiXELu nesetkáváme poprvé, připomeňme např. nedávný test produktu HALion Sonic. Ten využívá stejné jádro jako ostatní příbuzné produkty, omezena je ale samozřejmě editace na úrovni vzorků (samplů). Také HALion Symphonic...
preFIX

PreFIX je sada nástrojů pro stmelení a „předmíchání“ různých zvukových zdrojů v mixu. Dokáže přirozeně svázat a opravit zvuk několika audio stop. K těmto účelům obsahuje frekvenční korekce, fázové změny nebo stereo korekce pro prostorový zvuk. Sada procesů z dílny Variety of Sound disponuje kompletním řešením zvukové propusti a expanderu s dedikovaným a komplexním side chain filtrováním.
Variety of Sound. Za tímto softwarem stojí Herbert L. Goldberg - počítačový nadšenec, programátor a...
Cakewalk SONAR V-Studio 100

Mnoho světových muzikantů používá ke své tvorbě program SONAR firmy Cakewalk. Není žádným tajemstvím, že Cakewalk již několik let patří pod japonskou firmu Roland a právě pod její taktovkou vznikají nové verze programu SONAR. Je jen trochu na škodu, že od svého vzniku je SONAR určen pouze pro majitele systémů Windows. Tím se firma sama připravuje o poměrně velkou skupinu zákazníků z řad uživatelů systému Mac OS.
Domácí i profesionální studio ovšem není založeno pouze na softwarových...
MOTU Audio Express

Americká firma MOTU (mnozí jistě vědí, že tato zkratka v sobě skrývá plný název Mark of the Unicorn) je již dlouho známá vývojem a výrobou hardware a software pro zpracování zvuku. V oblasti software připomeňme alespoň sekvencer Digital Performer, který zaujímá stále častěji místo i v našich hudebních studiích, v oblasti hardware firma nabízí celou řadu zvukových rozhraní rozličné výbavy i vlastností. V tomto článku si představíme novinku v portfoliu zvukových karet MOTU - hybridní rozhraní...
M-Audio Venom

Firma M-Audio přišla v letošním roce pod hlavičkou koncernu Avid na trh se zajímavou novinkou - nástrojem s názvem Venom, který v sobě sdružuje několik různých funkcí a vlastností. Může fungovat samostatně nebo ve spojení s počítačem, umí zvuk generovat, převádět, zpracovávat, vysílat a přijímat MIDI povely a mnoho dalšího. My se dnes blíže podíváme, jak Venom slibované funkce plní.
Popis. M-Audio Venom je kompaktním klávesovým nástrojem s rozsahem 49 kláves. Ty jsou vybaveny rychlostní...
Ableton Live 8

Když v roce 1999 dva nadšenci založili v německém Berlíně firmu Ableton, byl jejich prvotní cíl vytvořit vlastní program pro tvorbu hudby na počítači. Vznikl tak program Live, jeden z prvních, který dovedl zpracovat audio materiál v reálném čase. Program si oblíbili především DJové a díky masivnímu rozšíření se tvůrcům dostalo také prostředků na další vývoj programu. Jak už to bývá, z jednoúčelového programu se stala univerzální hudební stanice, která dovede vytvořit kompletní skladbu s audio a...
Native Instruments TRAKTOR PRO 2

Již několik týdnů vypouštěla německá firma Native Instruments zprávy o nové generaci programu pro dýdžeje - TRAKTOR PRO 2. Již první verze programu patřila mezi ty nejlepší programy, které lze pro živé hraní z počítače pořídit. O to větší napětí panovalo při premiéře druhé verze. Je možné vylepšit, co je dokonalé? Co nového program přináší? Na tyto otázky se pokusíme odpovědět v dnešním testu.
Program TRAKTOR ve verzi 2 lze pořídit samostatně nebo ve výhodné kombinaci s audio kartami a...
TASCAM TA-1VP Vocal Producer

Japonská firma TASCAM uvedla na trh novinku v podobě specializovaného procesoru pro zpracování vokálů s názvem TA-1VP Vocal Producer. Využívá algoritmy americké firmy Antares, která dala světu známý efekt Auto-Tune. My se nyní podíváme na tento produkt podrobněji.
Úvodem. První dostupný a celosvětově nejznámější korektor ladění sólového zpěvu vyvinula kalifornská firma Antares již v roce 1997. Produkt byl nabízen nejprve ve formě TDM plug-in modulu, později také DirectX a VST....
Native Instruments TRAKTOR KONTROL S4

Německá firma Native Instruments je mezi veřejností známá jako výrobce kvalitních softwarových nástrojů a efektů. Nějaký čas se také věnuje DJům a jejich vybavení, a to nejen po stránce softwarové, ale nabízí také hardware - od jednoduchých audio převodníků přes propracované konvertory až po kontroléry a kombinace kontroléru s převodníkem. Poslední jmenovaný typ se na světě objevil teprve nedávno a již první fotky a video trailery na webu vzbudily velký ohlas především mezi profesionálními DJi....
Cakewalk SONAR X1 Producer

Cakewalk SONAR X1 je nejnovější verze Digital Audio Workstation (DAW), která přichází na svět k desetiletému výročí programu Cakewalk Pro. Proto firma nepokračuje v nastavené číselné řadě, ale vytvořila zcela novou řadu X. SONAR X1 Producer je vlajkovou lodí firmy spojující integrovaný MIDI a digitální audio sekvencer na platformě Windows. Apple uživatelé jsou o tento profesionální nástroj pro vytváření hudebních kompozic ochuzeni. I když je program přepracován, stávající uživatelé zde najdou...
Peak Studio

O poslední verzi dvoustopého editoru z dílny firmy BIAS, tedy Peak Pro 6, jsem psal na stránkách časopisu PiXEL již v roce 2008 a od té doby jej téměř každodenně používám. Splnil se můj předpoklad, že na některé zvláštnosti tohoto programu, o nichž jsem se tehdy zmiňoval, si lze zvyknout. Avšak jeho vlastnosti, zejména praktičnost, vynikající konverzní algoritmy a možnost získat v rámci tohoto programu definitivní master v požadovaném formátu jsou dobrým argumentem, proč používat dvoustopý...
TASCAM RC-F82

Když jsem v jednom z loňských čísel PiXELu hodnotil osmistopý přenosný rekordér TASCAM HS-P82, uvítal jsem tento výrobek a pokusil se odhalit jeho přednosti i slabší stránky. Představil jsem rekordér, který nastolil novou úroveň práce v oblasti filmového zvuku i autonomní hudební výroby. Nyní uvedla firma TASCAM na trh jeho velmi zajímavý a veskrze užitečný doplněk, který tuto úroveň opět posouvá o něco dále a povyšuje rekordér HS-P82 na kompaktní mobilní produkční systém, na jehož výstupu může...
iRig Mic

Předmětem recenzí a testů uveřejňovaných v audiorubrice časopisu PiXEL jsou vždy produkty, ať již přístroje nebo software, které mají souvislost s digitální podobou zvuku či se zpracováním zvuku na počítači. Proto možná překvapí, proč je v tomto článku podroben zkoumání obyčejný mikrofon. To vskutku není obvyklé, vysvětlení je však docela jednoduché. Jde totiž o mikrofon, který jeho výrobce navrhl pro použití s velice rozšířeným telefonem iPhone, přehrávačem iPod touch nebo tabletem iPad....
TASCAM DR-680

Firma TASCAM, profesionální divize společnosti TEAC, je v poslední době jak se říká „při chuti“, zejména co se týká přenosných vícestopých rekordérů. Požadavky na záznamovou technologii používanou v terénu se stále zvyšují a technologické postupy při natáčení „na place“ se s těmi dříve výhradně studiovými již téměř překrývají. Tam, kam jsme dříve nosili monofonní a stereofonní mobilní záznamová zařízení nebo dováželi rozměrnou studiovou techniku, bylo-li natáčení složitější, nosíme dnes...
Focusrite Saffire PRO 40

Od doby, kdy v nahrávacích studiích a na zvukových pracovištích začal panovat počítač a kdy se proto práce se zvukem pohříchu stala záležitostí „lidových mas“, zaznamenáváme intenzivní aktivitu v oblasti toho nejdůležitějšího, co racionální počítač propojuje s poněkud iracionální sférou auditivního vnímání, totiž zvukových rozhraní, jimž se podle podoby prapůvodních zásuvných modulů dodnes říká zvukové karty.
Zvukových rozhraní je dnes na trhu nepočítaně, rovněž výrobců se vyrojilo...